Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدعلی محمدی شامگاه چهارشنبه در شورای اداری شهرستان همدان با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین کارها در حوزه برنامه ریزی فرمانداری همدان موضوعات و مباحث اقتصادی و کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری است، عنوان کرد: در این راستا با ۶ هزار و ۶۳۷ اشتغال از سهمیه ۶ هزار و ۶۸۲ نفره همدان در سالجاری تاکنون محقق شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر ضرورت برنامه محوری افزود: اشتغال نجات یک خانواده از همه آسیب‌های احتمالی است، اشتغال ایجاد شده شهرستان اشتغال واقعی و به ثمر رسیده است اما همچنان در این حوزه کار زیاد است و رضایتمندی ایجاد نشده است.

فرماندار شهرستان همدان، بحث تنظیم بازار را از جمله سرفصل‌های مهم کاری این معاونت برشمرد و اظهار کرد: توجه به معیشت مردم همواره مورد تاکید قرار گرفته که در این راستا به مباحث تنظیم بازار ورود جدی داشتیم و حجم بازرسی‌ها، مکاتبات و پیگیری‌ها در این راستا نشان از اهمیت موضوع دارد.

وی با اشاره به ضرورت مقابله با کمبود، احتکار و گران فروشی کالاها از راه اندازی بازارچه‌های محلی در ۵ نقطه از شهر همدان خبر داد و افزود: با هماهنگی به عمل آمده و از طریق توزیع اقلام مورد نیاز مقطعی در فروشگاه‌های منتخب، خودروهای سیار و برپانمودن سازه‌های موقت با چادر در تأمین کالاهای مورد نیاز مردم تسهیل می‌کنیم.

این مسئول در ادامه به لزوم اصلاح الگوی کشت در حوزه کشاورزی اشاره کرد و گفت: سند راهبردی مصرف بهینه آب با کار کارشناسی در جهادکشاورزی و منابع آب تنظیم شده است که برنامه‌ای مشخص تا سال ۱۴۰۵ پیش رو داریم که کاهش کشت محصولات پر آب مانند سیب زمینی از جمله موارد مشخص شده در این سند است.

محمدی از جهادکشاورزی خواست تا به موضوع خاکورزی ورود جدی پیدا کند و ادامه داد: در توسعه کشت‌های گلخانه‌ای سهمیه ۱۱.۵ هکتاری شهرستان در سال جاری محقق شده اما هدف اصلی توسعه واحد سطح نیست و باید به افزایش بهره وری و توسعه سیستم‌های نوین آبیاری بیشتر همت کنیم.

فرماندار شهرستان همدان با بیان اینکه پیگیری‌های خوبی برای سرمایه گذاری در بخش کشاورزی شهرستان صورت گرفته یادآور شد: مجتمع کشت و صنعت یاس در روستای عبدالرحیم در دست انجام است که از پیشرفت کار راضی نیستیم و انتظار داریم جهاد کشاورزی کار را برای سرمایه گذار تسهیل کند.

وی با انتقاد از استعلام‌های زمان بر برای سرمایه گذاران تاکید کرد: متأسفانه بروکراسی‌های اداری در برخی پروژه‌ها، گلوی سرمایه گذاران را می‌گیرد و برخوردهای سخت گیرانه بسیاری از سرمایه گذاران را از استان فراری می‌دهد.

محمدی از پیگیری مستمر راه اندازی مجتمع زنجیره مرغ سبز فدک در بخش قهاوند نیز خبر داد و افزود: عملیات اجرایی این طرح بزرگ با سرمایه گذاری ۱,۶۰۰ میلیارد تومان توسط بخش خصوصی همزمان با دهه فجر آغاز شد که راه اندازی آن موجب تحول در تولید و تأمین مرغ، تخم مرغ و دیگر فرآورده‌های مرتبط استان خواهد شد.

وی با بیان اینکه اقدامات خوبی در راستای اقتصاد مقاومتی در همدان شکل گرفته است، عنوان کرد: اقتصاد مقاومتی محدود به قید زمان نیست و نسخه راهگشای وضعیت اقتصادی پیش روی ماست و انتظار داریم همه دستگاه‌های اجرایی با بهره گیری از ظرفیت جوانان و اعتماد به نوآوری‌های علمی در این راستا گام بردارند.

