Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها - رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان چهارمحال و بختیاری گفت: سند چشم‌انداز فرهنگ و هنر استان چهارمحال و بختیاری تا سال آینده تدوین و رونمایی می‌شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شهرکرد، عصر امروز با حضور محمدمهدی دادمان رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی کشور، احسان قائدی به عنوان رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی چهارمحال و بختیاری معارفه شد، همچنین از زحمات یک دهه فعالیت‌های حجت‌الله شیروانی رئیس سابق حوزه هنری انقلاب اسلامی استان تقدیر به عمل آمد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پیش‌برد فرهنگ و هنر انقلاب با بروز استعدادهای سراسر کشور

محمدمهدی دادمان، رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی کشور، در این مراسم با تشکر و قدردانی فعالیت‌ها و مجاهدت‌های رئیس سابق این حوزه هنری، اظهار داشت: ان شا الله در دوره مدیریتی رئیس جدید این مجموعه، فصل جدیدی از تحولات و پیشرفت‌های فرهنگ و هنر استان چهارمحال و بختیاری رقم بخورد.

وی با دیدگاه "فراتهران" در حوزه هنری انقلاب اسلامی، گفت: تلقی ما این است که فرهنگ و هنر انقلاب اسلامی پیش نخواهد رفت مگر با توجه و تمرکز و بروز استعدادهای هنری که در سراسر ایران اسلامی وجود دارد

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی کشور بیان کرد: تا تکثر ایران فرهنگی و یک روایت مومنانه و انقلابی به نمایش گذاشته نشود، نخواهیم توانست به رویارویی و مواجهه با تهاجم بی‌امان و شبانه‌روزی که علیه جان و روح ملت ایران رقم خورده بایستیم.

دادمان خاطرنشان کرد: اساسا در این نبرد، پیروز نخواهیم شد مگر اینکه به ایده‌ها و استعدادهای غیرمتمرکز و پراکنده در سراسر کشور اهتمام بورزیم و هر کدام را به مثابه یک سنگر مقاومت فرهنگی در مقابل با تهاجم ببینیم.

باید تلاش شود فرهنگ و هنر ذیل سیاست و اقتصاد تعریف شود نه برعکس

احسان قائدی، رئیس جدید حوزه هنری انقلاب اسلامی استان در ادامه این جلسه، با اشاره به مناسب بودن شاخص‌های توسعه‌ای استان، اظهار داشت: این مسئله صرفا بخاطر نگاه مرکزپیرامونی بوده است که در دولت‌های گذشته و مختلف اتفاق افتاده است.

وی ادامه داد: عدم رشد شاخص‌های توسعه‌ای استان چهارمحال و بختیاری باعث شده است که نگاه اولویت‌داری نسبت به مقوله فرهنگ و هنر در استان نباشد، چرا که اولویت در استان تنها اقتصاد و معیشت است و در همه دولت‌ها فرهنگ ذیل سیاست و اقتصاد تعریف شده است.

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان با بیان اینکه باید در این دولت تلاش شود و تلاش کنیم که سیاست و اقتصاد را ذیل فرهنگ تعریف کرد، گفت:  بر اساس همین قضیه عدم اولویت‌بخشی به حوزه و فرهنگ و هنر، باعث شده است که متاسفانه زیرساخت مناسبی برای هنر و حوزه هنر  و فرهنگ وجود نداشته باشد.

قائدی افزود: امروزه اکثر هنرمندان این استان در بخش‌های مختلف از کمترین امکانات برای بروز و ظهور هنر خودشان برخوردارند، از همین جا خواهش می‌شود اولویت اصلی حوزه هنری، ایجادزیرساخت‌هایی برای حوزه فرهنگ و هنر باشد. سیاست اولیه حوزه هنری این است که حوزه هنری باید پاتوق هنرمندان باشد که حداقل این پاتوق، وجود زیرساخت‌های مناسب است.

سند چشم‌انداز هنر و فرهنگ استان تا سال دیگر تدوین می‌شود

وی با بیان اینکه در استان چهارمحال و بختیاری متاسفانه سند چشم‌انداز با توجه به ظرفیت‌های این استان در حوزه فرهنگ و هنر وجود ندارد، اظهار کرد: اولین دغدغه این است که در کمتر از یکسال و در سال آینده، هم سند چشم‌انداز و هم نقشه تحول حوزه هنری استان را تدوین و رونمایی شود تا یک سند بالادستی در حوزه فرهنگ و هنر وجود داشته باشد.

قائدی عنوان کرد: تولیدات حوزه هنری بر چند اصل استوار خواهد بود، مهمترین اصل آن مردمی بودن است، همچنین تولیدات بر اساس زیست‌بوم و مسئله‌محور خواهد بود.

