Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها - رئیس کل دادگستری استان کرمان از افزایش ۲۰ درصدی موجودی زندان‌های استان کرمان نسبت به سال گذشته خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان ، یدالله موحد ظهر امروز در نشست بررسی کمبودها و نیازهای زندان‌های استان کرمان که با حضور علی زینی‌وند استاندار و محمدرضا پورابراهیمی نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی برگزار شد با اشاره به اینکه سرریز و برآیند وضعیت اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی وارد زندان‌ها می‌شود، اظهار داشت: امسال نسبت به سال گذشته قریب 20 درصد افزایش موجودی زندان‌ها را داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه افزایش جمعیت کیفری زندان‌ها بیانگر لزوم توسعه زیرساخت‌های نگهداری و بازآموزی مددجویان است گفت: ریاست قوه قضاییه بر توسعه همکاری با سازمان‌ها و هم افزایی امکانات به منظور رفع مشکلات موجود تاکید دارند.

رئیس کل دادگستری استان کرمان با اشاره به اینکه در سال جاری بالغ بر 15 هزار نفر وارد زندان‌های استان کرمان شدند افزود: زندان دارویی برای درمان بیماری‌های اجتماعی است و استفاده از دارو نیز اگر به میزان مناسب انجام شود موجب تسهیل روند درمان می‌شود و در غیر این صورت می‌تواند منجر به تهدید سلامت فرد شود.

موحد تصریح کرد: از هر چه به درستی استفاده نشود، تبدیل به تهدید می‌شود و زندان نیز از این اصل مستثنی نیست و اگر از این ابزار نیز به موقع و مناسب از آن استفاده نشود، نه تنها امنیت آفرین نخواهد بود؛ بلکه تهدیدی برای امنیت به شمار می‌رود.

وی با تاکید بر اینکه باید زمینه اصلاح و تربیت مددجویان را فراهم کنیم، ادامه داد: باید توجه ویژه‌ای به زندان‌های کشور شود تا بتوان اهداف سازمان زندان‌ها را محقق کرد و اگر اصلاح و تربیت مددجویان و کمک به خانواده زندانیان مورد توجه قرار نگیرد، مجازات زندان اثرگذاری لازم را در مسیر اصلاح جامعه نخواهد داشت.

سید مجتبی حسینی مدیرکل زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان کرمان نیز در این نشست با بیان اینکه بالغ بر دو سال از اپیدمی کرونا در کشور گذشته اظهار داشت: خوشبختانه مشکلی در این حوزه در زندان‌های استان وجود نداشته است.

حسینی افزود: مرحله اول و دوم واکسیناسیون کرونا به صورت 100 درصد در زندان‌های استان انجام شده و واکسن مرحله سوم نیز برای تعدادی از مددجویان تزریق شده است.

وی به تلاش‌های شبانه روزی کارکنان زندان‌ها اشاره و بیان کرد: در حال حاضر امکان طبقه بندی 100 درصدی مددجویان زندان‌ها به دلیل تراکم جمعیت کیفری وجود ندارد.

مدیرکل زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان کرمان یادآور شد: سرانه استاندارد به ازای هر زندانی در استان کرمان پایین‌تر از میانگین کشوری است و از این رو می‌طلبد که به این حوزه توجه ویژه‌ای شود.

وی با اشاره به اینکه با اعتبارات قطره چکانی نمی‌توان مشکلات زندان‌ها را برطرف کرد، ادامه داد: بند مربوط به مددجویان زندانیان نظامی نیز در دست ساخت است که با تامین اعتبارات مورد نیاز تا تیرماه به بهره‌برداری خواهد رسید.

مدیرکل زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان کرمان بر بهبود وضعیت سرویس‌های بهداشتی زندان‌ها نیز تاکید کرد و اظهار داشت: پیگیری تغییر کاربری زندان جیرفت انجام شده است و این موضوع در شهرستان زرند نیز باید انجام شود.

وی با بیان اینکه بازداشتگاه رودبار از معضلات زندان‌ها است و به دلیل کمبود اعتبارات ناتمام باقی مانده است، گفت: تامین ژنراتور مورد نیاز زندان‌های استان نیز باید در دستور کار قرار گیرد.

حسینی بر تکمیل فاز اول اردوگاه کبوترخان نیز تاکید کرد و افزود: سالن ورزشی زندان‌ها به منظور خدمات رسانی به پرسنل زندان‌ها و سایر دستگاه‌ها نیز احداث شده و در صورت تجهیز، می‌تواند مورد استفاده قرار گیرد.

بهبود وضعیت بازداشتگاه‌ها ضروری است

سردار عبدالرضا ناظری فرمانده انتظامی استان کرمان نیز در این نشست بر بهبود وضعیت بازداشتگاه‌های مصوب تاکید کرد و اظهار داشت: باید برای بازداشتگاه‌ها جلسه جداگانه‌ای برگزار شده و مشکلات این حوزه بررسی شود.

