Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-26@16:43:42 GMT

خروج ناظران سازمان امنیت و همکاری اروپا از خارکیف

تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۴۹۷۵۲۰

خروج ناظران سازمان امنیت و همکاری اروپا از خارکیف

به دنبال خروج ناظران سازمان امنیت و همکاری اروپا از لوهانسک و دونتسک، ناظران این سازمان از خارکیف و خرسون هم خارج شدند.

به گزارش مشرق، دفتر سازمان امنیت و همکاریهای اروپا (OSCE) روز چهارشنبه اعلام کرد که نیروهای ناظر این سازمان در ادامه خروج نیروهای خود از اوکراین شهر خارکیف را تخلیه کرده و به دنیپر نقل مکان کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس گزارش خبرگزاری تاس، روز اول مارس نیز ناظران گشتی این سازمان اروپایی از شهرهای دونتسک و لوهانسک و دیگر مناطقی که تحت کنترل دولت اوکراین نیست خارج شده و در شُرف خروج کامل از این کشور هستند. 

بیشتر بخوانید: مواجهه آمریکا با بحران اوکراین

سازمان امنیت وهمکاری اروپا در بیانیه خود در این زمینه همچنین اعلام کرد، با توجه به ادامه درگیریهای نظامی و حملات خمپاره‌ای در خط خط مقدم، ناظران این سازمان در شهر خرسون در حال نقل مکان به پناهگاههای امن هستند.

تاس افزود: رئیس تیم ناظران و مدیر ارشد این سازمان تا زمان تکمیل روند تخلیه ناظران این سازمان در اوکراین باقی خواهند ماند. 

سازمان امنیت و همکاری اروپا روز سه شنبه اعلام کرده بود که اعضای تیم این سازمان لوهانسک و دونتسک را به مقصد روسیه ترک کرده‌اند و از خروج اغلب نیروهایش از اوکراین خبر داد. 

سازمان امنیت و همکاری اروپا ماموریت خود را از مارس 2014 و با موافقت 57 عضو این سازمان آغاز کرده بود. این سازمان سه مقر اصلی در کی‌یف، لوهانسک و دونتسک مستقر کرده بود. 

در پی تحرکات اخیر غرب در نزدیکی مرز روسیه، پوتین روز پنجشنبه هفته گذشته (پنجم اسفند ماه) دستور آغاز عملیات نظامی ویژه در اوکراین را صادر کرد و کشورهای اروپایی به جای تنش‌زدایی در این چند روز، اقدامات شدیدی را علیه روسیه اتخاذ کردند و کشورهای عضو اتحادیه اروپا حریم هوایی خود را بر روی پروازهای روسیه بستند.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار خودرو تحولات اوکراین بورس قیمت اوکراین بحران اوکراین اتحادیه اروپا حملات خمپاره ای سازمان امنیت و همکاری اروپا پوتین لوهانسک روسیه ولادیمیر پوتین دونتسک تحولات اوکراین خودرو قیمت های روز در یک نگاه حوادث سلامت سازمان امنیت و همکاری اروپا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۹۷۵۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روسیه : توافقنامه‌ های امنیتی با ایران و ۳ کشور دیگر در سال جاری اجرایی می‌شوند

سرگئی ورشینین معاون وزیر خارجه روسیه چهارشنبه گفت که توافقنامه‌های امنیتی مسکو با ایران، میانمار، ازبکستان و اتیوپی در سال جاری میلادی اجرایی خواهند شد.

به گزارش ایرنا به نقل از تاس، ورشینین اظهار کرد: امسال توافقنامه‌های بین‌المللی امنیت اطلاعات با ایران، میانمار، ازبکستان و اتیوپی به اجرا در خواهند آمد. همچنین در حال کار روی توافقنامه‌های مشابه با کشورهای دیگری در آسیا، آفریقا، خاورمیانه و آمریکای لاتین هستیم.

وی تاکید کرد که برقراری همکاری میان مسکو و کشورهای دیگر در حوزه امنیت اطلاعات و انجام مشاوره‌های کارشناسی در این زمینه برای روسیه در اولویت قرار دارد.

این در حالی است که در تداوم دیپلماسی فعال امنیتی و همکاری‌های امنیتی منطقه‌ای، عصر امروز (چهارشنبه) یادداشت تفاهم امنیتی بین «علی اکبر احمدیان» دبیر شورای عالی امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران و «نیکلای پاتروشف» دبیر شورای امنیت فدراسیون روسیه به امضا رسید.

بر اساس این یادداشت تفاهم، سطح مناسبات و همکاری‌های دو کشور در حوزه‌های مختلف راهبردی افزایش خواهد یافت.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • حفظ گزینه خروج روسیه از یوفا
  • آماده گسترش همکاری‌های نظامی با ایران هستیم
  • مکرون: اروپا در حال مردن است
  • مقاومت برخی کشورهای اروپایی برای ممنوعیت واردات ال‌ان‌جی از روسیه
  • ادامه جنگ اوکراین در سایه تحریم و تهدید روسیه
  • روسیه : توافقنامه‌ های امنیتی با ایران و ۳ کشور دیگر در سال جاری اجرایی می‌شوند
  • توافق آلمان و انگلیس برای تقویت همکاری‌های دفاعی
  • ۶۰ میلیارد دلاری آمریکا، جنگ اوکراین را به کدام سو می برد؟
  • 60 میلیارد دلاری آمریکا، جنگ اوکراین را به کدام سو می برد؟
  • تحولات اوکراین| کاخ سفید: روند اوضاع به نفع کی‌یف نیست