Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون رئیس جمهور گفت: افزایش بیش از ۴۰ درصدی مستمری مددجویان کمیته امداد به نظر مجلس بستگی دارد و ان‌شاءالله با نظر مساعد مجلس مستمری مددجویان افزایش می‌یابد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم؛ دومین دوره همایش ملی "قرض نیکو" صبح امروز با حضور سید محمد حسینی،  معاون امور مجلس رئیس جمهور ، سید مرتضی بختیاری رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره)،  علی عاشوری مدیرعامل صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت و جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در سالن اجتماعات امداد برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سید محمد حسینی معاون امور مجلس رئیس جمهوری در این مراسم با اشاره به اینکه از ابتدای انقلاب تلاش زیادی بر محرومیت‌زدایی و فقرزدایی شده است، اظهار کرد: علی‌رغم‌ اقدامات و تلاش‌های صورت گرفته با توجه به جنگ 8 ساله تحمیلی و تحریم‌ها  همچنان با مشکلاتی در این حوزه روبه‌رو هستیم.

معاون امور مجلس رئیس جمهور ادامه داد: متأسفانه جنگ تحمیلی و تحریم‌ها باعث شده آنچه که مطلوب نظام برای کاهش فاصله طبقاتی است، نرسیم. البته گام‌های بلندی برداشته شده است و باید تلاش گسترده‌ای را در این بخش انجام بدهیم.

وی با اشاره به اینکه مردم باید دولت را در بحث محرومیت‌زدایی و فقرزدایی همراهی کنند، گفت: این کار صرفاً از عهده دولت بر نمی‌آید و چنانچه مردم در صحنه نباشند دولت به تنهایی نمی‌تواند اقدام موثری را انجام بدهد.

حسینی با اشاره به مشارکت مردم در حوزه‌های مختلف، خاطرنشان کرد: از  جمله موضوعاتی که مردم حضور پررنگ و موثری داشته‌اند می‌توان به انفاق و کمک کردن اشاره کرد که البته در آموزه‌های دینی و در آیات قرآنی و احادیث در رابطه با فرهنگ خیر و احسان تأکید شده است.

معاون امور مجلس رئیس جمهور همچنین به پرداخت تسهیلات در قالب قرض‌الحسنه از سوی دولت اشاره کرد و افزود: دولت هر ساله تسهیلاتی را تحت این عنوان به بخشی از جامعه از جمله جوانان پرداخت می‌کند.

وی با اشاره به سیاست دولت سیزدهم و تأکید آیت‌الله رئیسی مبنی بر حذف خط فقر مطلق در جامعه، گفت: این مسئله زیبنده جامعه نیست. همچنین یکی از شعارهای دولت سیزدهم، عدالت محوری و کاهش فاصله طبقاتی است و بر همین اساس رئیس جمهور در سفرهای استانی در مناطق محروم حاضر می‌شود. همچنین کمیته امداد در ارتباط با کاهش فقر و محرومیت‌زدایی گام‌های موثری را برداشته است و حتی الگویی برای سایر کشورها شده است است و قطعاً دولت با تمام توان برای محرومیت‌زدایی و حذف فقر مطلق تلاش خواهد کرد.

حسینی در رابطه با خدمات صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت، گفت: اینگونه مجموعه‌ها خدمات ارزنده‌ای را ارائه می‌کنند و قطعاً دولت و مجلس از این امر حمایت خواهد کرد.

وی با اشاره به تدوین سند تحول، افزود: به زودی سند در معرض ارزیابی قرار خواهد گرفت و یکی از برنامه‌های دولت ریشه‌کن کردن فقر مطلق است و امیدواریم در 4 سال آینده و در پایان دولت سیزدهم شاهد استقرار عدالت باشیم.

معاون امور مجلس رئیس جمهور در ارتباط با بودجه 1401 دولت، خاطرنشان کرد:  بخش هزینه‌ای بودجه به پایان رسیده و از روز شنبه هفته آینده بررسی بخش درآمدی در دستور کار نمایندگان مجلس قرار خواهد گرفت.

حسینی در پایان در ارتباط با میزان افزایش مستمری مددجویان و احتمال افزایش مستمری به بیش از 40 درصد در سال آینده گفت: این مسئله به نظر نمایندگان مجلس شورای اسلامی بستگی دارد و ان‌شاءالله با نظر مساعد مجلس مستمری مددجویان افزایش می‌یابد.

به گزارش تسنیم؛ عاشوری مدیرعامل صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت در این مراسم، اظهار کرد: قرض الحسنه نقش مهمی در سطح جامعه دارد که در سال‌های اخیر شاهد شکل‌گیری صندوق‌های قرض‌الحسنه خانگی، مساجد، محلات و امروزه در قالب بانک‌های تخصصی و صندوق‌های قرض‌الحسنه به مردم وام پرداخت می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در دومین دوره از همایش "قرض نیکو" 30 مقاله به دبیرخانه همایش ارسال شده است، گفت: از این تعداد، 20 مقاله قابل پذیرش بوده که در نهایت 3 مقاله به عنوان مقاله برتر انتخاب شده‌اند.