نظارت در حوزه آرد و نان مورد بازنگری قرار گرفت

فرماندار همدان تصریح کرد: یکی از بارزترین مواردی که در حوزه معاونت برنامه ریزی فرمانداری شکل گرفت موضوع اصلاح و قیمت گذاری نان بود که با همکاری ادارات ذیربط و اتحادیه نظارت در حوزه آرد و نان مورد بازنگری قرار گرفت.

محمدی با بیان اینکه آمادگی‌های لازم به منظور سفرهای نوروزی در ستاد خدمات سفر کشور، استان و شهرستان انجام شده است اضافه کرد: با توجه به مصوبات ستاد ملی کرونا در نوروز امسال پس از دو سال تقاضای سفر و شرایط کرونایی هدایت سفرهای نوروزی متناسب با وضعیت کرونایی در دستور کار قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه مدیران ما باید بدانند عمر کاری شأن کوتاه است و دلبسته میز و منصب نشوند، تاکید کرد: تمامی مسئولان ما از بدنه مردم و جامعه هستند و کوچک‌ترین فرقی با آنان ندارند برای همین به تمامی آنها توصیه می‌کنم از تکبر و فخر فروشی به مردم پرهیز کنند و بدانند که بالاخره بعد از اتمام دوران خدمت خود حتی اگر ۳۵ سال هم شود باز به بدنه مردمی جامعه بازمی گردند و باید در بین آنان زندگی کنند.

در پایان این جلسه نیز با اهدای لوح از زحمات ۱۵ ماهه «یزدان آزرمی» تقدیر و «علی اکبر سلطانی راد» به عنوان معاون برنامه ریزی و توسعه فرمانداری شهرستان همدان معرفی شد.

کد خبر 5437534

منبع: مهر

کلیدواژه: محمد علی محمدی همدان ویروس کرونا بوشهر کرمانشاه آمار کرونا گرگان مبعث شیوع کرونا اردبیل سفر استانی مشهد واکسن کرونا گردشگری لیگ برتر فوتبال ایران خراسان رضوی شهرستان همدان سرمایه گذاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۰۰۲۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شناسایی و اجرای بیش از ۱۲۰ هزار میلیارد تومان فرصت سرمایه‌گذاری

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز فارس،به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی ،مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن گفت: در راستای تحقق شعار سال ۱۴۰۳ با مشارکت مردم و بخش خصوصی شناسایی و اجرای پروژه‌های سرمایه‌گذاری دراین سازمان به ارزش بیش از ۱۲۰ هزار میلیارد تومان در حال اجرا است.

ارسلان مالکی گفت: از این میزان ۳۳ پروژه مشتمل بر ۵ هزار و ۲۲۵ واحد مسکونی، تجاری، اداری و خدماتی به ارزش ۱۲ هزار میلیارد تومان در حال ساخت است.
معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه ۱۱ پروژه با ظرفیت هزار و ۸۰۰ واحد مسکونی، تجاری، اداری و خدماتی هم در مرحله انتخاب سرمایه‌گذار قرار دارد، ادامه داد: ارزش ریالی این پروژه‌ها در حدود ۸ هزار میلیارد تومان است.
وی اعلام کرد: ۳۵ پروژه سرمایه‌گذاری در ۱۸ استان به ارزش حدود ۱۰۰ هزار میلیارد تومان برای انجام مطالعات و اخذ نظریه کارشناس رسمی در دست اقدام است.
اجرای پروژه‌های سرمایه‌گذاری به‌عنوان یکی از اولویت‌های سازمان ملی زمین و مسکن در برنامه اجرایی سال ۱۴۰۳ مطرح شده است.

دیگر خبرها

  • دولت سیزدهم از سرمایه‌گذاران حمایت می‌کند
  • افزایش نقش چین برای استخراج معادن افغانستان
  • شناسایی و اجرای بیش از ۱۲۰ هزار میلیارد تومان فرصت سرمایه‌گذاری
  • دعوت معاون استاندار فارس از سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی
  • ۳۰ درصد کنسرو ماهی کشور در سیستان و بلوچستان تولید می‌شود
  • ضرورت حمایت از سرمایه‌گذاران در جویم فارس
  • ‌ ضرورت حمایت از سرمایه‌گذاران ‌در «جویم» فارس
  • اجرا ۲۰ هزار میلیارد تومان پروژه در سازمان ملی مسکن
  • فرصت سرمایه‌گذاری ۱۲۰ همتی سازمان ملی زمین و مسکن
  • تولید ۸۰ درصد تورهای ماهیگیری در سیستان و بلوچستان