Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا ؛ آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در دیدار خطبای اعزامی به اردوی جهاد تبیین با تبریک مبعث رسول اکرم (ص) اظهار کرد:  خطبا  در صف اول رسالت های نبی مکرم اسلام (ص) فعالیت می کنید و به شما به صورت ویژه تبریک می گوییم.

وی با تشریح پیشینه تبیین تصریح کرد: قرآن کریم بسیاری از حقایق را صادقانه و بدون هیچ تردیدی بیان کرده است و از اول که دین برای انسان مطرح شده ، همواره تبیین مطرح است و اولین رسالت پیامبران همین تبیین بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امام جمعه قزوین ادامه داد: در قرآن کریم مشاهده می کنیم که حضرت نوح (ع) با بیان قصه زندگی هابیل و قابیل، تبیین و خدا با فرستان قرآن کریم، اولین تبیین کننده است.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین خاطرنشان کرد: حضرت ابراهیم (ع) پس از آن که بت ها را می شکند، دست به تبیین می زند و می فرماید اگر اینها حرف می زنند از خودشان بپرسید چگونه این بلا به سرشان آمده است و اینها همان تبیین است.

وی با تاکید بر اینکه در قدم نخست می بایست مبانی دینی را تبیین کنیم، عنوان کرد: تا زمانی که مبانی دینی را در فکر مردم محکم نکنیم، حرف هایی که میزنیم اثرگذار نیست و اساس کار همین مسیر است.

آیت الله عابدینی بیان کرد: قرآن کریم از زیرساخت ها شروع می کند و در کل سوره بقره قرآن تبیین های موردی و مصداقی بسیار است و در پایان سوره هم یادآوری می کند که از کجا آغاز کردیم و مجددا مبانی یادآوری می شود و ما نیز در تبیین می بایست از خودمان شروع کنیم و ببینیم خودمان به قیامت، خدای متعال، مبدا و معاد اعتقاد محکم داریم و سپس سراغ مردم برویم که این اعتقادات را تحکیم کنیم.

امام جمعه قزوین مخاطب شناسی را در تبیین اصل مهمی دانست و اظهار کرد: مخاطب های ما همه مردم هستند و می بایست با این نگاه تبیین را انجام دهیم و با مردم با زبان عمومی گفت و گو کنیم تا ارتباط شکل بگیرد.

وی تصریح کرد: تمثیل یکی از اصول مهم قرآنی است و آن اصل یعنی با مردم همزبانی کنیم تا ارتباط در بالاترین سطح شکل بگیرد و بسیار اهمیت دارد که در مسیر تبیین ارتباط با مردم، محور قرار گیرد.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین با تاکید بر بیان هر چه بیشتر به پیشرفت های کشور پس از انقلاب اسلامی توجه کنید، خاطرنشان کرد: تبیین پیشرفت های کشور در عرصه های مختلف پس از انقلاب اسلامی یکی از مسائلی است که می بایست مورد توجه قرار گیرد و باید رهبر فرزانه انقلاب را در این مسیر الگو قرار دهیم.

برچسب‌ها انقلاب اسلامی ایران جهاد تبیین استان قزوین نماینده ولی فقیه در استان قزوین قرآن کریم

منبع: ایرنا

کلیدواژه: انقلاب اسلامی ایران جهاد تبیین استان قزوین انقلاب اسلامی ایران جهاد تبیین استان قزوین نماینده ولی فقیه در استان قزوین قرآن کریم استان قزوین قرآن کریم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۹۸۰۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(تصاویر) نخستین نمایشگاه قرآن کریم حکومت طالبان

(تصاویر) نخستین نمایشگاه قرآن کریم حکومت طالبان

دیگر خبرها

  • (تصاویر) نخستین نمایشگاه قرآن کریم حکومت طالبان
  • آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها رسالت مهمی برعهده دارند
  • طرح «دختران حاج قاسم» نمونه یک کار فرهنگی موثر است
  • راه مبارزه با ناامیدی جهاد تبیین در عرصه‌های مختلف است
  • مسئولان عملیات فرهنگی و جهاد تبیین را جدی بگیرند
  • شهید مطهری پهلوان جهاد تبین بود
  • دیدار امام جمعه قزوین با معلمان و اساتید در پاسداشت روز معلم+ تصاویر
  • دیدار امام جمعه قزوین با معلمان و اساتید در پاسداشت روز معلم
  • آزمون نهایی طرح ملی «زندگی با آیه ها» در آستارا برگزار شد
  • فیلم/ هتک حرمت مجدد قرآن کریم در سوئد