Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه علم و آموزش ایرنا، دلیر جمعه در دیدار با یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش با اشاره به هم‌زبانی و هم‌آیینی دوکشور، اظهار داشت: از مهمان نوازی و همکاری‌های خوب ایرانیان متشکرم و از این‌که امروز در وزارت آموزش و پرورش ایران هستیم، بسیار خرسندم.

دلیر جمعه تصریح کرد: من به عنوان رییس کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور، از همکاری‌های خوب جمهوری اسلامی ایران خرسندم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به سفر آیت الله رئیسی به تاجیکستان در اثنای بیست‌ویکمین اجلاس سازمان همکاری شانگهای که در شهر دوشنبه برگزار شد، اظهار داشت: عرصه‌های مختلف فرهنگی بسیاری بین دو کشور وجود دارد و قرابت خوبی بین مردم دو کشور برقرار است.

وزیر انرژی و ذخایر آب جمهوری تاجیکستان گفت: از راه اندازی مدرسه رودکی در تاجیکستان تشکر می‌کنیم و برای رفع موانع تلاش خواهیم کرد. امیدوارم همکاری‌های بیشتری بین وزارت آموزش و پرورش ایران و وزارت معارف و علم تاجیکستان صورت گیرد و موضوع مدارس نیز در دو وزارتخانه مذکور بررسی شود.

۵۳ درصد همکاران فرهنگی در آموزش و پرورش زن هستند

یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش نیز در این نشست با اشاره به همکارهای مشترک بین دو کشور، اظهار داشت: سی‌امین سالگرد استقلال جمهوری تاجیکستان را تبریک می‌گویم و امیدوارم روابط دو کشور را بیش از پیش تحکیم ببخشیم. انتظار می‌رود برگزاری چنین نشست‌های مشترکی، پایه‌های روابط دو کشور را در عرصه‌های علمی و فرهنگی تقویت و تعاملات دو جانبه را توسعه دهد.

وی با ارایه گزارشی از وضعیت موجود آموزش و پرورش ایران، خاطرنشان کرد: در سال تحصیلی جاری بیش از ۱۵ میلیون دانش آموز و حدود ۸۴۰ هزار همکار فرهنگی داریم که بیش از ۵۳ درصد از آن‌ها زنان هستند. دانشگاه فرهنگیان با ۶۴ پردیس در۳۲ استان کار تعلیم و تربیت معلمان را برعهده دارد و در کنار آن دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی، آموزش معلمان فنی ویژه هنرستان‌های فنی‌وحرفه‌ای وکاردانش را برعهده دارد.

نوری در ادامه افزود: جمهوری اسلامی ایران همواره در المپیادهای علمی جزو کشورهای شناخته شده و دارای رتبه‌های برتر علمی در رشته‌های مختلف است و در مسابقات بین المللی قرآن نیز که اغلب در جمهوری اسلامی ایران برگزار می‌شود، دانش آموزان ما جزو برترین‌ها هستند.

وی با بیان اینکه دانش آموزان، پایه اصلی علوم دانش بنیان در کشور هستند، خاطرنشان کرد: در بحث کارآفرینی و دانش‌های نو، دانش آموزان ایرانی دارای ایده‌های نو و خلاقانه هستند.

عضو کابینه دولت مردمی، اظهار داشت: مدرسه رودکی را با اعتباری بیش از چهار میلیون دلار در محله بوعلی سینا در تاجیکستان راه ‌اندازی کردیم و البته موانعی در مسیر صدور مجوز فعالیت این مدرسه وجود دارد که انتظار می‌رود این مشکل برطرف تا هرچه سریع‌تر مدرسه به بهره برداری برسد.

وی راه‌ اندازی مدرسه رودکی در تاجیکستان را گامی موثر در تبادل فرهنگ دو کشور دانست و خاطرنشان کرد: انتظار داریم با تبادل خرده فرهنگ‌ها در قالب ایجاد مدارس و برپایی نمایشگاه بتوانیم گام محکمی در تحکیم روابط دو کشور برداریم.

نوری ادامه داد: در سازمان کشورهای اسلامی و در بخش آیسسکو، جمهوری اسلامی ایران محور کشورهای غیرعرب است؛ بنابراین این نیز فرصتی برای تبادل بهتر فرهنگ دو کشور هم‌زبان و هم‌آیین است چراکه سنخیت‌های فراوانی بین مردم دو کشور وجود دارد.

