Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها - استاندار آذربایجان‌غربی با بیان اینکه موضوع حمل و نقل کالاهای اساسی همواره یک معضل بوده است، گفت: به سرعت باید اقدامات لازم برای بهره‌مندی از خط ریلی جهت حمل و نقل کالاهای اساسی انجام شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ارومیه و به نقل از روابط عمومی استانداری آذربایجان‌غربی، محمدصادق معتمدیان در جلسه ستاد تنظیم بازار استان، استفاده نکردن از ظرفیت اقتصادی خط ریلی در استان را یک ضعف اساسی دانست و اظهار داشت: سال‌ها مردم این منطقه چشم انتظار رسیدن خط ریلی به این منطقه بودند ولی کمترین استفاده اقتصادی از آن نمی‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در همین جلسه طی تماس تلفنی با مدیرعامل شرکت راه آهن کشور و پیگیری بهره مندی از ظرفیت اقتصادی خط ریلی در آذربایجان‌غربی، گفت: خط ریلی استان باید به واگن‌های خاص تجهیز شود؛ البته این واگن‌ها همگی در داخل نیز تولید می‌شود و مشکل خاصی از بابت تامین آنها وجود ندارد؛ در همین راستا اقدامات لازم سریعاً باید آغاز شود.

استاندار آذربایجان‌غربی، افزود: بهره مندی از ظرفیت اقتصادی خط ریلی هم ایمنی بالا و هم هزینه کمی برای استان دارد که می‌تواند مورد استفاده و توجه جدی در حوزه حمل و نقل استان قرار گیرد.

وی یکی از اولویت‌های اصلی کشور را توجه به معیشت مردم عنوان کرد و ادامه داد: از تمامی مسئولانی که دغدغه معیشت مردم را در جلسات تنظیم بازار دارند، قدردانی می‌کنم ولی نباید این جلسات صرفا به درد و دل مدیران تبدیل شود.

معتمدیان بیان کرد: مدیران پس از شناسایی مشکلات، باید راهکارهای لازم جهت رفع آن را ارائه دهند.

وی یکی از مطالبات جدی مردم از حاکمیت را نظارت بر بازار دانست و گفت: در همین راستا نظارت بر بازار در ایام منتهی به عید نوروز و ماه مبارک رمضان باید افزایش یافته و نباید به سودجویان اجازه داد تا در روند تامین کالاهای مردم و قیمت ها خللی ایجاد کنند.

استاندار آذربایجان‌غربی، با بیان اینکه رسانه‌ها در نظارت بر بازار در کنار دولت باشند، افزود: فرمانداران نیز با اتخاذ تدابیر لازم از ظرفیت دستگاه‌های دولتی در نظارت بر بازار بهره مند شوند؛ چرا که عدم نظارت بر بازار به بهانه‌های کمبود نیرو و امکانات، به هیچ وجه قابل قبول نیست.

وی بر برخورد قاطع با دلالان و متخلفان در بحث ایجاد چالش در بازار نیز تاکید کرد و اظهار داشت: از ظرفیت خود مردم و نیروی مردمی بسیج در نظارت بر بازار استفاده شود.

گزارش| گسترده‌ترین راه‌آهن ایران هنوز "اداره کل" ندارد/ چرا اداره کل راه‌آهن در آذربایجان غربی مستقر نمی‌شود؟واکاوی علت خروج قطار ارومیه ـ تهران از ریل/ سهل‌انگاری پیمانکار یا بی‌توجهی راه‌آهن!

معتمدیان همچنین بر افزایش سهم آذربایجان‌غربی از سهم ذخایر استراتژیک تاکید کرد و گفت: مسئولان متولی باید با جدیت از وزارتخانه های مربوطه پیگیری افزایش سهمیه های استان در تامین کالاهای اساسی مردم استان باشند.

انتهای پیام/ی

 

منبع: تسنیم

کلیدواژه: آذربایجان غربی آذربایجان غربی استاندار آذربایجان غربی نظارت بر بازار کالاهای اساسی حمل و نقل خط ریلی راه آهن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۰۱۳۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح چهارمین پایگاه موتورلانس آذربایجان‌غربی در مهاباد

رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی آذربایجان‌غربی گفت: چهارمین پایگاه موتورلانس اورژانس استان، صبح امروز در شهرستان مهاباد افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی، فرزین رضازاده، امروز _یکشنبه نهم اردیبهشت_ در افتتاح مرکز موتور آمبولانس شهرستان مهاباد اظهار کرد: استفاده از دستگاه‌های موتور آمبولانس در کشور و در شهرهای پرترافیک در راستای کاهش زمان رسیدن بر بالین بیمار توسط کارشناسان اورژانس راه‌اندازی می‌شود.

وی افزود: در تلاش هستیم با استفاده از موتورلانس‌ها در شهرستان‌های پرترافیک استان و در ساعات پیک ترافیک، شاخص زمانی رسیدن بر بالین بیمار را کاهش دهیم.

رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی آذربایجان‌غربی گفت: موتورلانس‌ها در شرایط بدی آب‌وهوا اعم از باران و برف به‌دلیل احتمال حادثه برای کارشناسان موتورلانس فعالیت ندارند و در شیفت‌های صبح و عصر فعال هستند.

رضازاده ادامه داد: این پایگاه، نخستین پایگاه موتورلانسی در جنوب استان و شهرستان مهاباد و چهارمین پایگاه موتورلانسی فعال در استان آذربایجان‌غربی است و پیش از این سه پایگاه موتورلانس در مرکز استان فعال شده است.

به گزارش ایمنا، شهرستان مهاباد با دارا بودن ۱۰ پایگاه اورژانس شامل چهار پایگاه شهری، پنج پایگاه جاده‌ای و یک پایگاه موتورلانس به صورت شبانه‌روزی خدمات اورژانسی را به نیازمندان و مصدومان ارائه می‌دهد.

کد خبر 748662

دیگر خبرها

  • افتتاح چهارمین پایگاه موتورلانس آذربایجان‌غربی در مهاباد
  • موضوع شوراها، مهمترین رکن قانون اساسی است
  • معاون استاندار قم بر افزایش مبادلات تجاری با روسیه تاکید کرد
  • یکی از استان‌های پیشرو در توسعه دیپلماسی منطقه‌ای هستیم
  • انتقاد یک نماینده مجلس از سیاست های نادرست ارزی دولت/ کالاهای اساسی با قیمت ۲ تا ۳ برابری به دست مردم می‌رسد
  • گرد و غبار آسمان شهرهای جنوب آذربایجان‌غربی را فرا گرفت
  • کالاهای اساسی با وجود پرداخت ارز ترجیحی با قیمت 2 تا 3 برابری به دست مردم می رسد/ شرایط کنونی یعنی دولت منطقا باید در سیاست ارزی خود تجدیدنظر کند
  • سرعت بازرگانی در راه آهن شمال غرب افزایش یافته است
  • مسئولان با ابتکار عمل در جهت افزایش حضور مردم در نمازجمعه تلاش کنند
  • تشدید گشت‌های نظارتی بر بازار شهرستان دهلران