جزئیات زنده ماندن کودک شش ساله کرمانی بعد از شش روز در درون چاه/ رباینده با کمک دوربین‌های سطح شهر شناسایی شدنجات کودکِ گروگان بعد 6روز از قعر چاه به روایت تسنیم/ این گروگانِ 6ساله با تلاش پلیس کرمان به آغوش خانواده بازگشت + فیلم27 پرونده قتل در استان کرمان به صلح و سازش ختم شد

وی با اشاره به اینکه تامین جیره غذایی، تامین تجهیزات درمانی و متادون نیز باید مورد توجه قرار گیرد، ادامه داد: هم افزایی دوربین‌های نظارت تصویری به منظور بهره‌گیری مناسب از این ظرفیت‌ها نیز مورد تاکید است.

به گزارش تسنیم، مسئولین قضایی، اجرایی و تقنینی استان از بندهای مختلف زندان مرکزی کرمان بازدید کرده و به صورت چهره به چهره با مددجویان گفت و گو کردند.

انتهای پیام/511/ی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: زندان استان کرمان زندان استان کرمان استان کرمان زندان های استان زندان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۰۳۶۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۱۰ درصدی تعداد تشکل های کارگری و کار فرمایی در گلستان

به گزارش خبرنگار مهر، حسینعلی خواجه مظفری صبح شنبه در دیدار با رئیس کل دادگستری استان گلستان با اشاره به اینکه گلستان در رسیدگی به دعاوی کارگری و کارفرمایی با رویکرد کاهش زمان رسیدگی توانست رتبه سوم را کسب کند، اظهار کرد: در سال ۱۴۰۲ میانگین مدت زمان رسیدگی به دعاوی کارگری به ۱۶ روز رسیده است.

وی تعداد دادخواست‌های واصله در سال ۱۴۰۲ را چهار هزار و ۹۲۰ دادخواست اعلام کرد و افزود: این آمار نسبت به سال ۱۴۰۱ به میزان هشت درصد کاهش داشته است.

مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان گلستان با اشاره به چهار هزار و ۵۰۱ دادنامه صادر شده در سال گذشته گفت: از این تعداد هزار و ۴۲۰ فقره به صورت سازشی حل و فصل شده است.

وی یادآور شد: در سال ۱۴۰۲ تعداد مقرری بگیران بیمه بیکاری در استان به تعداد دو هزار ۹۵۹ نفر بوده که نسبت به سال ۱۴۰۱ به میزان ۱۵ درصد کاهش داشتیم و تنها استانی هستیم که سیر نزولی داشته و بیانگر حفظ و صیانت از شغل و اشتغال شده است.

خواجه مظفری اظهار کرد: در راستای صیانت از نیروی کار و نظارت بر حسن اجرای قانون کار در واحدهای مشمول قانون کار در سال ۱۴۰۲ بازرسان کار به تعداد هفت هزار ۵۳۹ مورد بازرسی انجام دادند که از این تعداد دو هزار و ۸۸۱ بازرسی مربوط به کارگاه‌های پر خطر بوده است که در نتیجه این بازرسی‌ها و ارائه آموزش‌ها در سال ۱۴۰۲ منجر به کاهش ۳۱ درصدی حوادث ناشی از کار نسبت به سال ۱۴۰۱ شده است.

وی یادآور شد در سال ۱۴۰۲ توسط مرکز تحقیقات و تعلیمات اداره کل تعاون و کار در زمینه آموزش عمومی و تخصصی در خصوص حفاظت و بهداشت کار ۲۷ هزار و ۱۷۶ نفر ساعت آموزش به کارگران و نمایندگان کارفرمایان ارائه شده است.

مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان گلستان از افزایش ۱۰ درصدی تعداد تشکل‌های کارگری و کار فرمایی طی سال گذشته خبر داد و گفت: در حال حاضر ۳۵۲ تشکل در استان داریم که ۷۷ درصد تشکل کارگر و ۲۳ درصد تشکل کارفرمایی بوده که برای سال جاری افزایش ۱۵ درصدی را پیش بینی می‌کنیم.

کد خبر 6089720

دیگر خبرها

  • آزادی ۱۸ زندانی سبزواری در پویش ملی «نذر هشتم»
  • کدام مناطق تهران بیشترین سالمند را دارد؟
  • فرار بیش از ۱۰۰ زندانی در نیجریه
  • دیدار چهره به چهره رییس دادگستری شهرستان کوهبنان با زندانیان
  • افزایش مسمومیت با قارچ‌ های سمی؛ ۱۴ نفر بستری شدند
  • آزادی ۱۸ زندانی جرایم مالی در نذر هشتم سبزوار
  • آمار مرگ در ایران | افزایش تعداد فوتی‌ها | آمار مرگ مردان ۱۱.۲ درصد بیشتر از زنان
  • افزایش ۱۰ درصدی تعداد تشکل های کارگری و کار فرمایی در گلستان
  • ۲۷۴ زندانی ندامتگاه قزلحصار با پابند الکترونیکی خارج از زندان هستند
  • آزادی زندانی بدهی مالی توسط پزشک یاسوجی