Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@00:54:19 GMT

۶۰۰ قلاده سگ در شهر بیرجند زنده‌گیری شد

تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۴۹۹۹۷۴

۶۰۰ قلاده سگ در شهر بیرجند زنده‌گیری شد

موسی میرزایی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: حسب دستور مقام قضایی در یک ماه اخیر ۲ اکیپ فعال شدند که در ۲ شیفت صبح و عصر نسبت به زنده‌گیری سگ‌های ولگرد از سطح شهر اقدام می‌کنند و جمع‌آوری سگ‌ها در چارچوب دستورالعمل انجام می‌شود.

وی با اشاره به خرید اسلحه بیهوش‌کننده برای اجرای طرح ضربتی جمع‌آوری سگ‌های ولگرد گفت: زنده‌گیری با اسلحه و دارت بیهوش‌کننده برابر مجوز قضایی در حال انجام است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرپرست معاونت خدمات شهری شهرداری بیرجند همچنین به راه‌اندازی پناهگاه برای سگ‌های بلاصاحب به متراز سه هزار متر مربع اشاره کرد و افزود: یک سازمان مردم‌نهاد نیز پیمانکار شهرداری در زمینه نگهداری از سگ‌ها در این پناهگاه است.

وی بیان کرد: نگهداری، عقیم‌سازی، واکسیناسیون و غذارسانی اصولی به سگ‌های بلاصاحب از جمله اموری است که در این پناهگاه به پیمانکار بخش خصوصی سپرده شده است.

میرزایی از وجود هزار و ۱۳۸ قلاده سگ در این پناهگاه خبر داد و گفت: این تعداد سگ تاکنون به کمک شهرداری و دهیاری روستاهای اقماری شهر بیرجند جمع‌آوری و تحویل پناهگاه شده است.

وی تصریح کرد: وظیفه شهرداری فقط جمع‌آوری و نگهداری سگ‌های محدوده و حریم شهر است اما به لحاظ حل سریع معضل سگ‌های ولگرد با دهیاری‌های اطراف شهر هم همکاری داریم.

سرپرست معاونت خدمات شهری شهرداری بیرجند با تاکید بر لزوم بررسی و پرداختن بیشتر به دلایل افزایش آمار سگ‌های ولگرد اظهار داشت: دستگاه‌هایی در  این خصوص دخیل هستند که انتظار می‌رود به وظایف خود عمل کنند.

وی گفت: کاهش تردد سگ‌های ولگرد در ۲ ماه اخیر کاملا محسوس شده که نشان می‌دهد اقدامات انجام شده در مرکز استان موثر بوده، اگرچه کافی نیست.

میرزایی حل معضل تردد سگ‌های ولگرد در مناطق شهری و روستایی را مستلزم همکاری بیشتر مردم دانست و گفت: یکی از عواملی که باعث شده سگ‌ها به شهرها و مناطق مسکونی هجوم آورند، نحوه غذارسانی غیراصولی برخی شهروندان است.

وی افزود: سازمان مردم‌نهاد که متولی نگهداری سگ‌ها در پناهگاه است، آمادگی دریافت مواد غذایی از شهروندان را دارد تا به شکل اصولی این حیوانات تغذیه شوند.

سرپرست معاونت خدمات شهری شهرداری بیرجند یادآور شد: غذادهی غیراصولی باعث شرطی شدن سگ‌ها شده است لذا شاهد هجوم آنها در سطح شهر و مناطق مسکونی هستیم.

وی با بیان اینکه موارد متعدد گازگرفتگی سگ تاکنون به شهرداری گزارش شده است گفت: حفظ جان مردم در اولویت است و با غذارسانی غیراصولی باید برخورد جدی شود.

میرزایی افزود: در صورت مشاهده سگ‌های ولگرد شهروندان می‌توانند با شماره ۳۲۲۲۲۲۰۲ تماس گیرند تا تیم‌های شهرداری نسبت به جمع‌آوری و انتقال آنها اقدام کنند.

