Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-29@04:24:29 GMT

صفر تا صد سوالات درباره دستگاه کره گیری ای جی

تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۵۰۱۶۶۹

 در پاسخ به این سوال می توان گفت دستگاه کره گیری (Peanut butter machine)، دستگاهی است که با استفاده از نیروی مکانیکی که از نقطه مرکزی دستگاه دریافت می کند، چربی موجود در ماست و شیر را به طور کامل می‌ گیرد و کره تولید می کند.

دستگاه کره گیری در ابعاد و سایزهای متفاوت، با توجه به نیاز خریداران تولید می شود و انواع مختلفی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از انواع دستگاه کره گیر صنعتی و کره گیر خانگی می توان در کارگاه های تولیدی کوچک و بزرگ، مغازه و خانه استفاده نمود.

انواع روش های کره گیری

 در گذشته نه چندان دور روستاییان و عشایر از وسیله ای به نام مشک جهت تولید کره و دوغ استفاده می‌ کرده‌ اند، تا نیاز روزمره خود را فراهم نمایند. در حال حاضر با پیشرفت تکنولوژی و نیز صنعتی شدن روند تولید این دستگاه ها بخصوص دستگاه کره گیر ای جی، انواع محصولات و فرآورده های لبنی را می‌ توان به آسانی تهیه کرد و به صورت بسته بندی های متنوع و مناسب به بازار عرضه کرد.

 امروزه مصرف محصولات ارگانیک در بین افراد جامعه رواج زیادی پیدا کرده است. به همین دلیل افراد ترجیح می دهند خودشان در منزل با مواد اولیه طبیعی که در اختیار دارند، خود اقدام به تولید کره نمایند. بافت شیر از آب، چربی، پروتئین، لاکتوز، املاح، ماده خشک و گازها تشکیل شده است. چربی از مواد موجود در شیر است که در حجم تولید محصولات متغیر است و امکان کم و زیاد شدن آن در محصولات لبنی وجود دارد.

 می توان به نسبت های فرمولی به شیر چربی اضافه نمود و در مدت زمان معینی پس از یکنواخت شدن آن، میزان چربی شیر را تا 15 درصد افزایش می‌ یابد. پس از این افزایش چربی، می توانید در فرایند تولیدی سرشیر صنعتی را از شیر در حال پخت جدا کنید. برعکس زمانی که قصد تولید کره حیوانی یا چربی پاستوریزه دارید با انجام عملیات فیزیکی بافت شیر را شکسته و چربی آن را جدا نمایید. سپس می ‌توانید چربی جدا شده را با انجام فرایند تولیدی به کره دوغی یا کره ترش سنتی و کره پاستوریزه یا خامه پاستوریزه تبدیل کنید.

فرایند تولیدی دستگاه کره گیری

 شرح مکانیزم تولید با در اختیار داشتن ماشین آلات مجهزی با طراحی خاص می تواند در میزان بهره ‌وری بیشتر به تولید کنندگان کمک کند. طراحان این دستگاه ها در فکر ارتقا بیشتر محصولات و تجهیزات صنعتی آن هستند. هم اکنون با طراحی و ساخت تجهیزات تولید سرشیر صنعتی، سرشیر سنتی، کره پاستوریزه و کره دوغی دستگاهی را تولید کرده‌اند که می‌ توان از آن به عنوان نسل برتر مشک های برقی یا میکسرهای سرشیر و کره نام برد.

 این دستگاه کره گیری طوری طراحی شده که با حداقل انرژی مصرفی نسبت به دیگر دستگاه های خارجی و داخلی می تواند چربی ماست را جدا سازی کند، یا به اصطلاح سنتی ماست را زده و به دوغ تبدیل کند و بافت چربی جدا شده آن را از روی سطح مشک برقی جدا نماید. نکته قابل اهمیت در این فرایند مدت زمان کره گیری است که در مدت ۱۵ دقیقه کره از بافت ماست جدا می شود و دوغ در قسمت تحتانی میکسر باقی می ماند. این نوع دستگاه ها به صورت مداوم در حال به روزرسانی تجهیزات خود با علم روز دنیا می باشند.

