Web Analytics Made Easy - Statcounter

آقای احمدی گفت: آغاز فصل کوچ عشایر به چهارمحال و بختیاری از اواسط اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۱ است و کوچ زودتر از موعد مقرر ممنوع است.

زمان آغاز کوچ عشایر ۲۵ اردیبهشت ماه سال آینده در نظر گرفته شده است که با توجه به شرایط جوی و با هماهنگی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان خوزستان تصمیم‌گیری در خصوص زمان دقیق کوچ انجام می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

زمان کوچ عشایر به استان بین پنج تا ۱۵ روز قابل تغییر است و پس از ارزیابی نهایی و تثبیت زمان قطعی کوچ، زمان کوچ عشایر به استان از طریق رسانه‌ها، فضای مجازی و ارسال پیام کوتاه به عشایر و دامداران در استان خوزستان و سایر مناطق عشایرنشین اطلاع‌رسانی خواهد شد.

بیشتر بخوانید

تشکیل ۴۷۴ پرونده برای باطل شدن پروانه چرای دام

برای تامین آب و نهاده دامی و علوفه مورد نیاز عشایر برای دام خود، باید هماهنگی از سوی امور عشایر استان انجام شود تا از کوچ زودهنگام عشایر به استان جلوگیری گردد.

حضور زودهنگام عشایر و دامداران در استان و چرای زودهنگام دام در مراتع، باعث آسیب دیدن و تخریب مراتع و عرصه‌های ملی می‌شود که به دلیل شرایط کم آبی و خشسکالی باید تدابیر لازم در خصوص تامین علوفه و کمک به وضعیت دامداران و عشایر کوچ‌رو انجام شود.

آسیب وارد کردن به حوزه منابع طبیعی و بهره‌برداری ناصحیح از آن و تخریب این عرصه‌ها، آثار مستقیم و غیرمستقیم بر حوزه مدیریت آب دارد و این امر می‌طلبد که از تنش‌های زیست محیطی و منابع طبیعی غافل نشویم.

سوداگری افراد سودجو در مراتع و جنگل‌ها، کوچ زودهنگام، چرای دام مازاد بر مراتع و رعایت نکردن زمان چرای دام، مهمترین مشکلات حوزه منابع طبیعی است و در راستای حفظ منابع طبیعی و حمایت از دامداران زمان و تقویم کوچ باید اطلاع رسانی شود.

آقای ملک محمدی مدیرکل امنیتی استاندار چهارمحال و بختیاری نیز با اشاره به رعایت زمان کوچ عشایر، گفت: با متخلفان در حوزه کوچ و عشایری که زودتر از زمان کوچ اقدام به کوچ و چرای دام در مراتع داشته باشند، برخورد قانونی می‌شود.

درصورتی که عشایر زودتر از موعد و بدون رعایت تقویم کوچ، اقدام به کوچ کنند، با اقدامات سلبی همکاران اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری و مقامات انتظامی و نظامی مواجه و در صورتیکه تخلفات آن‌ها ادامه دار باشد، پرونده چرای متخلفان باطل می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کوچ عشایر منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری منابع طبیعی کوچ عشایر زمان کوچ چرای دام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۹۸۳۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحقق ۵۰ درصدی تعهد خیرین مدرسه ساز

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای چهارمحال و بختیاری، مدیرعامل مجمع خیرین مدرسه‌ساز چهارمحال و بختیاری گفت: در آخرین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز استان، تعهد خیرین ۶۴ میلیارد تومان بود که بالای ۵۰ درصد آن تاکنون محقق شده است.

دیگر خبرها

  • بلداجی خنک‌ترین نقطه چهارمحال و بختیاری
  • گیاهان خوراکی خودرو؛ گنجینه‌ای ارزشمند در چهارمحال و بخیاری
  • لزوم حضور به موقع در بحران‌های طبیعی/وقوع۳۰ آتش‌سوزی در مراتع سقز
  • نخستین شورای عشایری استان سمنان در سال جاری برگزار شد
  • کمبود سرانه فضای آموزشی چهارمحال و بختیاری
  • تحقق ۵۰ درصدی تعهد خیرین مدرسه ساز
  • ایجاد هزار و ۵۰۰ فرصت شغلی در لردگان
  • ممنوعیت برداشت فرآورده‌های جنگلی و مرتعی بدون اخذ مجوز در دماوند
  • خبر‌های ورزشی ۶ اردیبهشت چهارمحال و بختیاری
  • سفر استاندار چهارمحال و بختیاری به ناغان