Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک تحلیل گر اقتصادی، گفت: با توجه به تحولات مثبت اقتصادی که تا به امروز اتفاق افتاده و افق روشن پیش رو برای اقتصاد کشور ان شاءالله دستیابی به رشد اقتصادی ۸ درصدی هدف گذاری شده به راحتی امکان پذیر خواهد بود. مرادخان مرادپور در گفت‌وگو با میزان، در خصوص راهکار‌های دستیابی به رشد ۸ درصدی اقتصادی، گفت: اولین موضوع مهم برای توسعه و دستیابی به رشد اقتصادی حذف انحصارهاست، زیرا انحصار آفت توسعه و پیشرفت در تولید است به عنوان مثال در صنعت خودروسازی و یا صنایع مشابه انحصار ایجاد شده و به بی رقیب کردن این صنایع مانع توسعه در حد انتظار از آن‌ها شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی دومین موضوع برای دستیابی به رشد و بهره وری اقتصادی را برنامه ریزی میان مدت و طولانی مدت در بخش صنعت و کشاورزی دانست و افزود: در بخش کشاورزی مشخصاً صنایع تبدیلی با الگوبرداری از کشور‌های موفق باید رشد و توسعه پیدا کند و در بخش صنعت نیز باید به افراد حقیقی وحقوقی با استعداد اجازه رشد بدهیم.

به گفتۀ این تحلیل گر اقتصادی در ۲ بخش کشاورزی و صنعت با پایه گذاری سیاست پولی و مالی درست و بازنگری و برنامه ریزی جدید برای این سیاست‌ها کمک زیادی به رشد و بهره وری اقتصادی کشور خواهد شد.

مرادپوردر ادامه عنوان کرد: از طرفی میدان دادن به بخش خصوصی برای ظهور و بروز توانایی آن‌ها در عرصه‌های اقتصادی علاوه بر ایجاد رقابت در تولید و بهبود کیفیت تولیدات، توسعه و رشد اقتصادی ما را به به نقطۀ هدف خواهد رساند.

این فعال اقتصادی در پایان خاطر نشان کرد: با توجه به تحولات مثبت اقتصادی که تا به امروز اتفاق افتاده و افق روشن پیش رو برای اقتصاد کشور ان شاءالله دستیابی به رشد اقتصادی ۸ درصدی هدف گذاری شده به راحتی امکان پذیر خواهد بود.   بیشتر بخوانید: رشد اقتصادی بدون وابستگی را پس از پیروزی انقلاب اسلامی تجربه کرده ایم     انتهای پیام/ برچسب ها: اخبار اقتصادی بهره وری رشد اقتصادی

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: اخبار اقتصادی بهره وری رشد اقتصادی دستیابی به رشد اقتصادی ۸ درصدی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۰۰۰۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایش سطح زیرکشت محصولات استراتژیک کشاورزی با استفاده از داده‌های فضایی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در شبکه اجتماعی ویراستی درباره توسعه صنعت فضایی در کشور نوشت: «توسعه کاربرد‌های صنعت فضایی جز محور‌های مهم برنامه ۱۰ ساله صنعت فضایی کشور است.

 در این راستا، پایش سطح زیرکشت محصولات استراتژیک کشاورزی با استفاده از داده‌های فضایی و هوش مصنوعی از مأموریت‌های پژوهشگاه فضایی و مرکز هوش مصنوعی پژوهشگاه ارتباطات در تعامل با وزارت جهاد کشاورزی است که الحمدلله در حال پیشرفت است.»

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • رشد اقتصادی ایران در ۲۰۲۳ بر اثر دانش‌بنیان شدن صنعت نفت و گاز بود
  • نتانیاهو: امکان دستیابی به توافق ضعیف است/ وارد رفح می‌شویم
  • سهم بالای بخش نفت و گاز در رشد اقتصادی کشور
  • ثبت ۷.۸ میلیارد دلار صادرات صنعت فولاد کشور طی سال گذشته
  • توسعه ۱۶ میدان گازی با ۶.۴ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری توسط پتروشیمی‌ها
  • رشد اقتصادی ایران در ۲۰۲۳ بر اثر دانش‌بنیان شدن صنعت نفت و گاز به دست آمد/ استفاده حداکثری از توان دانش بنیان‌ها جواب داد
  • تامین ۵۰ درصدی پنبه مورد نیاز صنعت نساجی کشور
  • هشدار نشریه اقتصادی درباره رکود تورمی در آمریکا
  • پایش سطح زیرکشت محصولات استراتژیک کشاورزی با استفاده از داده‌های فضایی
  • پایش سطح زیر کشت محصولات کشاورزی با استفاده از داده های فضایی