Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دادگستری کرمان، یدالله موحد در نشست بررسی کمبودها و نیازهای زندان ها با حضور استاندار و نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی افزود: افزایش جمعیت کیفری زندان ها بیانگر لزوم توسعه زیرساخت های نگهداری و بازآموزی مددجویان است.
وی با اشاره به این مطلب که ریاست قوه قضاییه بر توسعه همکاری با سازمان ها و هم افزایی امکانات به منظور رفع مشکلات موجود تاکید دارد، خاطرنشان کرد: در سال جاری بالغ بر ۱۵ هزار نفر وارد زندان های استان کرمان شده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


نماینده عالی قوه قضاییه در استان کرمان، زندان را به دارویی برای درمان بیماری های اجتماعی تشبیه کرد و اظهار داشت: استفاده از دارو نیز اگر به میزان مناسب انجام شود موجب تسهیل روند درمان می شود و در غیر این صورت می تواند منجر به تهدید سلامت فرد شود.
موحد تصریح کرد: از هر چه به درستی استفاده نشود، تبدیل به تهدید می شود و زندان نیز از این اصل مستثنی نیست و اگر از این ابزار نیز به موقع و مناسب از آن استفاده نشود، نه تنها امنیت آفرین نخواهد بود؛ بلکه تهدیدی برای امنیت به شمار می رود.
وی با تاکید بر این مطلب که باید زمینه اصلاح و تربیت مددجویان زندان ها را فراهم کنیم، ادامه داد: باید توجه ویژه ای به زندان های کشور شود تا بتوان اهداف سازمان زندان ها را محقق کرد و اگر اصلاح و تربیت مددجویان و کمک به خانواده زندانیان مورد توجه قرار نگیرد، مجازات زندان اثرگذاری لازم را در مسیر اصلاح جامعه نخواهد داشت.
مدیرکل زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان کرمان نیز گفت: بالغ بر ۲ سال از اپیدمی کرونا در کشور گذشته و خوشبختانه مشکلی در این حوزه در زندان های استان وجود نداشته است.
سید مجتبی حسینی افزود: مرحله اول و دوم واکسیناسیون کرونا به صورت صد درصد در زندان های استان کرمان انجام و واکسن مرحله سوم نیز برای تعدادی از مددجویان تزریق شده است.
وی به تلاش های شبانه روزی کارکنان زندانها اشاره و بیان کرد: در حال حاضر امکان طبقه بندی صددرصدی مددجویان زندان ها به دلیل تراکم جمعیت کیفری وجود ندارد.
مدیرکل زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی کرمان یادآور شد: سرانه استاندارد به ازای هر زندانی در این استان پایین تر از میانگین کشوری است و از این رو می طلبد که به این حوزه توجه ویژه ای صورت گیرد.
حسینی با اشاره به این مطلب که با اعتبارات قطره چکانی نمی توان مشکلات زندان ها را برطرف کرد، ادامه داد: بند مربوط به مددجویان زندانیان نظامی نیز در دست ساخت است که با تامین اعتبارات مورد نیاز تا تیرماه به بهره برداری خواهد رسید.
وی بر بهبود وضعیت سرویس های بهداشتی زندان ها نیز تاکید کرد و اظهار داشت: پیگیری تغییر کاربری زندان جیرفت انجام شده و این موضوع در شهرستان زرند نیز باید انجام شود.
مدیرکل زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی کرمان با بیان این مطلب که بازداشتگاه رودبار از معضلات زندان ها است و به دلیل کمبود اعتبارات ناتمام باقی مانده است، گفت: تامین ژنراتور مورد نیاز زندانهای این استان نیز باید در دستور کار قرار گیرد.
حسینی بر تکمیل فاز اول اردوگاه کبوترخان نیز تاکید کرد و افزود: سالن ورزشی زندان ها به منظور خدمات رسانی به پرسنل زندان ها و سایر دستگاه ها نیز احداث شده و در صورت تجهیز، می تواند مورد استفاده قرار گیرد.

