Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-04@03:31:05 GMT

غرب‌ستیزی؛ نقطه اشتراک ایران و روسیه

تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۵۰۰۵۷۳

غرب‌ستیزی؛ نقطه اشتراک ایران و روسیه

ایسنا/لرستان یک تحلیل‌گر مسائل سیاسی غرب آسیا با تأکید بر اینکه اوکراین هیچ‌گاه با ایران هماهنگ نبوده و همیشه در مقابل محور مقاومت قرار داشته است، اظهار کرد: نقطه اشتراک ایران و روسیه غرب‌ستیزی است.

امیر علی‌حیدر امیری در سلسله نشست‌های مجازی روشنگری و بصیرت‌افزایی مرکز نسرا سازمان فضای مجازی بسیج لرستان با موضوع «جنگ رسانه‌ای در بحران اوکراین» که شامگاه چهارشنبه، ۱۱ اسفند ویژه طلاب و فعالان سواد رسانه‌ای لرستان برگزار شد، با اشاره به ابعاد رسانه‌ای تحولات روسیه و اوکراین، اظهار کرد: بعد از فروپاشی شوروی در سال ۱۳۷۰ هجری شمسی، غرب به شوروی تعهد داد که ناتو را به شرق نمی‌کشانیم ولی عملا این‌کار را کردند که نمونه آن چکسلواکی و مهمترین آن لهستان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به عهدشکنی غرب، گفت: مهمترین کشور در شرق، کشور اوکراین با ۴۰ میلیون جمعیت و از قدرت‌های هسته‌ای جهان بود به طوری‌که ۴۲ هواپیمای دورپرواز داشت اما با توطئه آمریکا به یک کشور حاشیه‌ای و ضعیف تبدیل شده است.

امیری با اشاره به تضمین پوشالی حمایت غرب و روسیه به اوکراین در مقابل نابودی سلاح‌های هسته‌ای این کشور، ادامه داد: روسیه نمی‌خواهد اوکراین در چنگ غرب باشد به طوری‌که در گام اول در کریمه اوکراین رای‌گیری و رفراندوم را برگزار کرد و بعد از اینکه ۹۷ درصد مردم رای دادند، جزیره کریمه به روسیه ملحق شد.

این مدرس حوزه و دانشگاه با تأکید بر اینکه کشور روسیه به ۱۵ جمهوری کوچک عضو فدراسیون روسیه تقسیم می‌شوند، افزود: صهیونیسم جهانی به رهبری اسرائیل، آمریکا و انگلیس، اوکراین را تحریک کردند تا به روسیه حمله کند و رئیس‌جمهور اوکراین به روسیه حمله کرد ولی خودش در گرداب روسیه غرق شده است.

وی با اشاره به اینکه از دیدگاه کشورهای عضو ناتو، روسیه خرس سفید است و این کشورها بارها زلنسکی را تحریک کردند تا به روسیه حمله کند، افزود: روسیه راهی جز حمله به اوکراین نداشت و پیش‌بینی می‌شود اوکراین سقوط می‌کند و دولت غرب‌گرای زلنسکی از بین می‌رود و یک دست‌نشانده روسیه زمام کار را در اختیار می‌گیرد.

امیری به هجمه‌های رسانه‌ای غرب بر علیه روسیه در شرایط کنونی اشاره کرد و با بیان اینکه رسانه‌های دیداری و شنیداری استکبار یک هجمه رسانه‌ای بر علیه روسیه ایجاد کرده‌اند، افزود: رسانه‌های غربی مردم اوکراین را تحریک می‌کنند که خرس سفید را به دام انداخته‌اید اما همین رسانه‌ها زمانی که کودکان فلسطین و یمن شهید می‌شوند، عکس‌العملی نشان نمی‌دادند.

این مدرس حوزه و دانشگاه با تأکید بر اینکه اگر جنگ جنایت است چه در اوکراین باشد چه در سوریه فرقی نمی‌کند، افزود: رسانه‌های قلم به مزد، اوکراین را نژاد برتر معرفی می‌کنند و به خاورمیانه و تمدن آن توهین می‌کنند.

وی با بیان اینکه بخشی از نبرد اوکراین نظامی و بخشی روانی، رجزخوانی و تحریک مردم است، گفت: غرب به صورت علنی و عملی، داعش و النصره را به اوکراین می‌برد و می‌خواهد با ابن کار تروریست‌های دنیا به روسیه باز شود.

امیری با اشاره به اینکه بخش اعظم جنگ روسیه رسانه‌ای است، خاطرنشان کرد: موج رسانه‌ای غرب بر علیه روسیه است کمااینکه در اوکراین افرادی تفکر ملی‌گرایی و نئونازیسم و هیلتر را دارند. ‌

این مدرس حوزه و دانشگاه با تأکید بر اینکه چین برای عملیات در تایوان خودش را آماده می‌کند و اگر روسیه بتواند پیروز شود جنگ بعدی در تایوان است، گفت: روسیه می‌خواهد ناتو را در مرزهای خود دور کند و برای حفظ امنیت خود راهی جز حمله به اوکراین نداشت.

