Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-27@13:32:18 GMT

روسیه: علی‌رغم تحریم‌ها اس-400 به هند ارسال می‌کنیم

تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۴۹۹۳۶۶

روسیه: علی‌رغم تحریم‌ها اس-400 به هند ارسال می‌کنیم

به گزارش سرویس بین‌الملل خبرگزاری فارس، روسیه روز چهارشنبه اعلام کرد که علی‌رغم تحریم‌های ناشی از بحران اوکراین، هیچ مانعی درعرضه سامانه‌های موشکی «اس-۴۰۰» به هند نمی‌بیند.

به نوشته وبگاه «ورلد بولیتن» «دنیس علیپوف» از مقام‌های روسیه در این زمینه گفت: «ما هیچ مانعی در مورد عرضه اس-۴۰۰ به هند پیش بینی نمی‌کنیم، ما مسیرهایی را برای ادامه این معامله بدون مانع داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تحریم‌ها، قدیم یا جدید، به هیچ وجه  تاثیری در این ماجرا نخواهند گذاشت.»

هند و روسیه در سال ۲۰۱۸ قراردادی به ارزش ۵.۵ میلیارد دلار برای سامانه دفاع هوایی اس-۴۰۰ امضا کردند که دهلی نو را در معرض خطر تحریم های آمریکا قرار داد.

ایالات متحده مدت‌هاست که تلاش می‌کند کشورها را از خرید تجهیزات نظامی از روسیه منصرف کند و آنها را به اقدامات تنبیهی بر اساس قانون مقابله با دشمنان آمریکا از طریق تحریم‌ها (CAATSA) تهدید کرده است. آمریکا از این تحریم علیه ترکیه، ایران، کره شمالی و روسیه استفاده کرده است.

علیرغم هشدارهای واشنگتن، دهلی نو با این استدلال که ارتباط راهبردی با روسیه دارد، خریدهای نظامی را از روسیه ادامه داد.

به نوشته این منبع خبری، علیپوف همچنین گفت که روسیه از هند به خاطر رویکرد متعادلش در سازمان ملل بسیار سپاسگزار است زیرا این کشورعمق بحران اوکراین را کاملاً درک می‌کند.

وی گفت: «ما با هند متحد راهبردی هستیم. ما از هند به خاطر موضعی که در سازمان ملل نشان داده است سپاسگزاریم. هند عمق این بحران را درک می‌کند.»

در همین حال، معاون فرمانده نیروی هوایی هند روز چهارشنبه گفت که تحت تاثیر تحریم‌های آمریکا علیه روسیه قرار نخواهد گرفت، زیرا هند روابط قوی با هر دو کشور دارد. «ساندیپ سینگ»، معاون فرمانده نیروی هوایی هند گفت: «ما می‌دانیم که وضعیت ژئوپلیتیکی در حال حاضر دشوار شده است، اما روابط ما با روسیه ادامه خواهد داشت.»

سینگ همچنین از اعزام سه هواپیما برای تخلیه شهروندان هندی سرگردان در اوکراین خبر داد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: اس400 دفاع موشکی هند تحریم روسیه اس 400 روسیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۹۹۳۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایندگان آمریکایی در سودای تحریم بانک‌های چینی

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از وال استریت ژورنال، نمایندگان کنگره آمریکا در حال تهیه طرحی در راستای تحریم بانک‌های چینی که با روسیه همکاری می‌کنند، هستند.

این اقدام با هدف جلوگیری از مراودات روز افزون بین چین و روسیه در دستور کار آمریکایی‌ها قرار گرفته و آنها می‌خواهند دسترسی بانک‌های چینی که در تعاملات تجاری مسکو و پکن نقش دارند را به نظام مالی بین الملل قطع کنند.

نکته قابل تأمل اینکه ممکن است آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا در سفر خود به پکن که قرار است این هفته انجام شود از ابزار تحریم به عنوان اهرمی برای فشار به مقامات چینی استفاده کند.

منابع آگاه می‌گویند که وی می‌خواهد در صورتی که گفتگوها برای مجاب کردن مقامات چینی به کاهش تعاملات خود با روسیه به‌نتیجه نرسند، به عنوان آخرین حربه، از اهرم تحریم بانکی استفاده کند.

بلینکن چند روز پیش در حاشیه اجلاس گروه ۷ گفته بود: ما شاهد تأمین ابزار آلات ماشینی، تراشه‌های الکترونیکی و برخی دیگر از اقلام با کاربرد دوگانه نظامی و غیر نظامی از سوی چین به روسیه هستیم که می‌توان به این کشور در بازسازی صنعت دفاعیش کمک کند.

کد خبر 6089584 محمدحسین سیف اللهی مقدم

دیگر خبرها

  • بلژیک از سود دارایی مسدود شده روسیه اف-۱۶ به اوکراین ارسال می‌کند
  • نمایندگان آمریکایی در سودای تحریم بانک‌های چینی
  • آخرین تحولات اوکراین| تصمیم برلین برای عدم ارسال موشک‌های تاروس به کی‌یف تغییر نکرده است
  • تحولات اوکراین| تایید دستاوردهای روسیه در جبهه توسط کاخ سفید
  • کاخ سفید : ارسال سلاح به ایران و کره شمالی از سوی روسیه منجر به بی ثباتی منطقه می شود
  • آمریکا: ارسال سلاح به ایران و کره شمالی از سوی روسیه منجر به بی ثباتی منطقه می‌شود
  • پولیتیکو : آمریکا ماه گذشته موشک‌ های دوربرد به اوکراین ارسال کرده
  • پولیتیکو: آمریکا ماه گذشته موشک‌های دوربرد به اوکراین ارسال کرده است
  • رویترز: آمریکا به صورت مخفیانه به اوکراین موشک دوربرد ارسال کرده است
  • ارسال مخفیانه تسلیحات دوربرد آمریکایی به اوکراین