تصویب افزایش 22 درصدی مستمری مددجویان کمیته امداد در سال آینده در کمیسیون تلفیقراه‌اندازی سامانه هوشمند کمیته امداد در راستای افزایش جلب اعتماد عمومیپولشویی در هیچ یک از مراکز نیکوکاری کمیته امداد وجود ندارد

انتهای پیام/

 

منبع: تسنیم

کلیدواژه: مددجویان کمیته امداد مددجویان کمیته امداد معاون امور مجلس رئیس جمهور مستمری مددجویان محرومیت زدایی کمیته امداد قرض الحسنه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۰۲۷۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت ۶۰ درصد بودجه مصوب اشتغال مددجویان کمیته امداد اردبیل

علیرضا حسین‌نژاد در دیدار با منتخب مردم مشگین‌شهر در مجلس دوازدهم، اظهار داشت: ۴۶ سال از عمر با برکت کمیته امداد به عنوان مولود انقلاب سپری شده و در این مدت تلاش بر این بوده تا طعم خدمت بی منت برای اقشار مستضعف و نیازمند جامعه به شایستگی تمام چشانده شود.

او تصریح کرد: کمیته امداد در تولید فقر دخیل نبوده بلکه این تفکر غلطی است که اعلام کنند، کمیته امداد فقیرپرور است در حالی که در این ۴۶ سال کارکرد غلط برخی نظامات سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی به تولید فقر منجر شده و باید این رویه اصلاح شود.

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل گفت: با توجه به اینکه مددجویان کمیته امداد و نیازمندان جز ولی نعمتان انقلاب هستند باید در حل مشکلات و دغدغه معیشتی آنها تلاشی مضاعف انجام شود تا بیش از گذشته این خانواده‌ها از رفاه و آسایش برگرفته از برقراری نظام جمهوری اسلامی ایران بهره بگیرند.

حسین‌نژاد افزود: در استان اردبیل ۴۴ هزار خانوار در قالب ۸۹ هزار نفر از خدمات کمیته امداد بهره‌مند هستند که ۱۱.۵ درصد خانوار‌ها و ۷.۲ درصد جمعیت استان را مددجویان تحت پوشش کمیته امداد تشکیل می‌دهند.

او به پایین بودن سرانه درآمدی مردم این استان اشاره کرد و ادامه داد: با وجود اینکه سرانه درآمدی مردم این استان نصف سرانه کشوری است، اما مردم این خطه با مناعت طبع و عزت نفس سعی می‌کنند تا زندگی شایسته‌ای را سپری کرده و کمترین وابستگی‌ها را به نهاد امداد کشور داشته باشند.

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل رویکرد این نهاد را در سال‌های اخیر توانمندسازی اعلام کرد و گفت: در کنار بهبود معیشت خانواده‌ها، بحث توانمندسازی و تأمین سرپناه از دیگر رویکرد‌ها است که در کنار خدمات فرهنگی، مهارت‌آموزی، بهداشتی و درمانی و سایر حوزه‌ها کمیته امداد استان سعی می‌کند تا در خدمت خانواده‌های نیازمند باشد.

حسین‌نژاد در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: ۷۸۰ میلیارد تومان سال گذشته برای اشتغال مددجویان به ۱۶ بانک استان ابلاغ شد که ۶۰ درصد این میزان تسهیلات با همراهی بانک‌ها پرداخت شد و مابقی نیز در مراحل پرداخت در سال‌جاری است.

او اشتغال کمیته امداد را مهارت‌محور همراه با تولید شغل با ثبات و مولد اعلام کرد و افزود: به غیر از سالمندان و بیماران، برای سایر مددجویان که امکان اشتغال وجود دارد، امکان پرداخت این تسهیلات فراهم شده و حتی برای دهک‌های پنجم و ششم خانوار‌ها نیز امکان پرداخت تسهیلات اشتغالزا از طریق کمیته امداد مهیا است.

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل اضافه کرد: ما با بهره‌گیری از ظرفیت راهبران شغلی سعی می‌کنیم در حرف و صنف مختلف اشتغال مولدی را ایجاد کنیم که قطعا راهبری اساسی در این زمینه می‌تواند گره‌گشا باشد.

حسین‌نژاد بیان کرد: سالانه ایجاد فرصت اشتغال برای چهار هزار و ۶۰۰ نفر فضای خوبی را فراهم می‌کند که تا ۹۶ درصد راست‌آزمایی در اشتغال و به حداقل رساندن انحرافات را در پرداخت تسهیلات شاهد هستیم تا جامعه هدف بتواند به مرز توانمندسازی و خودکفایی برسند.

 

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل اردبیل

دیگر خبرها

  • پرداخت ۶۰ درصد بودجه مصوب اشتغال مددجویان کمیته امداد اردبیل
  • افزایش ۳۰ درصدی مستمری مددجویان ایلام در سال جاری
  • پرداخت سه هزار و ۵۷۰ میلیارد ریال مستمری و کمک معیشت به مددجویان ایلامی
  • پرداخت ۳۵۷ میلیارد تومان کمک معیشت به مددجویان و نیازمندان ایلام
  • توانمندسازی مددجویان راهبرد اصلی کمیته امداد است
  • بهره برداری ازدومین زائرسرای ویژه محرومان کمیته امداد در مشهد
  • زمان و مبلغ پرداخت مستمری مددجویان بهزیستی توسط سازمان هدفمندی یارانه‌ها
  • بهره برداری از زائرسرای «کرامت ۲» ویژه مددجویان کمیته امداد در مشهد
  • زائرسرای «کرامت ۲» ویژه مددجویان کمیته امداد در مشهد افتتاح شد
  • افتتاح زائرسرای ویژه مددجویان کمیته امداد در مشهد