Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-01@14:50:34 GMT

شرایط فعلی پرداخت زکات در استان تهران خوب نیست

تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۴۹۷۰۷۱

شرایط فعلی پرداخت زکات در استان تهران خوب نیست

به گزارش خبرنگار مهر، محسن منصوری ظهر چهارشنبه در جلسه شورای زکات که با حضور حجت الاسلام سید علی شاهچراغی امام‌جمعه شهر ری و رئیس شورای زکات استان تهران، مدیرکل کمیته امداد استان و سایر مسئولان برگزار شد با اشاره به اهمیت زکات اظهار داشت: حضور نهادهایی مثل حوزه علمیه، ارشاد، امور مساجد، اوقاف و غیره در این جلسه ضروری است بنابراین در درجه اول پیشنهاد بازنگری در ساختار و ترکیب جلسه مطرح می‌شود تا تمام نهادهای ذیربط درگیر موضوع شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: تحلیل شرایط مطلوب اهمیت زیادی دارد تا برآورد شود که برای رسیدن به این شرایط چقدر فاصله داریم، چرا که شرایط فعلی پرداخت زکات خوب نیست و باید شرایط مطلوب ترسیم شود تا بتوانیم اقدامات مؤثر را پیگیری کنیم.

استاندار تهران عنوان داشت: به فرمانداران، بخشداران و دهیاران استان تهران تاکید می‌شود تا در این زمینه فعال عمل کنند و فعالیت شهرداران نیز در این زمینه حائز اهمیت است.

منصوری سپس گفت: فرهنگ سازی و الگوسازی در زمینه پرداخت زکات اهمیت زیادی دارد، ضمن اینکه منابع حاصل از زکات باید در همان محل هزینه شده و اطلاع‌رسانی صورت گیرد.

وی خاطرنشان کرد: در شورای فرهنگ عمومی استان نیز این موضوع به طور جدی پیگیری می‌شود، انتظار می‌رود مسئولین صدا و سیما نیز در حوزه‌های ملی و استانی برای پیگیری این امر فعال‌تر عمل کنند.

گفتنی است بر اساس گزارش ارائه شده در این جلسه پرداخت زکات واجب در استان تهران ۳۶ درصد نسبت به سال گذشته رشد داشته، پرداخت زکات فطره نیز با رشد همراه بوده است.

کد خبر 5437272

منبع: مهر

کلیدواژه: زکات استانداری تهران محسن منصوری ویروس کرونا بوشهر کرمانشاه آمار کرونا مبعث گرگان شیوع کرونا اردبیل سفر استانی مشهد واکسن کرونا لیگ برتر فوتبال ایران عکس استانها سانحه تصادف استان تهران پرداخت زکات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۹۷۰۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هدف گذاری شیلات گیلان بر روی توسعه آبزی پروری با تکنولوژی‌های برتر

ایسنا/گیلان مدیرکل شیلات گیلان گفت: در سال جاری، برنامه ویژه شیلات استان در راستای توسعه آبزی پروری؛ بهره‌گیری از تکنولوژی‌های برتر و شرکت‌های دانش بنیان برای استفاده از تجهیزات و امکانات روز، جهت توسعه عمودی و استفاده از ظرفیت‌های فعلی در تولید چند برابری است.

کوروش خلیلی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به آخرین مصوبات شورای مدیران سازمان شیلات ایران در اواخر فروردین ماه سال جاری، اظهار کرد: تمام استان‌ها ملزم به هدف‌گذاری دقیق، اجرایی و عملیاتی در استفاده از تجهیزات نوین در توسعه آبزی پروری شدند و استان گیلان هم طی چند سال اخیر با استفاده از تسهیلاتی که در شبکه بانکی و بنیادهای مختلف اقتصادی داشته برای نوسازی و افزایش تجهیزات گام برداشته است.

خلیلی تصریح کرد: در همین راستا استفاده از سیستم‌های پایدارساز اکسیژن همچنین نانو حباب‌سازها برای توسعه واحدهای پرورش ماهی با ظرفیت چند برابری تولید فعلی، در حال پیگیری است از جمله مذاکراتی با چند شرکت انجام و یکی از مزارع نمونه که پیشگام در سطح کشور است و محصولات با کیفیت تولید می‌کند را وارد این قضیه کردیم.

وی با بیان اینکه در تلاشیم تا اواخر اردیبهشت ماه سال جاری بسته‌های تسهیلاتی استفاده از این تکنولوژی های نوین آماده ارائه به متقاضیان شود، افزود: پس از فراخوان، متقاضیان جهت دریافت تسهیلات به بانک‌های عامل معرفی می‌ شوند.

مدیرکل شیلات استان گیلان با تاکید بر اینکه استفاده از این تجهیزات علاوه بر افزایش کمیت؛ کیفی‌سازی تولید را به همراه دارد، گفت: با استفاده از این تکنولوژی کیفیت گوشت ماهی‌ها نیز قطعاً و مطمئناً بسیار مناسب‌تر خواهد شد و این مساله به ویژه برای فعالان عرصه پرورش ماهیان خاویاری که بازار صادرات برایشان بسیار اهمیت دارد نکته بسیار حیاتی و کلیدی است.

خلیلی با بیان اینکه پیش بینی می شود با استفاده از این روش، علاوه بر تولیدات فعلی شاهد افزایش هزار تنی در تولیدات بخش های مختلف اعم از گرم‌آبی، سردابی و خاویاری باشیم که استفاده از روش های افزاینده تولید آبزیان در واحد سطح  یکی از برنامه های عملیات اجرایی افزایش تولید در سال ۱۴۰۳ حسب دستور مقام معظم رهبری خواهد بود.

وی همچنین در خصوص راهبری تجهیزات افزاینده تولید با این تجهیزات گفت: شرکت های تامین کننده تجهیزات می‌بایست خدمات پس از فروش همچنین پشتیبانی محصول را داشته باشند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • هدف گذاری شیلات گیلان بر روی توسعه آبزی پروری با تکنولوژی‌های برتر
  • باید از ظرفیت‌های ارزنده جوانان عشایر بیشتر بهره‌مند شویم
  •  رشد ۴۶ درصدی جمع‌آوری زکات فطره و کفاره در نطنز 
  • زنجیره یکپارچه تامین و تولید مرغ در گلستان تشکیل می‌شود
  • مولفه مشارکت در دور دوم انتخابات همچنان مهم است
  • وزیر کشور: مولفه مشارکت در دور دوم انتخابات همچنان مهم است
  • خمس و زکات در عین وجوب یک امر داوطلبانه است
  • زکات مستحبی گره های اقتصادی جامعه را می گشاید
  • سلیمانی: تعلیق مسابقات لیگ ۲ اهمیت جایگاه داوران را نشان داد
  • حضور نماینده خانم از تهران در مجلس اهمیت زیادی دارد