Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-01@00:05:26 GMT

کاهش حوادث رانندگی به شکل فصلی در فارس

تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۵۰۰۷۳۱

کاهش حوادث رانندگی به شکل فصلی در فارس

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدهادی ایمانیه در جلسه راهبردی تصادفات استان فارس گفت: امیدواریم با همکاری نیروی انتظامی، اورژانس، راهداری، میراث فرهنگی، صداوسیما و رسانه‌ها، شهرداری‌ها و فرمانداری‌ها و تدابیری که اندیشیده شده، نوروز حداکثر کاهش را در زمینه تلفات ناشی از تصادفات داشته باشیم.

وی با بیان اینکه استان فارس یکی از بالاترین استان‌ها در مرگ ناشی از تصادفات است، اظهارداشت: در چند ماه گذشته جلسات مختلف برگزار و تصمیماتی گرفته شد تا فوت و جرح ناشی تصادفات در استان کاهش یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه امروز در برخی از محورها شاهد کاهش قابل توجه تصادفات هستیم به گونه‌ای که برخی از محورها تا ۴۰ درصد نیز کاهش داشته است، گفت: در آستانه نوروز قرار داریم و امیدواریم که با رهایی از کرونا سفرهای بین شهری و استانی افزایش یابد.

استاندار فارس با بیان اینکه در صورت کاهش شرایط کرونایی در عین اینکه پذیرای مسافران هستیم باید مواظب باشیم که مسافران در استان فارس مرتکب جرح و فوت ناشی از تصادف نشوند بنابراین با همکاری نیروی انتظامی، اورژانس، راهداری، میراث فرهنگی، صداوسیما و رسانه‌ها، شهرداری‌ها و فرمانداری‌ها امیدواریم نوروز حداکثر کاهش را در زمینه تلفات ناشی از تصادفات داشته باشیم.

ایمانیه با اشاره به تدابیری که باید برای این منظور اتخاذ شود، بیان کرد: پاکسازی ورودی شهرها از نظر مشکلاتی که سبب مسدود شدن راه‌ها می‌شود، ساماندهی دست فروش‌ها و کسانی که اجاره منازل و اسکان مسافران را دنبال می‌کنند و کنترل دوربین‌ها و رفع خرابی‌های احتمالی آنها در این فاصله از جمله اقداماتی است که باید انجام شود.

نماینده عالی دولت در استان فارس با اشاره به دیگر اقداماتی که باید برای نوروز انجام شود، افزود: مشکل آنتن‌دهی موبایل در محورهایی که ضعیف است، باید حل شود همچنین بنا شد که سازمان راهداری لیستی از نقاط حادثه‌خیز و چگونگی برطرف شدن آنها در عرض ۳‌سال آینده تهیه کند و در این زمان باقی مانده نیز روی بدترین نقاط متمرکز شود تا بتوانیم مشکل را حل کنیم.

ایمانیه افزود: تصمیمی به همه فرمانداری‌ها ابلاغ شد مبنی بر اینکه با همکاری ادارات مستقر در هر شهرستان از زمستان امسال تا پایان زمستان ۱۴۰۱ هر فصل ۱۰ درصد تلفات جاده‌ای ناشی از تصادفات را کاهش دهیم.

کد خبر 5437604

منبع: مهر

کلیدواژه: محمد هادی ایمانیه استانداری فارس سانحه تصادف ویروس کرونا بوشهر کرمانشاه آمار کرونا گرگان مبعث شیوع کرونا اردبیل سفر استانی گردشگری مشهد واکسن کرونا خراسان رضوی سانحه تصادف ناشی از تصادفات استان فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۰۰۷۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مانور ایمنی کارگاه‌های پرخطر در ایلام

در این مانور که همزمان با سراسر کشور برگزار شد آخرین تمهیدات لازم برای کاهش خطرات حوادث در بخش ساختمان مورد بررسی قرار گرفت.

در سال گذشته ۵۹۲ مورد از بازرسی‌ها به کارگاه‌های پر خطر اختصاص داشت که این عامل باعث شد تا در سال گذشته ۲۳ درصد حوادث محیط کار برای کارفرمایان و کارگران در استان کاهش پیدا کند.
 
در این مانور ۵۰ نفر از بازرسان کار، رابطین ایمنی، کمیته‌های حفاظت ایمنی، کارشناسان شبکه‌های بهداشت و درمان، مجموعه آتش نشانی، مدیریت درمان و سازمان نظام مهندسی با هم همکاری دارند و از کارگاه‌هایی که در حوزه ساختمان، ابنیه و راه هستند بازدید می‌کنند.
 
برنامه‌های آموزشی ایمنی، ابزار مهمی در کاهش تعداد حوادث محیط کار برای کارفرمایان و کارگران است.

باشگاه خبرنگاران جوان ایلام ایلام

دیگر خبرها

  • پرداخت ۴۷ میلیارد تومان خسارت بدنی به علت حوادث رانندگی در کهگیلویه و بویراحمد
  • پلیس راهور تهران: استفاده از موبایل عامل ۴۶ درصد از تصادفات است
  • پلیس راهور : ۴۶ درصد تصادفات مربوط به تلفن همراه است
  • پلیس علت اکثرتصادف‌های رانندگان ایرانی را فاش کرد
  • مرگبارترین اتوبان‌های تهران را بشناسید
  • عامل ۴۶ درصد تصادفات ؛ یک عادت بد در رانندگی!
  • ایمن سازی ۱۴۰کیلومتر از حاشیه راه های مازندران
  • مانور ایمنی کارگاه‌های پرخطر در ایلام
  • ۸۳۶ مصدوم و ۵۴ فوتی در تصادفات هفته گذشته
  • کاهش تلفات تصادفات رانندگی با واردات خودرو