Web Analytics Made Easy - Statcounter

آفتاب‌‌نیوز :

ارتش پاکستان اعلام کرد: در دیدار فرمانده ارتش این کشور و فرمانده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران (نهاجا) طرفیق بر افزایش همکاری‌های دوجانبه به ویژه در حوزه‌های دفاعی و امنیتی توافق کردند.

روابط عمومی ارتش پاکستان بیانیه‌ رسمی از دیدار امروز (چهارشنبه) امیر سرتیپ خلبان «حمید واحدی» فرمانده نهاجا با ژنرال «قمر جاوید باجوا» فرمانده ارتش پاکستان منتشر کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این دیدار در مقر فرماندهی ارتش در شهر «راولپندی» و با حضور جمعی از مقامات لشکری پاکستان و همچنین «سید محمدعلی حسینی» سفیر و سرهنگ «مصطفی قنبرپور» وابسته نظامی ایران در پاکستان انجام شد.

در بیانیه مذکور آمده است: در این دیدار موضوعات مورد علاقه دو کشور، وضعیت امنیت منطقه‌ای و همکاری های دوجانبه مورد مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

فرمانده ارتش پاکستان با تاکید بر تلاش جمعی در راستای ثبت منطقه، گفت: پاکستان خواهان روابط صلح آمیز و نزدیک با همسایگان خود است.

در بیانیه روابط عمومی ارتش پاکستان افزوده شد: طرفین بر افزایش همکاری‌های دوجانبه در زمینه‌های دفاعی و امنیتی توافق کردند.

فرمانده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران نیز با تمجید از نقش پاکستان در بحث افغانستان و اقدامات موثر در مدیریت مرزی، مصمم به تلاش برای افزایش همکاری‌های دو کشور همسایه در بخش‌های مختلف شد.

براساس این گزارش، امیر سرتیپ خلبان حمید واحدی به دعوت فرمانده نیروی هوایی پاکستان برای انجام سفر رسمی، یکشنبه گذشته وارد اسلام‌آباد شد.

فرمانده نهاجا طی سفر ۴ روزه خود به ترتیب با فرمانده نیروی هوایی و وزیر صنایع دفاعی پاکستان دیدار کرد. هیات نظامی کشورمان همچنین از برخی از تاسیسات نیروی هوایی از جمله دانشکده افسری "رسالپور" نیز بازدید کرد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: توافق همکاری نظامی روابط ایران و پاکستان فرمانده نیروی هوایی ارتش پاکستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۹۸۸۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درگیری ماموران امنیتی پاکستان و کولبران یک کشته برجای گذاشت

منابع پاکستانی از درگیری نیروهای امنیتی با کارگران و کولبران در نزدیکی مرز این کشور با افغانستان خبر دادند که طی آن یک نفر کشته و چندین نفر دیگر زخمی شدند.

به گزارش مشرق، ناآرامی‌ها در منطقه مرزی چمن واقع در ایالت بلوچستان منجر به تشدید تدابیر امنیتی در این منطقه شد.

اعتراض کارگران و کولبران در مرز چمن پاکستان به قوانین جدید این کشور برای سفر به افغانستان و بالعکس شامل داشتن روادید و گذرنامه معتبر بار دیگر تبدیل به تجمع و تحصن معترضان شد.

درپی درگیری معترضان با نیروهای امنیتی پاکستان یک نفر کشته و دست کم ۸ نفر دیگر زخمی شدند. تجمع کنندگان در اعتراض به خشونت مسلحانه نیروهای امنیتی، دست به تحصن زده و جاده اصلی شهر چمن منتهی به شهر کویته را نیز مسدود کردند.

به رغم حضور مسوولان انتظامی و دولتی ایالت بلوچستان برای مذاکره با متحصنین، اوضاع امنیتی در مرز پاکستان با افغانستان همچنان متشنج است.

منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • آیین تجلیل از اساتید و مربیان برتر ارتش جمهوری اسلامی ایران برگزار شد
  • مراسم تشییع شهدای گمنام در نیروی زمینی ارتش در تهران
  • کشته‌شدن ۱۰ تروریست در درگیری با نیروهای امنیتی پاکستان
  • افشای اشتباهات بزرگ ارتش اسرائیل | گنبد آهنین خودزنی می کند
  • درگیری ماموران امنیتی پاکستان و کولبران یک کشته برجای گذاشت
  • دیدار سردار شیرازی و امیر واحدی با خانواده شهید زاهدی
  • دیدار رئیس دفتر نظامی فرمانده کل قوا و فرمانده نیروی هوایی ارتش با خانواده شهید زاهدی
  • دیدار سردار شیرازی و امیر واحدی با خانواده سردار شهید زاهدی
  • سردار شیرازی و امیر واحدی با خانواده شهید زاهدی دیدار کردند
  • دیدار سردار شیرازی و امیر سرتیپ واحدی با خانواده سردار شهید زاهدی