Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا-وزیر امور خارجه سوریه با بیان اینکه تجاوزهای رژیم صهیونیستی بی‌پاسخ نخواهد ماند، تأکید کرد که موفقیت مذاکرات وین منوط به تصمیم‌گیری آمریکا و متحدانش است.
به گزارش خبرگزاری آریا، «فیصل المقداد» وزیر امور خارجه سوریه، بعد از ظهر امروز (چهارشنبه)، در کنفرانس خلع سلاح ژنو به صورت ویدئوکنفرانسی سخنرانی کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بنابر گزارش شبکه «الاخباریه» سوریه، وزیر امورخارجه سوریه ابتدا اظهار داشت: «جنگ تروریستی علیه سوریه را برخی از دولت‌های منطقه و جهان تأمین مالی کرده‌اند و به آن‌ها تسلیحات داده‌اند».
فیصل المقداد در ادامه سخنرانی خود به تجاوزهای رژیم صهیونیستی اشاره کرد و گفت که اسرائیل همچنان بی‌ثبات کردن منطقه ادامه می‌دهد. وزیر خارجه سوریه در عین حال هشدر داد: «تجاوزهای اسرائیل بدون پاسخ نخواهد ماند».
المقداد همچنین افزود: «سوریه از پیشرفت حاصل شده برای دست‌یابی به یک توافق در پرونده هسته‌ای در گفت‌و‌گوهای وین استقبال می‌کند. موفقیت گفت‌و‌گوهای وین بستگی به این دارد که آمریکا و متحدان آن گام‌های لازم را بردارند».
این اظهارات در حالی بیان می‌شود که دور هشتم مذاکرات وین به منظور رفع تحریم‌های آمریکا علیه ایران از روز سه‌شنبه 19 بهمن ماه و بعد از تنفسی 11 روزه برای مشورت هیأت‌ها با پایتخت‌هایشان با حضور هیأت‌های ایران و گروه 1+4 (آلمان، فرانسه، انگلیس، روسیه و چین) در پایتخت اتریش از سر گرفته شد و از آن زمان تاکنون در سطوح و قالب‌های مختلف در حال برگزاری است.
پیش از این، «میخائیل اولیانوف» نماینده روسیه در مذاکرات رفع تحریم‌های ایران دوشنبه شب در توییتی ضمن اشاره به پیشرفت‌های حاصل‌شده در این گفت‌وگوها گفت تا زمانی که بر سر همه چیز توافق حاصل نشود بر سر هیچ چیز توافق نشده است.
«سعید خطیب زاده» سخنگوی وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران نیز اخیرا با تاکید بر لزوم تکرار نشدن خروج آمریکا از برجام، گفت که ثابت‌شده [نقشه‌های دوم] آمریکا توخالی است. خطیب زاده بامداد سه‌شنبه در حساب کاربری خود در شبکه توئیتر در این خصوص اظهار داشت: «آمریکا از برجام خارج شده است. ما باید مطمئن شویم که این اتفاق تکرار نمی‌شود».
وی سپس با کنایه به اظهارات غربی‌ها مبنی بر داشتن نقشه دوم در صورت حاصل نشدن توافق در وین، گفت: «هر کسی نقشه دوم خود را دارد، اما ثابت‌شده [نقشه‌های دوم] آمریکا توخالی است. لفاظی‌ها و بلوف‌زنی‌ها جواب نداده و نخواهد داد. تصمیمات جواب می‌دهند. توافق در دسترس است، اگر کاخ سفید تصمیم بگیرد. ایران [به توافق] تمایل دارد، اما برای همیشه صبر نمی‌کند».

فارس

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: سوریه خارجه سوریه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۹۷۲۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سومین دور مذاکرات مربوط به توافقنامه امنیتی آمریکا و اوکراین

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، گفتگوی هیأت های آمریکا و اوکراین پیرامون توافقنامه امنیتی بلندمدت میان دو کشور از امروز سه شنبه بار دیگر آغاز شد.

بر اساس اعلام این رسانه، وزارت امور خارجه آمریکا در این ارتباط خبر داد که هیأت های ایالات متحده و اوکراین در مورد ادامه مذاکرات بر سر توافقنامه امنیتی بلندمدت بین واشنگتن و کی یف گفتگو کردند.

این سومین دور از گفتگوهای امنیتی دو طرف به شمار می آید.

بر این اساس، مقامات اوکراینی و آمریکایی دور سوم گفتگوها را برای دست یابی به یک توافقنامه امنیتی دوجانبه نهایی بین دو کشور برگزار کردند.

در بیانیه صادره از سووی دفتر ریاست جمهوری اوکراین آمده است که طرفین در مورد متن پیش نویس توافقنامه امنیتی گفتگو کردند و به پیشرفت قابل توجهی نیز در تدوین مفاد اصلی سند دست یافتند.

گفتنی است که کی‌ یف چند توافقنامه امنیتی ۱۰ ساله با شماری از کشورهای عضو ناتو امضا کرده است. این توافقنامه‌ ها شامل حمایت بلندمدت از اوکراین در مقابل روسیه است.

کشورهای غربی از آغاز درگیری ها میان روسیه و اوکراین در فوریه ۲۰۲۲، صدها میلیارد دلار کمک به کی‌یف کمک کرده اند.

کد خبر 6093427

دیگر خبرها

  • سومین دور مذاکرات مربوط به توافقنامه امنیتی آمریکا و اوکراین
  • گمانه زنی درباره تصمیم مهم اسرائیل برای 48 تا 72 ساعت آینده/ هیات حماس قاهره را ترک کرد
  • تثبیت قیمت نفت در پی مذاکرات آتش‌بس در خاورمیانه
  • صفحه نخست روزنامه های عبری زبان/ صهیونیست‌ها در انتظار نتیجه مذاکرات
  • حماس: هر توافقی مشروط به موافقت اسرائیل با خواسته‌های ماست
  • ظرف ۴۸ تا ۷۲ ساعت آینده اشغالگران درباره توافق یا حمله به رفح تصمیم‌ می‌گیرند
  • دیدار نمایندگان فتح و حماس در چین/ پیشرفت مذاکرات مثبت بود
  • جهاد اسلامی: پیشنهاد جدید صهیونیست‌ها منجر به توافق نمی‌شود
  • تحرکات آمریکا در سوریه از بیم تشدید عملیات‌های مقاومت
  • پشت‌ پرده مذاکرات مسکو و کی یف / توافق روسیه و اوکراین چطور از دست رفت؟