Web Analytics Made Easy - Statcounter

آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد در دیدار رییس سازمان نظام مهندسی کشور بر لزوم دقت نظر در نظارت‌ها تاکید کرد و گفت: نه آنقدر بی دقتی در نظارت باشد که شاهد احداث ساختمان‌های غیراستاندارد و غیرمستحکم باشیم و نه آنقدر به مردم سخت گرفته شود که ساخت خانه برای آن‌ها دشوار باشد.

متاسفانه آن طور که باید نظارت جدی بر ساخت و ساز‌ها از سوی سازمان نظام مهندسی انجام شود صورت نگرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



به گفته او امروز باید مسکن براساس استاندارد‌های مهم و ضروری نظام مهندسی احداث شود تا در برابر هرگونه حوادث مقاوم باشد؛ در اصول ساختمان سازی یک طراحی خاصی نداریم و بنا‌ها براساس سلیقه‌ها طراحی و اجرا می‌شوند.

سرپرست سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور هم گفت: بطور متوسط ۴۵ درصد از درآمد هر خانوار ایرانی صرف تامین مسکن می‌شود.

حمزه شکیب می‌گوید این موضوع وظیفه اعضای نظام مهندسی ساختمان را برای نظارت هرچه بیشتر بر فرایند احداث ساختمان‌ها سنگین‌تر می‌کند؛ باید همه تلاش خود را به کار بگیریم تا بتوانیم حافظ سرمایه‌های مردم در زمینه طول عمر مفید ساختمان و حفظ این سرمایه در برابر حوادثی از جمله زلزله باشیم.

سازمان نظام مهندسی ساختمان هم اکنون حدود ۶۰۰ هزار عضو دارد و به‌عبارتی بزرگترین سازمان غیر دولتی کشور محسوب می‌شود.


او معتقد است سه اصل در تجربه ۲۶ ساله سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور تعریف می‌شود که شامل دوران شکل گیری و اثباتی سازمان، اصل آزمون استقلال و تاثیر گذاری سازمان و اصل مرجعیت این سازمان است.
سرپرست سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور افزود: این سازمان هیچ بودجه و اعتباری از دولت دریافت نمی‌کند و استقلال مالی دارد که در این شرایط اقتصادی بزرگترین دستاورد برای این سازمان محسوب می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان اصفهان

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: امام جمعه نظام مهندسی سازمان نظام مهندسی ساختمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۰۱۳۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید میدانی رئیس سازمان مدیریت بحران کشور از بنا‌های آسیب دیده زلزله ۹۶


 به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز کرمانشاه ،رئیس سازمان مدیریت بحران کشور  گفت : مسؤلان دولت گذشته بدون توجه به وضعیت این بناها، با برگزاری یک جشن رسانه ای، اعلام کردند که بازسازی خرابی‌های زلزله تمام شده است.

محمد حسن نامی دیروز در سفری دو روزه با هدف بازدید از برخی حوزه‌های مدیریت بحران و ساختمان‌های آسیب دیده از زلزله ۱۳۹۶ به استان کرمانشاه سفر کرده است.

برنامه سفر معاون وزیر با حضور در شهرستان سرپل ذهاب با دیدار با خانواده شهدا و بازدید از ساختمان‌های زلزله زده و آسیب دیده شهرستان آغاز شد.

بازدید از آبشوران، قره سو، سالن‌های چند منظوره شهر کرمانشاه، بافت فرسوده کرمانشاه و... از دیگر برنامه‌های معاون وزیر است.

دیگر خبرها

  • از کاهش زمان و فرآیند پروانه ساختمانی تا پیشتازی شیراز به لحاظ ارائه خدمات فنی و مهندسی
  • بیش از ۲۰۰۰ پروژه در شهرداری شیراز فعال است
  • نرخ ساخت منطقی نیست/ ابلاغ تعرفه حق‌الزحمه مهندسان نظام مهندسی
  • بازدید میدانی رئیس سازمان مدیریت بحران کشور از بنا‌های آسیب دیده زلزله ۹۶
  • هزینه ساخت مسکن چند درصد افزایش یافته است؟
  • تعیین حق‌الزحمه مهندسان اوایل هفته آینده ابلاغ خواهد شد
  • صدور پروانه‌های ساختمانی ظرف مدت ۶ماه انجام می‌شود
  • باید ساختمان‌های باشکوه در ایران ساخته شود
  • میزان افزایش حق‌الزحمه مهندسان هفته آینده اعلام می‌شود
  • ارائه اطلاعات ساخت و سازها به کارگروه ساماندهی