وزیر آموزش و پرورش: هر دانش‌آموز یک هنر / سخنگوی دولت: تازه فهمیدم ارزش اثر هنری چقدر بالاستفرایند انتخاب "چهره سال هنر انقلاب اسلامی" در سال 1400 آغاز شددفتر حوزه هنری کاشان مجددا راه‌اندازی می‌شود

رئیس  حوزه هنری انقلاب اسلامی استان در پایان با اشاره به مسئله جهاد تبیین، خاطرنشان کرد: مهمترین وظیفه هر نهادی "جهاد تبیین" است و زبان هنر اصلی‌ترین زبان برای این مسئله است.

انتهای پیام/7540/ی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: حوزه هنری انقلاب اسلامی استان رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان چهارمحال و بختیاری سند چشم انداز فرهنگ و هنر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۹۸۳۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رونمایی از «رضای انقلاب» در حوزه هنری

به گزارش خبرگزاری مهر، کتاب «رضای انقلاب» خاطرات حجت‌الاسلام والمسلمین «رضا مطلبی» امام جماعت مسجد ابوذر تهران نوشته «حجت‌الاسلام سعید فخرزاده فردا دوشنبه ۱۷ اردیبهشت در حوزه هنری سازمان تبلیغات رونمایی می‌شود.

«رضای انقلاب» به زندگی و شرح حال یکی از دلباختگان فکری امام خمینی (ره)، روحانی فاضل و مردمی، حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ رضا مطلبی می‌پردازد که نقش موثری در انقلاب اسلامی داشته است. او روحانی اهل اصفهان است که قبل از انقلاب در محله‌ای آذری‌نشین، به عنوان امام جماعت مسجد فلاح که بعدها به مسجد جامع ابوذر تغییر نام داد، منصوب و مشغول فعالیت شد. با فعالیت‌های او مسجد ابوذر خیلی زود به پایگاه طرفداران امام و انقلاب تبدیل شد و پس از پیروزی انقلاب نقش مهمی را در انسجام نیروها و حفظ نشاط سیاسی در جنوب‌غرب تهران و حمایت از نظام در عرصه‌های مختلف بر عهده گرفت.

این کتاب روایتی از حضور یک روحانی انقلابی که به زبان ترکی آشنایی ندارد را شرح می‌دهد که در میان مردمی با زبان آذری مسولیت امام جماعت مسجدی را بر عهده می‌گیرد که سازنده آن با حکومت پهلوی ارتباط نزدیک و خوبی دارد. چالش‌هایی که سبب می‌شود روحانی جوان و انقلابی با وجود سخت بودن راه مسیری را دنبال کند که بعد از نیم قرن منشا تحولات بسیاری در محله‌ای شود که در آن امامت نماز را برعهده دارد.

حجت الاسلام مطلبی اکنون با ۹۰ سال سن همچنان با مردم محله و نمازگزاران آن ارتباط نزدیک دارد و توانسته است به عنوان الگوی تراز انقلاب اسلامی زمینه را برای جلب و جذب جوانان بی شماری به مسجد فراهم کند.

سعید فخرزاده و حمید قزونی از ۵ دی تا ۲۹ دی ۱۳۹۵ در سیزده جلسه مصاحبه با راوی این کتاب را انجام داده‌ که پس از پیاده‌سازی، با انطباق با اسناد و مدارک و تایید راوی در انتشارات سوره‌مهر به چاپ رسیده است.

کتاب «رضای انقلاب» نوشته حجت‌الاسلام سعید فخرزاده فردا دوشنبه ۱۷ اردیبهشت از ساعت ۱۶:۳۰ در تالار اندیشه حوزه هنری به نشانی خیابان سمیه، نرسیده به خیابان حافظ رونمایی می‌شود.

کد خبر 6097101 زینب رازدشت تازکند

دیگر خبرها

  • ۲۱ عنوان کتاب در حوزه هنری انقلاب اسلامی خراسان رونمایی می‌شود
  • بازدید استاندار گیلان از حوزه هنری انقلاب اسلامی استان
  • عرصه مناسبی برای دفع پسماند در چهارمحال و بختیاری وجود ندارد
  • مرمت پل تاریخی زمان‌خان سامان مدیریت شود
  • انعکاس جهانی پاویون جمهوری اسلامی ایران در دوسالانه ونیز قابل اعتنا بود
  • انزوای رژیم صهیونیستی در جشنواره‌ها/ از فرصت‌ها استفاده نکردیم
  • کتاب «رضای انقلاب» در حوزه هنری رونمایی می‌شود
  • رونمایی از «رضای انقلاب» در حوزه هنری
  • ضرورت مشارکت ذینفعان حوزه علوم انسانی در تدوین سیاست‌ها
  • نمدمالی، هنری با روایت تاریخ