Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-05-05@03:11:37 GMT

واکنش آذری جهرمی به طرح جدید مجلس برای اینترنت

تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۴۹۸۲۳۱

واکنش آذری جهرمی به طرح جدید مجلس برای اینترنت

آفتاب‌‌نیوز :

آذری جهرمی وزیر سابق ارتباطات درخصوص طرح جدید مجلس نوشت:

در خبرها دیدم که برخی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی، با ارائه‌ی طرحی، به دنبال جرم‌انگاری تولید محتوا در برخی پلتفرم‌های بین‌المللی هستند.

به بررسی خبر پرداختم، هرچند عنوان طرح آنگونه که در خبرها آمده نیست و همچنین این طرح (با کلیک روی کلمه طرح (https://rc.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

majlis.ir/fa/legal_draft/show/1680553)، می‌توانید از محتوای آن آگاه شوید) جدید نیست و در مورخ ۱۴۰۰/۴/۲۴ ثبت شده اما تا کنون خبری از آن منتشر نشده است.

اما جزییات:

موضوع طرح نمایندگان، الحاق ماده‌ای جدید به طرح ممنوعیت استفاده از ماهواره است و بر اساس آن، شرکتهای ایرانی از ارائه تبلیغات و به نوعی تامین مالی شبکه‌های ماهواره‌ای منع شده‌اند. نکته حائز اهمیت در این میان، گنجاندن کلمه «پهن‌باند» در کنار شبکه‌های ماهواره‌ای است. به دیگر سخن، رندانه و با بهانه‌های فرهنگی یا امنیتی، کل اقتصاد تبلیغات فضای مجازی به نوعی نامحسوس به کارگروهی با ترکیبی جالب توجه واگذار شده و به نظر می‌رسد نتیجه آن تسری بیشتر انحصار اقتصادی تبلیغات به صداوسیما باشد.

ضرب‌المثل فارسی می‌گوید: «موش تو سوراخ نمی‌رفت، جارو هم به دمش می‌بست».

اولا نتیجه طرح ممنوعیت ماهواره چه بود که حالا نتیجه الحاق ماده‌ای به آن چه باشد.

دوم هم این دوستان تکلیف شرکتهای ایرانی که به دنبال بازاریابی در برخی کشورهای فارسی زبان منطقه هستند را مشخص نکرده‌اند.

سوم هم اینکه اگر هدف ممنوعیت تامین مالی برخی شبکه‌های ماهواره‌ای از داخل ایران باشد، نیاز به این همه تفصیل و توسعه‌ی کارکرد به فضای مجازی نیست مگر اینکه ممنوعیت تامین مالی شبکه‌های ماهواره‌ای وسیله‌ای برای رسیدن به هدف دیگری باشد.

منبع: سایت انتخاب

منبع: آفتاب

کلیدواژه: آذری جهرمی اینترنت مجلس شورای اسلامی طرح صیانت شبکه های ماهواره ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۹۸۲۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نتیجه آزمایش نسل ششم اینترنت در ژاپن: ۵۰۰ برابر سریع‌تر از ۵‌جی

تین نیوز

دانشمندان ژاپنی برای اولین بار داده ها را با سرعت ۱۰۰ گیگابیت در ثانیه در باندهای طول موج فرکانس بالا در فاصله ۳۳۰ فوتی (حدود ۱۰۰ متری) منتقل کردند و این نخستین گام کابرد نسل ششم اینترنت بدون سیم به شمار می رود.

به گزارش تین نیوز از سیتنا، کنسرسیوم (مجموعه ای) از شرکت های ژاپنی اولین دستگاه بی سیم پرسرعت 6G در جهان را ساخته اند که می تواند داده ها را با سرعت ۱۰۰ گیگابیت بر ثانیه در۱۰۰ متر انتقال دهد؛ سرعتی نزدیک به ۲۰ برابر سریع تر از نسل پنجم اینترنت بی سیم( 5G).

نتایج آزمایش های جدید که یازدهم آوریل در بیانیه مشترک این شرکت ها اعلام شد، نشان می دهد که دستگاه بی سیم کنسرسیوم داده ها را با سرعت ۱۰۰ گیگابیت بر ثانیه در داخل باند ۱۰۰گیگاهرتز، و در فضای باز در باند ۳۰۰گیگاهرتز مادون قرمز در مدار الکترومغناطیسی قرار دارد، منتقل می کند.

لایو ساینس با تحلیل داده های این گزارش می گوید میانگین سرعت انتقال داده های نسل ششم اینترنت، نزدیک به ۵۰۰ برابر سریع تر از سرعت اینترنت تلفن های همراه نسل پنجم است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • عکس معنادار آذری جهرمی درباره دولت رئیسی
  • دعوای جالب چهره امنیتی با مدافع زاکانی بر سر قرارداد جنجالی +تصویر
  • آذری‌جهرمی پاسخ مالک شریعتی را داد
  • عکس معناداری که آذری جهرمی منتشر کرد
  • کنایه سنگین و معنادار آذری جهرمی به مقدار چاپ پول در دولت رئیسی + عکس
  • آذری جهرمی خطاب به مالک شریعتی: امنیتی‌ها مثل شما دهن لق نیستند
  • ممنوعیت تیک‌تاک به «شکاف اینترنت» سرعت می‌بخشد
  • نتیجه آزمایش نسل ششم اینترنت در ژاپن: ۵۰۰ برابر سریع‌تر از ۵‌جی
  • واکنش آذری جهرمی به افشای قرارداد شهرداری تهران با شرکت چینی/ سکوت میرسلیم جالب است
  • آذری جهرمی: سکوت جناب آقای میرسلیم جالب است!