 شما کاربران گرامی قبل از هر خریدی ابتدا از نحوه کارکرد و تجهیزات دستگاه نسبت به نمونه های داخلی و خارجی آن اطمینان حاصل کنید. چون در غیر این صورت اولین چیزی که از شما به تاراج می‌ رود اعتماد شما خواهد بود. شاید این سوال برایتان پیش بیاید که آیا با دستگاه کره گیر تنها می ‌توان چربی حیوانی و کره سنتی تولید نمود؟ باید بگوییم خیر، دستگاه کره گیر قابلیت کره گیری از انواع مغزیجات، دانه های روغنی و حتی نارگیل را نیز دارد و قابلیت تنظیم نرمی و زبری محصول تولیدی را هم دارد.

 دستگاه کره گیر بدون صدا و لرزش می باشد. کوچکترین تغییری در طعم و بوی محصول خروجی مشاهده نمی‌ شود و بسیار با کیفیت و ارگانیک است. نظافت دستگاه به آسانی قابل انجام می باشد. جهت توسعه بستر کاری خود می توانید اقدام به تولید کره بادام زمینی کنید. ساخت دستگاه کره گیری با مرغوبترین قطعات طراحی شده است و به همراه گارانتی و خدمات پس از فروش می باشد. دستگاه کره گیری در انواع مختلف با ظرفیت های متفاوت طراحی و ساخته شده است. صفر تا صد راه اندازی کسب و کار پرسود و آسان را با ما تجربه کنید.

نحوه تولید کره بادام زمینی با دستگاه کره گیر

 در گذشته از بادام زمینی پخته غذا درست می کردند. بادام ‌زمینی به شکلی که الان در بازار موجود است، در سال ۱۸۹۹ میلادی توسط پزشک اختراع شد و از این ماده غذایی برای بیمارانی که پروتئین مورد نیاز بدن را نمی توانستند از راه گوشت به دست آورند، استفاده می کرد. برای تهیه کره بادام زمینی بهتر است از بادام زمینی ای استفاده کنیم که همه به طور یکدست و یک اندازه باشند. بادام زمینی به شکل پوست کنده تحویل کارخانه می شود. برای تولید ۵۰۰ گرم کره بادام زمینی به ۵۶۵ گرم بادام زمینی نیاز است.

 در گام اول باید بادام زمینی ها را با دمای ۲۴ درجه سانتی گراد تنوری و برشته کرد. دقت داشته باشید بعد ازاین، بادام زمینی ها باید به دمای محیط برسند و خنک شوند، تا روغن کمتری از دست بدهند. پس از آن، پوست نازک بادام زمینی گرفته می‌ شود و به دو نیم تقسیم می شود. بادام زمینی ها از طریق قیف بزرگ فولادی وارد مخزن دستگاه کره گیر می شوند و آسیاب و سپس به خمیر تبدیل می شود. در این مرحله مواد دیگری مثل نمک، شکر، قند طبیعی و مقدار کمی روغن نباتی برای اینکه روغن بادام زمینی زیر ظرف جمع نشود، اضافه می شود.

هیچ ماده نگهدارنده و افزودنی غیر مجاز به آن اضافه نمی شود. پس از حرارت دادن خمیر با 60 درجه سانتی‌ گراد کره بادام زمینی شما آماده است و پس از آن دمای آن تا ۳۸ درجه سانتی ‌گراد کاهش پیدا می‌کند. پس از آن کره بادام زمینی را بسته بندی کنید.

 چگونه کره طعم دار گیاهی تولید کنیم؟

 کره طعم دار شامل ترکیب خاصی از کره با ادویه های مختلف، میوه ها و سبزی های تازه مثل موسیر، سیر، فلفل، مرکبات رنده شده و...  می باشد که به عنوان یک چاشنی خوشمزه در کنار غذاهای مختلف همچون کباب، سبزیجات کباب شده، سیب‌زمینی، مرغ، ماهی و انواع غذاهای گوشتی می توان از آن سرو نمود.