فرمانده انتظامی استان کرمان نیز بر بهبود وضعیت بازداشتگاه های مصوب تاکید کرد و گفت: باید برای بازداشتگاه ها جلسه جداگانه ای برگزار شده ومشکلات این حوزه بررسی گردد.
سردار عبدالرضا ناظری با اشاره به اینکه  تامین جیره غذایی، تامین تجهیزات درمانی و متادون نیز باید مورد توجه قرار گیرد، ادامه داد: هم افزایی دوربین های نظارت تصویری به منظور بهره گیری مناسب از این ظرفیت ها نیز مورد تاکید است.
 شایان ذکر است مسئولین قضایی، اجرایی و تقنینی استان از بندهای مختلف زندان مرکزی کرمان بازدید کردند و به صورت چهره به چهره با مددجویان گفت و گو کردند.

برچسب‌ها دادگستری کرمان سازمان زندان‌ها استانداری کرمان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دادگستری کرمان سازمان زندان ها دادگستری کرمان سازمان زندان ها استانداری کرمان مددجویان زندان استان کرمان زندان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۰۳۶۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رسیدگی به ۳ هزار پرونده موضوع ماده ۴۷۷

معاون قضایی قوه قضاییه گفت: در سال گذشته ۳ هزار و ۸۸۰ فقره پرونده وارده مربوط به اعمال ماده ۴۷۷ داشته‌ایم که به ۳ هزار و ۳۲۶ فقره رسیدگی شده است.

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام و المسلمین صادق رحیمی در نشستی که در سالن جلسات شهید سلیمانی با حضور مستشاران قضایی این معاونت تشکیل شد، درباره آمار پرونده‌های وارد شده و مختومه شده مرتبط با پرونده‌های خاص و خصوصاً تحلیل آمار مربوط به تجویز اعمال ماده ۴۷۷ ق. آ. د. ک معطوف به مباحث مطروحه در جلسه ویدئو کنفرانس با روسای کل دادگستری‌ها در تاریخ ۳۰ فروردین و در حضور رئیس قوه قضاییه داشتند، گفت: حسب آمار در سال گذشته ۳ هزار و ۸۸۰ فقره پرونده وارده مربوط به اعمال ماده ۴۷۷ داشته‌ایم که در مجموع (با لحاظ هزار و ۹۷۱ فقره پرونده موجودی ابتدای سال) به ۳ هزار و ۳۲۶ فقره رسیدگی و اظهارنظر شده است و در نهایت با تجویز اعاده دادرسی ۵۸ درصد (هزار و ۹۲۲ فقره) پرونده واصله مخالفت و با ۴۲ درصد (هزار و ۴۰۴ فقره) آن‌ها موافقت شده است.

معاون قضایی قوه قضاییه ضمن تبیین آسیب‌های موجود، پیرامون ضرورت دقت در مطالعه پرونده‌ها، نحوه تهیه گزارش‌ها، استدلال‌های قضایی و توجه به نکاتی که قطعاً و جزماً موجب اشتباه در صدور آرا شده است مواردی را به مستشاران قضایی یادآوری و تأکید کرد: نگاه و قلم شما مهم است و جلوی آرا مخدوش را می‌گیرد. 

در بخش دوم این نشست قضایی فرهادی، معاون پارلمانی و امور مجلس وزیر دادگستری نیز حضور داشته و باتوجه به سؤال قضایی مطروحه در مورد پرونده‌هایی که وزارت دادگستری محکوم به پرداخت از بیت المال می‌شود، پاسخ داد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • افزایش ۳۰ درصدی مستمری مددجویان ایلام در سال جاری
  • دیدار چهره به چهره رییس دادگستری شهرستان کوهبنان با زندانیان
  • اضافه شدن ۲۹ نفر به کادر دادگستری فلاورجان
  • چرا آمار سرقت‌ها در استان کرمان زیاد است
  • رسیدگی به ۳ هزار پرونده موضوع ماده ۴۷۷
  • دو متهم به قتل، در آمل دستگیر و به زندان معرفی شدند
  • تشکیل ۵۰۶ فقره پرونده با موضوع سلاح و مهمات در دادگستری استان کرمان
  • پیگیری انتقال مدیریت زندان قزلحصار از تهران به استان البرز
  • ضرورت انتقال زندان به خارج از شهر زرند
  • افزایش ۳۸ درصدی آمار فوتی‌های تصادفات آذربایجان شرقی