وی بیان کرد: تیم‌های زنده‌گیر سگ‌های ولگرد تا ساعت ۲۲ در سطح شهر فعال هستند و بعد از این ساعت تیم‌های پیشگیری شهرداری برای جلوگیری از گازگرفتگی به شهروندان کمک‌رسانی می‌کنند.

پناهگاه شهرداری واقع در سایت پسماند جاده شوشود آماده دریافت مواد غذایی است که شهروندان قصد دارند به سگ‌ها بدهند.

سه‌شنبه هفتم دی امسال یاسین ۴.۵ ساله در اثر حادثه حمله و گازگرفتگی سگ ولگرد در روستای امیرآباد بیرجند فوت کرد و در پی وقوع این حادثه دلخراش، استاندار و رییس کل دادگستری خراسان جنوبی با تعیین ضرب‌الاجل، دستگاه‌های متولی را مکلف به ساماندهی سگ‌های ولگرد کردند.

شهرداری بیرجند در آن زمان ضمن ابراز همدردی و تاسف از این حادثه اعلام کرد: براساس بند ۱۵ ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها مسئولیت جلوگیری از شیوع بیماری‌های واگیردار انسانی و حیوانی و دفع حیواناتی که مبتلا به بیماری مسری بوده یا در شهر بدون صاحب رها شدند برعهده شهرداری است.

این اطلاعیه اضافه کرد: در این راستا جمع‌آوری سگ‌های بلاصاحب مطالبه‌ای مردمی است که در حوزه خدماتی شهر نیز برعهده شهرداری بیرجند است اما همانگونه که در تیتر خبر اعلام شده محل این حادثه امیرآباد است که در حوزه خدماتی شهرداری بیرجند نیست.

در ادامه این اطلاعیه آمده، همانگونه که بارها اعلام شده شهرداری بیرجند نسبت به زنده‌گیری سگ‌های ولگرد و نگهداری در محل پناهگاه حیوانات بلاصاحب با کمک تشکل‌های مردمی اقدام کرده است.

برچسب‌ها سازمان های مردم نهاد خراسان جنوبی مراکز جمع آوری سگ های ولگرد شهرداری بیرجند حقوق حیوانات

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان های مردم نهاد خراسان جنوبی سازمان های مردم نهاد خراسان جنوبی شهرداری بیرجند حقوق حیوانات شهرداری بیرجند جمع آوری سگ ها سگ های ولگرد زنده گیری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۹۹۹۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز ضبط مناظره ی نامزدهای راه یافته به دور دوم انتخابات در حوزه انتخابیه بیرجند، درمیان و خوسف

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، این مناظره‌ها همزمان با آغاز رسمی تبلیغات در سیما و صدای شبکه خاوران به روی آنتن می‌رود

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • آغاز ضبط مناظره ی نامزدهای راه یافته به دور دوم انتخابات در حوزه انتخابیه بیرجند، درمیان و خوسف
  • خراسان جنوبی به لحاظ افزایش ولادت چهارمین استان کشور است
  • حمله مرگبار سگ ولگرد به پسر بچه ۱۲ساله در کرج
  • حمله سگ ولگرد به پسر بچه ۱۲ ساله در کرج
  • ۱۳۰۰۰ قلاده سگ صاحب‌دار علیه بیماری هاری در استان واکسینه شدند
  • مهمترین علائم سگی که مبتلا به هاری است؛ مراقب باشید گازتان نگیرند! |‌ این حیوانات منتقل کننده هاری هستند | ویدئو
  • میدان دام کاج؛ در محاصره سگ‌های ولگرد
  • بدون همکاری شهروندان معضل سگ‌های ولگرد حل نمی‌شود
  • باران های رگباری بیرجند
  • فیلم/آب گرفتگی معابر شهر بیرجند پس از بارش رگباری باران