Web Analytics Made Easy - Statcounter

قاسم قاسمی روز پنجشنبه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در این زمینه وزارت راه و شهرسازی با واگذاری زمین در این شهرها برای ساخت واحدهای مسکونی ویلایی موافقت کرده و در استان هم با واگذاری زمین برای ساخت واحدهای ویلایی یک تا سه سه طبقه موافقت شد.

وی تصریح کرد: در شهرهای ایور، درق، صفی آباد، تیتکانلو و حصار گرمخان یک واحد مسکونی در هر قطعه زمین ساخته می شود، همچنین در شهرهای آشخانه، گرمه، جاجرم، راز و فاروج ۲ واحد مسکونی در هرقطعه زمین و در شهرهای بجنورد، شیروان و اسفراین، سه طبقه روی پیلوت در هر قطعه زمین موافقت شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اجرای طرح نهضت ملی مسکن گفت: با توجه به ابلاغ وزارت راه و شهرسازی، باید ۴۸ هزار واحد مسکونی در استان ساخته شود که در این زمینه نیاز چهار ساله به زمین تامین شد.

قاسمی تصریح کرد: تاکنون بیش از ۳۰۶ هکتار زمین دولتی با استعداد ساخت ۴۵ هزار و ۹۰۰ واحد مسکونی برای این طرح تامین شد و  ۲۶.۵ هکتار زمین هم با توافق با مالکان تامین شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی خاطرنشان کرد: اکنون ۲ هزار و ۴۱۳ واحد در حال ساخت است و یکهزار و ۵۸۷ واحد خودمالکی هم در حال اجرا است

حدود ۳۱ درصد خانواده های استان مستاجر هستند

قاسمی در بخش دیگر سخنان خود درباره کمبود مسکن در استان گفت: بر اساس آخرین آمار اکنون حدود ۳۱ درصد از ۲۵۴ هزار و ۷۴۷ خانوار استان مستاجر هستند.

وی اظهار داشت: اکنون تنها ۴۲.۱۷ درصد از منازل موجود در شهرها و روستاهای استان بادوام ۳۱.۶ درصد نیمه بادوام و ۲۶.۲ درصد کم دوام بوده و در مقابل حوادث استحکام ندارند.

وی افزود: بر اساس این آمار ۳۶.۷ درصد از ۱۴۳ هزار و ۲۱۹ هزار خانوار ساکن در شهرهای استان مستاجر هستند، بر این اساس و با احتساب نرخ ازدواج در استان برای تامین نیاز مردم شهرها و روستاها به مسکن، باید سالانه حدود ۱۴ هزار واحد مسکونی در شهرها و روستاها ساخته شود.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی افزود: در طرح نهضت ملی مسکن ساخت سالانه حدود ۱۲ هزار واحد مسکونی در استان ساخته می شود.

بر اساس این گزارش و بر اساس سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال ۹۵، بعد خانوار در استان ۳.۴ نفر، تراکم خانوار در واحد مسکونی ۱.۰۷ و تراکم نفر در واحد مسکونی ۳.۶ نفر است. 

برچسب‌ها بجنورد نهضت ملی مسکن خراسان شمالی مسکن

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بجنورد نهضت ملی مسکن خراسان شمالی بجنورد نهضت ملی مسکن خراسان شمالی مسکن واحد مسکونی راه و شهرسازی خراسان شمالی بر اساس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۰۲۰۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز ساخت ۳۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن پلاک‌های فرسوده تهران

محمد آیینی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران  با بیان اینکه  نوسازی واحدهای مسکونی فرسوده در مناطق ۱۷ و ۱۸ تهران آغاز شده است گفت: در منطقه جنوب غرب تهران قرار دارد  از جمله ۱۷ و ۱۸ ، ۱۳ هزار پلاک فرسوده قرار دارد که بخش عمده ای از آنها  واحد های مسکونی کوچک و ریز دانه است.

وی افزود: در سال های گذشته  امکان نوسازی و ساخت را نداشتند که خوشبختانه با پیگیری های انجام شده این روند و موانع برطرف شده است.

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران توضیح داد: با آزادسازی این اراضی ۱۳ هزار پلاک واقع در بافت فرسوده مناطق ۱۷ و ۱۸ در مسیر راه‌آهن در مدار نوسازی قرار می‌گیرد که خود می‌تواند ۳۰ هزار واحد مسکونی را وارد مدار ساخت و ساز کند.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی

دیگر خبرها

  • دولت مکلف شد 300 هزار هکتار به زمینهای قابل سکونت در شهرهای با تراکم زیر 70 هزار نفر اضافه کند
  • ۳۹۳۹ واحد مسکونی در بندرلنگه احداث می‌شود
  • ساخت ۱۲ هزار واحد مسکونی در کل کشور در سال گذشته
  • اجرای ۲ میلیون ۵۰۰ هزار واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن
  • تامین زمین برای ساخت بیش از ۹۰ هزار واحد مسکونی در شمال سیستان و بلوچستان
  • احداث ۱۰۵۰ واحد مسکونی نهضت ملی مسکن در خوی
  • ۵۹ هزار واحد مسکونی در بافت‌های فرسوده استان تهران ساخته شد
  • ۴ هزار واحد مسکونی در شهر پرند آماده تحویل
  • آغاز ساخت ۳۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن پلاک‌های فرسوده تهران
  • تحویل ۴ هزار واحد مسکونی در شهر پرند/ آورده ۷۰۰ میلیونی متقاضیان