 انواع محصولاتی که  دستگاه کره گیر درست می کند

 کره از گذشته دور، پای ثابت سفره صبحانه ایرانی‌ها بوده است. با دستگاه کره گیری از ماست تقریباً پرچرب کره گیری می‌شود و پس از آن ماست به شکل دوغ در ته مخزن دستگاه کره گیری باقی می ماند. کره گیری از ماست پرچرب به صرفه ‌تر است تا اینکه مستقیم از شیر کره گیری شود. همانطور که قبلا هم گفتیم، با دستگاه کره گیری می توان کره بادام زمینی و همچنین ارده هم تولید کرد. همچنین برای بررسی مدل ها و قیمت دستگاه کره گیری می توانید از سایت شرکت به آدرس https://www.ag777.com/ دیدن کنید.

شرکت ای جی واردکننده دستگاه های زیادی هست. همچنین برای دستگاه های دیگر شرکت ای جی نیز می توانید به این سایت سر بزنید. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره ی دستگاه های دیگر از جمله دستگاه تقطیر مقاله ی صفر تا صد دستگاه تقطیر را بخوانید.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۰۱۶۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیا ورزش باعث رشد قد می‌شود؟

هورمون رشد در طول شبانه روز به شکل ضربانی ترشح می‌شود و برخی محرک‌های فیزیولوژیک می‌توانند، ترشح هورمون رشد را تحریک کنند. دو تا از قوی‌ترین این محرک‌ها، ورزش و خواب هستند و هورمون رشد نقش‌های متفاوتی در طول زندگی دارد؛ از تاثیر روی رشد، بازیافت عضله، استخوان و کلاژن گرفته تا تنظیم جنبه‌های انتخابی عملکرد متابولیک شامل افزایش متابولیسم چربی و حفظ ترکیب بدنی سالم‌تر در آینده و ورزش‌های قدرتی و هوازی می‌توانند موجب افزایش قابل توجه ترشح هورمون رشد شوند و با افزایش شدت ورزش، ترشح بیشتر می‌شود.

اگر حجم ورزش بیش از توان فرد باشد، ابتدا دچار خستگی تمرینی می‌شود. متغیر‌های تکرار، زمان و شدت، حجم ورزش را تعیین می‌کنند و در صورتی که حجم زیاد در طول زمان ادامه یابد، فرد وارد مرحله بیش‌تمرینی و تغییرات هورمونی ناشی از آن و تاخیر رشد شود.

از سوی دیگر در برخی ورزش‌ها به ویژه ورزش‌های دارای دسته‌بندی وزنی یا ورزش‌های استقامتی یا ورزش‌هایی که زیبایی حرکات و نظر داوران و شکل بدنی ممکن است در امتیازدهی موثر باشند، تمایل ورزشکاران به کاهش وزن و کاهش درصد چربی بدن بیش‌تر است. بدین ترتیب، ورزشکاران ممکن است دچار کمبود نسبی انرژی شوند. این وضعیت در ابتدا در بانوان ورزشکار با عنوان سه گانه بانوان ورزشکار (اختلالات خورد و خوراک- آمنوره- پوکی استخوان) معرفی و در مشاهدات و مطالعات بعدی مشخص شد که تاثیرات کمبود انرژی، خیلی فراتر از این مثلث بوده و تغییرات هورمونی و عوارض آن در پسران هم قابل رویت است. بنابراین، نام آن به سندروم کمبود نسبی انرژی تغییر یافت و بدیهی است در ورزشکارانی که دچار این مشکل می‌شوند، رشد و بلوغ دچار اختلال می‌شود.

بر اساس این مطلب که از سوی لاله حاکمی، متخصص پزشکی ورزشی تهیه شده و از سوی فدراسیون پزشکی ورزشی در اختیار ایسنا قرار گرفته، آمده است: افرادی که بیش از اندازه ورزش می‌کنند و به اندازه ورزش مواد غذایی دریافت نمی‌کنند، غیر از بحث کمبود انرژی نسبی، دچار کمبود مواد مغذی می‌شوند و بدیهی است کمبود ریزمغذی‌ها و درشت مغذی‌ها می‌توانند در رشد اختلال ایجاد کنند.