وزیر آموزش و پرورش گفت: پیشنهاد می‌کنم در سازمان کنفرانس اسلامی بخش آیسسکو، مطالب ارایه شده به فارسی هم ترجمه شود زیرا دو کشور ایران و تاجیکستان و سایر کشورهای فارسی زبان از این موضوع استقبال می‌کنند.

به گزارش وزارت آموزش و پرورش، نشست مشترک وزیر آموزش و پرورش با رییس کمیسیون همکاری‌های مشترک اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی و وزیر انرژی و ذخایر آب جمهوری تاجیکستان در سالن جلسات ساختمان شهید رجایی برگزار شد و طرفین به گفت‌وگو و تبادل نظر در خصوص مسایل فرهنگی، آموزشی و مدارس مشترک پرداختند.

برچسب‌ها یوسف نوری تاجیکستان دانشگاه فرهنگیان وزارت آموزش و پرورش سازمان كنفرانس اسلامی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: یوسف نوری تاجیکستان دانشگاه فرهنگیان یوسف نوری تاجیکستان دانشگاه فرهنگیان وزارت آموزش و پرورش سازمان كنفرانس اسلامی جمهوری اسلامی ایران وزارت آموزش و پرورش وزیر آموزش و پرورش دو کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۹۷۷۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پاسخ ایران به جنایت رژیم صهیونیستی عاقلانه و مدبرانه بود

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، امیر سرتیپ «محمدرضا آشتیانی» وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در دیدار با همتای بلاروسی خود، ضمن اشاره به اهمیت جمهوری بلاروس در سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: دو کشور در مورد مسائل مهم منطقه‌ای و جهانی دارای دیدگاه مشترک بوده و همواره از اقدامات و مواضع یکدیگر حمایت می‌کنند.

امیر سرتیپ آشتیانی با اشاره به موضوع فلسطین به عنوان یک مسئله مهم جهانی گفت: رژیم صهیونیستی علاوه بر نسل‌کشی و ارتکاب جنایت جنگی در یک اقدام تروریستی با حمله به اماکن دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران در سوریه کنوانسیون‌های بین‌المللی را زیر پا گذاشته و متعاقباً پاسخ ایران به این رژیم، مطابق ماده ۵۱ منشور سازمان ملل متحد بود.

وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: انتظار ما از کشور‌های دوست و مستقل این است که نقض آشکار قوانین بین‌المللی توسط رژیم صهیونیستی را محکوم کنند.

امیر آشتیانی با اشاره به ظرفیت‌های متنوع و مختلف دو کشور در حوزه‌های نظامی و دفاعی بر آمادگی جمهوری اسلامی ایران در جهت تقویت و ارتقای این همکاری‌ها تأکید کرد.

در این دیدار دو طرف همچنین بر ظرفیت‌های موجود و همکاری دو جانبه بر ضرورت اجرای موافقت‌نامه‌های دفاعی و تخصصی تأکید کردند.

وزیر دفاع بلاروس نیز در این دیدار با اشاره به حمله ظالمانه رژیم صهیونیستی به ساختمان کنسولگری جمهوری اسلامی ایران این اقدام را زیر پا گذاشتن حقوق بین‌المللی توصیف و پاسخ محدود جمهوری اسلامی ایران به اقدام این رژیم را که متضمن مدیریت تنش و عدم گسترش آن بود، عاقلانه و مدبرانه توصیف کرد.

وی اضافه کرد: با وجود فشار و تحریم کشور‌های غربی علیه این کشور، «مینسک» آمادگی خود را جهت توسعه و تقویت همکاری‌های دو جانبه در حوزه‌های مختلف اعلام می‌کند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • وزیر آموزش و پرورش: اگر کسی به ایران چپ نگاه کند، درون خانه‌اش تنبیه می‌شود
  • وزیر آموزش و پرورش: جذب ۲۰ درصد معلمان کشور در دولت سیزدهم
  • عملیات ساخت ۱۰۳ مدرسه جدید در استان کرمان آغاز شد
  • دیدار سفیر ایران با وزیر کشاورزی اندونزی
  • شاهد تحول فن‌آورانه در حوزه حکمرانی فرهنگی خواهیم بود
  • ضرورت استعدادیابی و پرورش دانش آموزان نخبه با هدف پرورش مدیران نسل نو جهادی
  • قدردانی از معلمان و مدیران نمونه شهرستان فامنین
  • جزئیات دیدار و گفتگوی مقام بلندپایه نظامی ایران با وزیر دفاع بلاروس
  • آغاز همکاری حمل ونقل بین المللی ایران و تاجیکستان از بندر چابهار کلید خورد
  • پاسخ ایران به جنایت رژیم صهیونیستی عاقلانه و مدبرانه بود