Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-30@03:25:13 GMT

کاهش کشت محصولات آب بر همدان تا ۱۴۰۵

تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۵۰۲۰۲۸

کاهش کشت محصولات آب بر همدان تا ۱۴۰۵

ایسنا/همدان فرماندار همدان گفت: با تنظیم سند راهبردی مصرف بهینه آب تا سال ۱۴۰۵ برنامه ای مشخص پیش رو داریم.

به گزارش ایسنا، محمدعلی محمدی در شورای اداری شهرستان همدان بیان کرد: یکی از مهم ترین کارها در حوزه برنامه ریزی فرمانداری همدان موضوعات و مباحث اقتصادی و کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری است که در این راستا با ۶ هزار و ۶۳۷  اشتغال از سهمیه ۶ هزار و ۶۸۲ نفره همدان در سال‌جاری تاکنون محقق شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر ضرورت برنامه محوری افزود: اشتغال نجات یک خانواده از همه آسیب های احتمالی است، اشتغال ایجاد شده شهرستان اشتغال واقعی و به ثمر رسیده اما همچنان در این حوزه کار زیاد است و رضایتمندی ایجاد نشده است.

محمدی بحث تنظیم بازار را از جمله سرفصل های مهم کاری این معاونت برشمرد و اظهار کرد: توجه به معیشت مردم همواره مورد تاکید قرار گرفته که در این راستا به مباحث تنظیم بازار ورود جدی داشتیم و حجم بازرسی ها، مکاتبات و پیگیری ها در این راستا نشان از اهمیت موضوع دارد.

فرماندار همدان با اشاره به ضرورت مقابله با کمبود، احتکار و گرانفروشی کالاها از راه اندازی بازارچه های محلی در پنج نقطه از شهر همدان خبر داد و افزود: با هماهنگی بعمل آمده و از طریق توزیع اقلام مورد نیاز مقطعی در فروشگاه‌های منتخب، خودروهای سیار و برپا کردن سازه‌های موقت با چادر در تامین کالاهای مورد نیاز مردم تسهیل می کنیم.

وی در ادامه به لزوم اصلاح الگوی کشت در حوزه کشاورزی اشاره کرد و گفت: سند راهبردی مصرف بهینه آب با کار کارشناسی در جهادکشاورزی و منابع آب تنظیم شده است که برنامه ای مشخص تا سال ۱۴۰۵ پیش رو داریم که کاهش کشت محصولات پر آب مانند سیب زمینی از جمله موارد مشخص شده در این سند است.

محمدی از جهادکشاورزی خواست تا به موضوع خاک ورزی ورود جدی پیدا کند و ادامه داد: در توسعه کشت های گلخانه ای سهمیه ۱۱.۵ هکتاری شهرستان در سالجاری محقق شده است اما هدف اصلی توسعه واحد سطح نیست و باید به افزایش بهره وری و توسعه سیستم های نوین آبیاری بیشتر همت کنیم.

فرماندار همدان با بیان اینکه پیگیری های خوبی برای سرمایه گذاری در بخش کشاورزی شهرستان صورت گرفته یادآورشد: مجتمع کشت و صنعت یاس در روستای عبدالرحیم در دست انجام است که از پیشرفت کار راضی نیستیم و انتظار داریم جهاد کشاورزی کار را برای سرمایه گذار تسهیل کند.

وی با انتقاد از استعلام های زمان بر برای سرمایه گذاران تاکید کرد: متاسفانه در برخی پروژه ها بروکراسی اداری گلوی سرمایه گذاران را می گیرد و برخورد های سخت گیرانه بسیاری از سرمایه گذاران را از استان فراری می دهد.

محمدی از پیگیری مستمر راه اندازی مجتمع زنجیره مرغ سبز فدک در بخش قهاوند خبرداد و افزود: عملیات اجرایی این طرح بزرگ با سرمایه گذاری ۱۶۰۰ میلیارد تومان توسط بخش خصوصی همزمان با دهه فجر آغاز شد که راه اندازی آن موجب تحول در تولید و تامین مرغ، تخم مرغ و دیگر فرآورده های مرتبط استان خواهد شد .

وی با بیان اینکه اقدامات خوبی در راستای اقتصاد مقاومتی در همدان شکل گرفته است، عنوان کرد: اقتصاد مقاومتی محدود به قید زمان نیست و نسخه راهگشای وضعیت اقتصادی پیش روی ماست و انتظار داریم همه دستگاه های اجرایی با بهره گیری از ظرفیت جوانان و اعتماد به نوآوری های علمی در این راستا گام بردارند.

فرماندار همدان تصریح کرد: یکی از بارزترین مواردی که در حوزه معاونت برنامه ریزی فرمانداری شکل گرفت موضوع اصلاح  و قیمت گذاری نان بود که با همکاری ادارات ذیربط و اتحادیه نظارت در حوزه آرد و نان مورد بازنگری قرار گرفت.