در ورزشکاران در حال رشد که صفحات رشد باز و فعال هستند، وارد آمدن ضربات مکرر یا ضربه ناگهانی شدید ممکن است به این صفحات آسیب رسانده و متعاقب آن رشد طولی استخوان دچار مشکل شود. برخی فعالیت‌ها مثل پریدن از ارتفاع بالا روی سطوح سخت می‌تواند به صفحات رشد آسیب برساند و سطوح جاذب ضربه مثل تشک‌های فرود، ضربه وارد شده را به اندام بر نمی‌گردانند، اما فرود روی سطوح غیرجاذب موجب بازگشت نیرو به مفاصل و آسیب صفحات رشد می‌شود.

در بلوغ جسمی، عمدتا تمرکز بر هورمون‌های جنسی و برای شروع عادت ماهیانه نیاز به سطح مشخصی از درصد چربی بدن است. چربی‌های بدن، حاوی آروماتاز هورمون‌های جنسی بوده و تبدیل استروئید‌های مردانه را تسریع می‌کنند. ورزش، موجب کنترل وزن و درصد چربی بدن شده و از بلوغ زودرس جلوگیری می‌کند. با توجه به اینکه صفحات رشد به دنبال بلوغ بسته می‌شوند، ممکن است در بلوغ زودرس ابتدا یک رشد جهشی نسبت به همسالان دیده شود، اما در نهایت، قد این افراد کوتاه‌تر خواهد ماند. این مشکلی است که در مصرف استروئید‌های آنابولیک در سنین نوجوانی نیز اتفاق می‌افتد. همان طور که می‌دانید، استروئید‌های آنابولیک از دسته S ۱ در لیست ممنوعه دوپینگ قرار دارند و علاوه بر تاثیرات گوناگون مخرب دیگر، این دارو‌ها موجب بلوغ زودرس و بسته شدن زودرس صفحات رشد در نوجوانان و کوتاه ماندن قد در بزرگسالی می‌شوند.

بدیهی است که برای بلوغ اجتماعی و روانی، ارتباطاتی که در ورزش تشکیل می‌شود از یک سو و احساس عزت و اعتماد به نفسی که فعالیت‌های ورزشی به ارمغان می‌آورد از سوی دیگر، بالندگی و بلوغ را تسهیل می‌کند و مراقبت سازمانی و خانوادگی، آموزش مهارت «نه گفتن» و هدایت ورزشکاران نوجوان به محیطی عاری از دارو و دوپینگ از اصول پیشگیری از صدمات اجتماعی در دوران بلوغ است و محیط‌های ورزشی از این مهم مستثنا نیست.

منبع: ایسنا

tags # اخبار پزشکی سایر اخبار اسرار تکامل آلت‌ جنسی؛ رابطه جنسی انسان‌های اولیه مثل گوریل‌ها بود؟ (تصاویر) «زو»؛ گاو عقیم و غول‌پیکری که توسط انسان‌ها به وجود آمد! اتفاق عجیب که همزمان با انقراض دایناسورها در زمین رخ داد! (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟

دیگر خبرها

  • آغاز کشت بادام زمینی در شهرستان آستانه اشرفیه
  • اولویت زنجیره ارزش بادام و آبزی‌پروری در چهارمحال و بختیاری
  • در جشنواره شکوفه‌های بادام ‌شهر زیبای دژکرد چه گذشت؟
  • برگزاری جشنواره شکوفه‌های بادام در شهر زیبای دژکرد
  • عرضه بادام به سرمایه‌گذاران در نمایشگاه اکسپو
  • این پنیر چربی‌های شکم را آب می‌کند!
  • فصل گلاب گیری و تهیه گلاب و عرق نعنا با دستگاه تقطیر
  • آیا ورزش باعث رشد قد می‌شود؟
  • برگزاری جشنواره شکوفه‌های بادام در دژکرد اقلید
  • دژکرد اقلید شهر ملی کیسه‌بافی می‌شود