Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-28@22:38:22 GMT

مخبر: مردم هرچه سریع‌تر واکسیناسیون خود را تکمیل کنند

تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۴۹۸۰۸۶

به گزارش  تسنیم، جلسه روسای کمیته‌های تخصصی ستاد ملی کرونا عصر امروز (چهارشنبه) به ریاست محمد مخبر معاون اول رئیس‌جمهور برگزار شد.

مخبر در این جلسه که رئیس‌دفتر رئیس‌جمهور، وزرای بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و آموزش و پرورش و مسئولان دستگاه‌های مربوطه حضور داشتند، بر ضرورت بکارگیری اقدامات ضروری برای جلوگیری از شیوع سویه‌های جدید کرونا در کشور تأکید کرد و افزود: مراقبت‌های لازم و استفاده از واکسن‌های موجود در کشور تأثیر بسزایی در کاهش آمار بستری‌ها به ویژه در بخش مراقبت‌های ویژه و همچنین مرگ و میرهای ناشی از کرونا دارد و مردم لازم است هر چه سریع‌تر روند واکسیناسیون خود را تکمیل کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی همچنین از دستگاه‌های ذیربط و وزارت بهداشت خواست تا تمهیدات لازم برای کمک  به افزایش تولید واکسن داخلی کرونا در سال آینده اندیشیده شود.

در این جلسه همچنین وزیر بهداشت گزارشی از آخرین وضعیت بیماری کرونا و سویه جدید اومیکرون و آخرین رنگ‌بندی کرونایی در کشور ارائه کرد و افزود: میزان بیماران سرپایی و بستری و همچنین آمار مرگ و میر ناشی از این ویروس در کشور و در هفته گذشته سیر نزولی داشته است اما ساده‌انگاری در زمینه رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و همچنین عدم تکمیل واکسیناسیون می‌تواند شرایط کشور را دچار مشکل کند.

در این جلسه وزارت بهداشت گزارشی از روند شیوع سویه جدید اومیکرون و واکسیناسیون در ایران و جهان و همچنین تأثیر میزان بستری و مرگ و میر قطعی بر حسب وضعیت واکسیناسیون ارائه کرد که طبق گزارش وزارت بهداشت در خصوص واکسیناسیون افراد بالای 12 سال در کشور، 92 درصد دوز اول، 80 درصد دو دوز و 35 درصد نیز سه دوز واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.

در ادامه نیز گزارشی از مشکلات بخش بیمه در پشتیبانی بیماری کرونا ارائه و تأکید شد با تخصیص اعتبارات لازم حمایت‌های مورد نیاز از این بخش انجام شود.

گزارشی نیز از وضعیت واکسیناسیون در کشور در میان جوامع هدف گوناگون در قالب طرح مدیریت هوشمند بیماری ارائه و بر اساس آن اعلام شد در راستای شناسایی افراد واکسینه شده تا به حال بالغ بر 343 میلیون استعلام از سامانه مربوطه صورت گرفته است.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۹۸۰۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مخبر: ایران به دنبال روابط برد برد با کشورهاست

معاون اول رئیس جمهور گفت : ایران آمادگی دارد دستاوردها و پیشرفت های خود را در اختیار دیگر کشورها قرار دهد و در این تعامل بر خلاف غرب و آمریکا که فقط به منافع خود می اندیشند، ایران منافع متقابل دو طرف را به صورت برد- برد مدنظر قرار می‌دهد. - اخبار سیاسی -

به گزارش حوزه دولت خبرگزاری تسنیم، نخست وزیر بورکینافاسو در حاشیه دومین اجلاس بین المللی ایران و آفریقا با معاون اول رییس جمهور کشورمان دیدار و گفتگو کرد.

محمد مخبر عصر امروز(شنبه) در این دیدار که در محل اجلاس سران کشورهای اسلامی برگزار شد، با تاکید بر نگاه ویژه جمهوری اسلامی ایران به توسعه روابط با کشورهای آفریقایی، گفت: تهران در همین راستا علاقه مند است مناسبات خود را به صورت همه جانبه با کشورهای آفریقایی و بویژه بورکینافاسو گسترش دهد.

معاون اول رییس جمهور همچنین با ابراز خرسندی از بازگشایی سفارت بورکینافاسو در تهران در سال 2023 و استقرار سفرای دو کشور با بیان اینکه ظرفیت های خوبی برای ارتقاء مناسبات فی مابین وجود دارد افزود: امضای اسناد همکاری در نخستین اجلاس کمیسیون مشترک، مناسبات تهران – واگادوگو را وارد دوره جدیدی کرده که لازم است دو کشور روند اجرایی کردن این اسناد را تسریع کنند.

مخبر با تاکید بر اینکه قدرت جمهوری اسلامی ایران ناشی از پیشرفت در زمینه علم و تکنولوژی است تصریح کرد: ایران آمادگی دارد دستاوردها و پیشرفت های خود را در اختیار دیگر کشورها قرار دهد و در این تعامل بر خلاف غرب و آمریکا که فقط به منافع خود می اندیشند، ایران منافع متقابل دو طرف را به صورت برد- برد مدنظر قرار میدهد.

معاون اول رییس جمهور با بیان اینکه گسترش روابط و مناسبات اقتصادی دو کشور نیازمند توسعه مراودات میان بخش خصوصی دو کشور است اظهار داشت: باید بستر همکاری بخش خصوصی دو کشور را فراهم کنیم که لغو روادید و تسهیل همکاری های بانکی از مهمترین ملزومات در این زمینه است.

نخست وزیر بورکینافاسو نیز در این دیدار با قدردانی از برگزاری موفقیت آمیز اجلاس بین المللی ایران و آفریقا در تهران گفت: روابط دو کشور از سابقه خوبی برخوردار است و بورکینافاسو خواستار استفاده از توانمندیها و تجربیات ایران در عرصه های مختلف صنعتی، بهداشت و درمان و علم و فناوری است.

وی با ابراز خرسندی از پیشرفت ها و دستاوردهای ایران در زمینه های مختلف، بر اراده جدی کشورش برای گسترش روابط دوجانبه با جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد.

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • مخبر: ایران به دنبال روابط برد برد با کشورهاست
  • یک واکسن دیگر در لیست واکسیناسیون کودکان ایرانی
  • واکسن روتاویروس به جدول واکسیناسیون کشوری اضافه می‌شود
  • واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور وارد شد
  • ورود واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • مزایای بیمارستان سیار در موقعیت های بحرانی و اضطراری
  • آمادگی سه شهرستان خراسان جنوبی برای دور دوم انتخابات مجلس
  • نحوه بارگذاری مدارک پذیرفته‌ شدگان آزمون آموزگاری + لینک بارگذاری و مدارک لازم
  • ظرفیت‌های ملی برای ارائه خدمت به عشایر تنگستان استفاده شود
  • مخبر: مناطق آزاد تجاری صنعتی و ویژه اقتصادی باید به موتور پیشران اقتصادی کشور تبدیل شوند