محمدی با بیان اینکه آمادگی های لازم به منظور سفرهای نوروزی در ستاد خدمات سفر کشور، استان و شهرستان انجام شده است اضافه کرد: با توجه به مصوبات ستاد ملی کرونا در نوروز امسال پس از دو سال تقاضای سفر و شرایط کرونایی هدایت سفرهای نوروزی متناسب با وضعیت کرونایی در دستور کار قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه مدیران ما باید بدانند عمر کاریشان کوتاه است و دلبسته میز و منصب نشوند، تاکید کرد: تمامی مسئولان ما از بدنه مردم و جامعه هستند و کوچک ترین فرقی با آنان ندارند برای همین به تمامی آن ها توصیه می کنم از تکبر و فخر فروشی به مردم پرهیز کنند و بدانند که بالاخره بعد از اتمام دوران خدمت خود حتی اگر ۳۵ سال هم شود باز به بدنه مردمی جامعه بازمی گردند و باید در بین آنان زندگی کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی فرماندار همدان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۰۲۰۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳۰ درصد کنسرو ماهی کشور در سیستان و بلوچستان تولید می‌شود

بتول دانش شهرکی گفت: وجود بیش از ۳۱۰ کیلومتر نوار ساحلی و ظرفیت‌های فراوان بالقوه مناطق ساحلی چابهار، کنارک و دشتیاری، سیستان و بلوچستان را به مرکز تولید و اشتغال این منطقه تبدیل و زمینه‌های سرمایه گذاری در بخش‌های مختلف را فراهم کرده است.

وی تاکید کرد: ظرفیت‌ها و توانمندی‌های شیلاتی محرک توسعه اقتصادی سواحل بکر مَکُران است که می‌توان با سرمایه‌گذاری بیشتر در این حوزه علاوه بر ایجاد اشتغال و نقش‌آفرینی گسترده در صادرات آبزیان و ارزآوری، زمینه توسعه هرچه سریعتر این سواحل را فراهم کرد.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور سرمایه گذاری و اشتغال استانداری سیستان و بلوچستان گفت: چابهار، دشتیاری و کنارک از شهرستان‌های ساحلی زیبا و با ظرفیت‌های فراوان در حوزه گردشگری، شیلات، اقتصادی، تجاری، ترانزیتی و اشتغالزایی به دلیل نزدیکی به خط استوا نسبتا گرم و مرطوب و درجه حرارت سواحل این شهرستان در طول سال مناسب برای پرورش میگو و صید و صیادی و بویژه تن ماهیان است.

وی بیان کرد: حوزه شیلات یکی از بخش‌های کم هزینه برای ایجاد اشتغال است و می‌تواند اشتغال را به چند برابر افزایش دهد و به نوعی سرمایه‌گذاری در حوزه شیلات با صرفه‌ترین راه و اقتصادی‌ترین فعالیت در سواحل مشکُران محسوب می‌شود.

شهرکی با اشاره به ظرفیت‌های سیستان و بلوچستان در حوزه صنعت گفت:وجود ۳۰ شهرک و ناحیه صنعتی با مساحت چهار هزار و ۵۳۶ هکتار بستر مناسبی را همراه با مشوق‌های لازم برای جذب سرمایه گذار در حوزه‌های مختلف صنعتی، صنایع تبدیلی معدنی، کشاورزی و شیلاتی فراهم آورده است.

وی افزود: علاوه بر و جود سه کارخانه تولید سیمان و تعداد هشت واحد تولیدی شناور سازی ۳۰ درصد پاکت سیمان، ۴۰ درصد پای بند ریل آهن، ۱۲ درصد سموم دفع آفات مورد نیاز کشور نیز در این استان تولید می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • تعاملات تجاری همدان با حضور در اکسپو افزایش یافت
  • حمایت از طرح‌های اشتغال‌زایی روستایی در همدان
  • فرصتی برای معرفی ظرفیت‌های سرمایه گذاری سیستان و بلوچستان
  • ۳۰ درصد کنسرو ماهی کشور در سیستان و بلوچستان تولید می‌شود
  • حضور همدان با بسته‌های سرمایه‌گذاری جدید در نمایشگاه اکسپو
  • صادرات محصولات کشاورزی از مرز ۶ میلیارد دلار عبور کرد
  • صادرات محصولات کشاورزی از مرز ۶ میلیارد دلار گذشت
  • سرمایه‌های خُرد اتباع خارجی در خراسان جنوبی ساماندهی می‌شود
  • معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری همدان در نمایشگاه اکسپو
  • تولید ۸۰ درصد تورهای ماهیگیری در سیستان و بلوچستان