Web Analytics Made Easy - Statcounter

دکتر محمد جعفرزاده روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: بیشتر مردم با درحاتی از کم‌شنوایی‌های شناسایی نشده زندگی می‌کنند و اغلب نیز متوجه نیستند که برخی اصوات و کلمات خاص را نمی‌شنوند و یا درک نمی‌کنند.

وی افزود: همه مردم باید شنوایی خود را بصورت دوره‌ای بررسی کنند و این موضوع بویژه در کسانی که در معرض خطر بالاتری از کم‌شنوایی قرار دارند ضروری می‌باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: تمام خدمات برای شناسایی و مداخله زودهنگام باید از طریق نظام سلامت و بهداشتی کشور در دسترس باشند ، کم‌شنوایی یک ناتوانی ارتباطی محسوب می‌شود که شیوع آن در جامعه بطور کلی و در سالمندان بطور خاص در حال افزایشی نگران‌کننده است.

دکتر جعفرزاده ادامه داد: بر اساس آخرین برآوردهای منتشر شده توسط سازمان جهانی بهداشت قریب ۹۰۰ میلیون نفر در سراسر جهان تا سال ۲۰۵۰ از کم‌شنوایی ناتوان‌کننده رنج خواهند برد و قریب به ۴۶۶ میلیون نفر در سراسر جهان دچار کم‌شنوایی ناتوان کننده هستند که ۳۴ میلیون نفر از این تعداد را کودکان تشکیل می‌دهند.

وی گفت: در حال حاضر ۵.۵ مردم سراسر جهان با کم شنوایی ناتوان‌کننده زندگی می کنند و پنج میلیون کم‌شنوا محتاج رسیدگی در ایران هستند ، شیوع کم‌شنوایی ناتوان‌کننده دوره نوزادی یک تا سه در هر ۱۰۰۰ تولد زنده گزارش شده است و ۱.۱ میلیارد نفر جوان ۱۲ تا ۳۵ ساله در معرض خطر کم‌شنوایی ناشی از قرار گرفتن در معرض صداهای بلند قراردارند.

او خاطرنشان کرد: همچنین بیش از ۵۰ درصد از انواع کم‌شنوایی و ناشنوایی بزرگسالان و ۶۰ درصد از انواع کم‌شنوایی و ناشنوایی کودکان با اجرای برنامه‌های پیشگیری و مراقبتی در نظام سلامت قابل پیشگیری اولیه هستند.

وی ایمن‌سازی کودکان در برابر بیماری‌های عفونی، غربالگری شنوایی نوزادان و کودکان و تشخیص و درمان بموقع کم‌شنوایی، درمان افراد مبتلا به عفونت مزمن گوش، ترویج زایمان طبیعی برای کاهش خطر آسفیکسی و عفونت نوزادان همراه با کاهش شنوایی، پیشگیری از مصرف مواد مخدر مصنوعی و روانگردان که دارای خطر ایجاد کم‌شنوایی در افراد هستند، کنترل مواجهه با صداهای بلند در محیط‌های شغلی و تفریحی و افزایش آگاهی در مورد شیوه مراقبت از سلامت گوش و شنوایی را از جمله موارد کاهش بار بیماری ذکرکرد.

وی تاکید کرد تشخیص و مداخله زودهنگام کم‌شنوایی در به حداقل رساندن عواقب کم‌شنوایی بویژه برای کودکان بسیار حائز اهمیت است ،. در مواردی که آسیب شنوایی بدلایلی اجتناب‌ناپذیر است حصول اطمینان از دستیابی افراد کم‌شنوا به فن‌آوری‌های کمک شنوایی مناسب و مقرون به صرفه از اقدامات اساسی محسوب می‌شود.

برچسب‌ها درمان ناشنوایی اردبیل کم شنوایی بهداشت و سلامت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: درمان ناشنوایی اردبیل کم شنوایی درمان ناشنوایی اردبیل کم شنوایی بهداشت و سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۰۲۵۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادغام واکسن پنوموکوک در برنامه ایمن سازی کودکان در استان خراسان جنوبی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی،  معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در مراسم  آغاز ادغام تزریق واکسن پنوموکوک در برنامه ایمن سازی کودکان که در پایگاه ضمیمه مرکز خدمات جامع سلامت نجفی گل شهرستان بیرجند برگزار شد  با اشاره به اهمیت تزریق واکسن پنوموکوک در پیشگیری از عفونت‌های ناشی از باکتری پنوموکوک مثل عفونت مغز و ریه گفت: در استان خراسان جنوبی همزمان با استان‌های خراسان رضوی، سیستان و بلوچستان، خوزستان، ایلام و بوشهر، در کلیه مراکز خدمات جامع سلامت، پایگاه‌های بهداشتی و خانه‌های بهداشت سراسر استان تزریق واکسن آغاز شد.

شایسته با بیان اینکه این واکسن از سن دو ماهگی و در سه نوبت دوماهگی، ۴ ماهگی و یک سالگی به کودکان استان تزریق خواهد شد.، افزود: بخش اول واکسن از وزارت بهداشت تحویل و در مراکز بهداشت سراسر استان توزیع شده است.
وی با بیان اینکه هر سال حدود ۴۰۰۰۰۰ کودک زیر ۵ سال در دنیا به علت ابتلا به بیماری پنوموکوک جان خود را از دست می‌دهند، گفت:  کودکانی که به انواع شدید بیماری مبتلا می‌شوند و زنده می‌مانند، اغلب مبتلا به عوارض فلج دائمی، ناشنوایی یا آسیب‌های مغزی می‌شوند و استرپتوکوک پنومونیه (پنوموکوک) سبب سینوزیت، مننژیت، اوتیت مدیا، پنومونی، عفونت خون و سایر بیماری‌ها می‌شود.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند افزود: با واکسیناسیون کودکان از میزان بروز این عفونت‌ها در سنین بالاتر (سالمندان، بیماران قلبی ریوی مزمن، نقائص سیستم ایمنی) به علت کاهش مواجه شدن با بیماری کاسته خواهد شد همچنین واکسیناسیون با کاستن از بار بیماری سبب کاهش مصرف آنتی بیوتیک‌های وسیع  در مراکز درمانی کشور شده و از گسترش مقاومت دارویی در کشور نیز جلوگیری می‌کند.

دیگر خبرها

  • تسهیل واگذاری کودکان در شیرخوارگاه مشهد به خانواده‌های متقاضی
  • آغاز طرح غربالگری بینایی‌سنجی کودکان ۳ تا ۶ سال در کرمانشاه
  • آزمون غربالگری درون دانشگاهی المپیاد علمی دانشجویی وزارت بهداشت در دانشگاه آزاد برگزار شد
  • آغاز طرح غربالگری بینایی کودکان ۳ تا ۶ سال در استان
  • اجرای درمان رایگان کودکان در بیمارستان‌های علوم پزشکی تهران
  • ادغام واکسن پنوموکوک در برنامه ایمن سازی کودکان در استان خراسان جنوبی
  • تلقیح و تزریق بیش از ۱۶۱ هزار دز واکسن فلج اطفال در همدان 
  • آغاز طرح غربالگري بينايي کودکان 3 تا 6 سال دراستان کرمانشاه
  • ۱۲ طرح نیمه تمام بهداشتی در خراسان رضوی به ثمر نشست
  • حسین قناعت:«والدین امانتی» به کودکان حفاظت از محیط زیست را آموزش می‌دهد/ فیلم کودک با اکران آنلاین بهتر دیده می‌شود