وی با بیان اینکه ایران در این قضیه بی‌طرف است اما ترکیه پهبادهای خود را به اوکراین فرستاده است که این پهبادها تانک‌های روسیه را نابود کردند، اضافه کرد: اوکراین هیچ وقت با ایران هماهمگ نبوده و همیشه در مقابل محور مقاومت بوده کمااینکه نقطه اشتراک ایران و روسیه غرب‌ستیزی است.

امیری با اشاره به اینکه امروز آمریکا سوئیس را تحریک می‌کند که ارتباط روسیه را قطع کند، افزود: روسیه اعلام کرد کشورهای عضو پیمان شانکهای قرار است که یک سوئیفت در مقابل آنان قرار داده و دلار را از عرصه تبادلات حذف کنند.

این مدرس حوزه و دانشگاه با تأکید بر اینکه برخی رسانه‌های غرب‌گرا جنگ روانی ایجاد می‌کنند در حالی که صدا و سیمای ما واقعیت را می‌گوید، افزود: غرب‌گرایان داخلی همگام با غرب بر علیه روسیه سمپاشی می‌کنند این در حالی است که امروز غرب سخت‌ترین تحریم‌ها را برعلیه کشور ما تصویب کرده و حجم وسیعی از پول‌های کشور را بلوکه کرده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی سیاسی لرستان فدراسیون روسیه خاورميانه مدرس حوزه و دانشگاه با تأکید بر علیه روسیه رسانه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۰۰۵۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اوکراین ۳۰۰ هزار پهپاد جدید می‌خرد

نخست‌وزیر اوکراین اعلام کرد، با توجه به اینکه پهپادهای شناسایی و تهاجمی برای کی‌یف در نبرد با روسیه بسیار مهم هستند، دولت در حال افزایش اختصاص مبلغ ۳۹۲ میلیون دلار دیگر برای خرید ۳۰۰ هزار پهپاد است.

به گزارش ایسنا، «دنیس شمیهال» نخست وزیر اوکراین در نشست کابینه گفت: «با توجه به هزینه‌ای که اختصاص یافته، ۳۰۰ هزار پهپاد قرار است به نیروهای امنیتی و دفاعی اوکراین تحویل داده شود.»

به نقل از شبکه خبری آلمان، وی افزود، اوکراین پیشتر بودجه‌ای را برای خرید پهپاد در سال جاری میلادی اختصاص داده بود.

اوکراین به دلیل فشارهای روسیه به سرعت در حال ساخت و تولید انواع مختلفی از پهپادهاست. در هفته‌های اخیر، کی‌یف همچنین حملاتش را علیه مناطقی از روسیه تشدید کرده است.

پیشتر وزارت دفاع روسیه اعلام کرد سه پهپاد اوکراینی را بر فراز مناطق بلگورود و کرسک رصد کرده است.

در این میان، این وزارتخانه همچنین گزارش کرد اوکراین پایگاه‌های نظامی روسیه را در کریمه با موشک‌هایی که از آمریکا دریافت کرده، هدف قرار داده است. همچنین سیستم‌های دفاع هوایی روسیه شش موشک دوربرد ATACMS را در ۲۴ ساعت گذشته خنثی کرده‌اند.

لتونی نیز اعلام کرده که بسته جدید کمک نظامی به اوکراین را تهیه می‌کند که شامل تسلیحات ضد هواپیما و پهپادهاست.

نخست وزیر لتونی در شبکه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق) نوشت: «ما باید به خاطر امنیت اروپا و اوکراین و همچنین نظم جهانی مطمئن شویم که کی‌یف در این جنگ پیروز می‌شود.»

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تصاویر فوق العاده از حمله پهپادهای تهاجمی روسیه به اهداف نظامی در اوکراین | ویدئو
  • بورل: موجودیت اوکراین به غرب وابسته است
  • فرانسه: ۱۵۰ هزار سرباز روس در جنگ اوکراین کشته شدند
  • ماکرون: اروپا در معرض خطر قریب‌الوقوع قرار دارد
  • سوئیس: روسیه به مذاکرات صلح اوکراین دعوت نشده است
  • روسیه: ارتش اوکراین ۹۳۰ نظامی دیگر را از دست داد
  • تصاویر تجهیزات چهارده کشور در روسیه
  • شاید ما در حال حاضر در یک جنگ جهانی هستیم!
  • اوکراین ۳۰۰ هزار پهپاد جدید می‌خرد
  • پهپاد جدید ایران؛ «هیرو» یا «لانست»؟