Web Analytics Made Easy - Statcounter

مجید صفایی گفت: با توجه به در پیش بودن اعیاد شعبانیه اقدامات لازم برای نورپردازی و اصلاح سیستم روشنایی اماکن متبرکه به مناسبت این ایام انجام شده است.

با نزدیک شدن ماه شعبان، حرم مطهر رضوی برای برپایی جشن‌های باشکوه شعبانیه آماده می‌شود و در کنار خدمات گسترده تدارک دیده شده برای میزبانی از زائران، اصلاح نورپردازی دو صحن حرم مطهر رضوی نیز تکمیل شده است که علاوه بر افزایش روشنایی، میزان برق مصرفی در حرم مطهر را کاهش خواهد داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



او گفت: یکی از این اقدامات پروژه نورپردازی مناره‌های شرقی و غربی صحن پیامبر اعظم (ص) است که پس از طراحی و اجرای موفق نورپردازی مناره‌های ایوان، ولی عصر (عج) در صحن پیامبر اعظم (ص)، نورپردازی چهار مناره شرقی و غربی این صحن در مدت چهار ماه به طور کامل نصب و راه‌اندازی شد.

معاون نوسازی و زیرساخت تأسیسات سازمان فنی و نگهداری حرم مطهر رضوی گفت: این مناره‌ها در پنج بخش شامل پایه مناره‌ها، ساق، مأذنه‌ها شامل فضای تردد و سقف، مقرنس‌های انتهای ساق و زیر مأذنه و بام مأذنه به وسیله پروژکتور‌های تولید شرکت‌های معتبر داخلی نورپردازی شده است.

صفایی گفت:میزان روشنایی صحن انقلاب پس از اجرای طرح جدید به ۳۵۵ لوکس افزایش یافت و میانگین شدت روشنایی نیز نسبت به قبل حدود ۵/۴ برابر شد؛ این در حالی است که مصرف برق در طرح اجرا شده به ۲۷ کیلو وات کاهش یافت که نسبت به قبل ۶/۲ برابر کمتر شده است.

او گفت: در مرحله بعد و شروع فرآیند مهندسی به منظور تهیه طرح دائم بهسازی و مدلینگ کامل بنا، مسجد و گلدسته‌های صحن گوهرشاد در نرم افزار تخصصی با اولویت استقرار منابع نور در محیط پیرامونی بام‌های مجاور گنبد انجام پذیرفت.

معاون نوسازی و زیرساخت تأسیسات سازمان فنی و نگهداری حرم مطهر رضوی گفت: به همین منظور تعداد ۴۸ دستگاه پروژکتور ال‌ای دی ۱۰۰۰ وات با چینش پروژکتور‌ها در محیط پیرامونی گنبد و گلدسته‌ها و در تراز‌های مختلف و متناسب نورپردازی نصب و راه اندازی شد.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: نورپردازی ویژه اماکن متبرکه حرم رضوی حرم مطهر رضوی مناره ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۹۷۸۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدای دایی و مهدوی‌کیا خیلی زود از سکه افتاد!

به گزارش قدس آنلاین، بدون شک دایی و مهدوی کیا ٢ اسطوره فراموش نشدنی پرسپولیس هستند که آوازه ای جهانی دارند؛ اواسط سال۱۳۸۸ قرار بر این شد که آهنگ اختصاصی باشگاه پرسپولیس ساخته شود و اتفاقا برای تکمیل پروژه مذکور گروهی از بزرگان این باشگاه دعوت شدند تا بخش‌هایی از آهنگ مورد نظر با صدای آن‌ها ضبط شود. حرکتی که چند ماه به طول انجامید و بسیاری ازبزرگان پرسپولیس برای تکمیل پروژه مذکور به استودیو رفتند و اجرا کردند.

اما نکته عجیب این بود پس از آماده سازی این کار هیچ مدیری رغبت چندانی به استفاده از آن نشان نداد تا این محصول پر سر و صدا خیلی زود از خاطره ها پاک شود.

دیگر خبرها

  • لزوم بازشناسی بقیع به جهان اسلام
  • ویژه‌برنامه‌های دهه کرامت در استان فارس اعلام شد
  • بازدید ۷۰ هزار نفر از موزه‌ های حرم مطهر رضوی
  • ۷۰ هزار نفر از موزه‌های حرم مطهر رضوی دیدن کردند
  • پذیرایی خادم الشهدای هرمزگان از زائران در چایخانه حرم مطهر رضوی + تصاویر
  • صدای دایی و مهدوی‌کیا خیلی زود از سکه افتاد!
  • هر صبح و شام در آستانه مقدسه رضوی قرآن تلاوت نمایند / نگاهی به شواهد تاریخی درباره پیشینه قرائت قرآن در حرم مطهر امام رضا(ع)
  • کارگاه دوخت لباس شیرخوارگان حسینی در حرم مطهر رضوی برپا شد
  • مراسم ویژه خدام حسینی در حرم مطهر امام حسین(ع) عصر جمعه
  • گسترش جلسات سنتی قرآن کریم در حرم مطهر رضوی