Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-07@05:24:16 GMT

ایمنی در واحدهای معدنی کشور ارتقاء می یابد

تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۵۰۳۱۷۵

ایمنی در واحدهای معدنی کشور ارتقاء می یابد

به گزارش خبرنگار مهر، علی‌حسین رعیتی فرد ظهر پنجشنبه ۱۲ اسفند ماه در بازدید از معدن زمستان یورت آزادشهر اظهارکرد: به‌روز کردن ابزار و امکانات مورد استفاده در معادن با هدف بهتر شدن وضعیت ایمنی برای کارگران و کاهش دغدغه خانواده‌های آنها در اولویت است.

وی افزود: از نظر وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی کار در معدن جزو مشاغل سخت و زیان آور شناخته می‌شود که باید این قانون در معدن زمستان یورت هم اعمال شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، تطبیق زمان سنوات در تامین اجتماعی را از دیگر مشکلات کارگران معدن زمستان یورت دانست و ابراز امیدواری کرد: با مساعدت تامین اجتماعی اجرای سخت و زیان آور بودن فعالیت این افراد عملیاتی شود و پیمانکار این معدن قبول کرده تا چهار درصد حق بیمه برای مشاغل سخت و زیان آور را پرداخت کند.

وی گفت: معدن‌کاران در صورت ارسال حق بیمه به مدت ۲۰ سال توسط کارفرما بازنشسته می‌شوند چرا که هر سال کار در معدن ۱.۵ سال ضریب می‌خورد و حقوق ۳۰ روز بازنشستگی پرداخت می‌شود.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: بعضی از کارگران معدن نسبت به اینکه در جاهای مختلف کار کردند اما تجمیع سنوات بیمه‌ای آنان انجام نشده گله دارند که لازم است مستندات را ارائه دهند تا در تامین اجتماعی به یک جمع‌بندی برسند.

کد خبر 5437810

منبع: مهر

کلیدواژه: آزادشهر معدن زمستان یورت آزادشهر ویروس کرونا بوشهر کرمانشاه آمار کرونا گرگان مبعث سفر استانی اردبیل شیوع کرونا گردشگری مشهد خراسان رضوی سانحه تصادف مسکن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۰۳۱۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارتقاء ایمنی اهالی رشت با آموزش در پارک‌ها و بوستان‌ها

ایسنا/گیلان رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری رشت گفت: دوره‌های آموزش ایمنی و آتش نشانی در پارک‌ها و بوستان‌های شهر برای شهروندان انجام می‌شود.

شهرام مومنی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به آغاز آموزش ایمنی و آتش نشانی برای شهروندان در پارک‌ها و بوستان‌های شهر، اظهار کرد: در ابتدای اجرای این طرح تیم عملیات آتش نشانی رشت با هدف افزایش علم ایمنی و آتش نشانی در میان شهروندان نسبت به آموزش ایمنی و آتش نشانی در بوستان ملت اقدام کرد.

وی با بیان اینکه داشتن شهری ایمن با وجود شهروندانی آگاه ساختنی است، افزود: تیم‌های عملیاتی آتش نشان از ۱۵ ایستگاه آتش نشانی نسبت به آموزش‌های عمومی اقدام می‌کنند.

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری رشت گفت: تیم‌های عملیاتی آتش نشانان در بوستان‌ها و پارک‌های شهر رشت  نسبت به آموزش و نشر ایمنی و آتش نشانی اقدام می‌کنند.

مومنی، آموزش به کادر درمان و پرسنل بیمارستان‌ها و مراکز درمانی و آموزش و بازدید ایمنی از مراکز پرخطر شامل رستوران‌ها، هتل‌ها و غیره توسط کارشناسان آتش نشانی شهر رشت را از دیگر اقدامات این سازمان برای آگاهی بخشی به شهروندان بیان کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • وزیر صنعت، معدن و تجارت به استان مرکزی سفر می‌کند
  • ۱۳۰۰ هنرمند صنایع دستی مشهد بیمه شدند‌
  • معادن کلید مهم توسعه کردستان/جاده‌های معادن موجب نارضایتی مردم
  • کلاهی که بر سر کارگران ساختمانی گذاشته شد
  • ارایه تسهیلات به واحدهای تولیدی خراسان رضوی متوقف شده است
  • کلاه بیمه ای بر سر کارگران ساختمانی
  • هدفگذاری تامین اجتماعی برای ارتقاء سلامت و رضایتمندی کارگران
  • پرداخت حق بیمه بیش از ۲ هزار زن سرپرست خانوار هرمزگانی
  • سرمایه‌گذاری ۱۸ همت در بخش معدن و صنایع معدنی آذربایجان شرقی
  • ارتقاء ایمنی اهالی رشت با آموزش در پارک‌ها و بوستان‌ها