Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر نفت گفت: به جرأت می‌گویم که نزدیک به ۵۰۰ میلیون فوت مکعب گازهای مشعل طی یک تا دو سال آینده جمع‌آوری و به خوراک مجتمع‌های پتروشیمی تبدیل می‌شود.

به گزارش خبرنگار شانا، جواد اوجی امروز (پنجشنبه، ۱۲ اسفندماه) در ارتباط تلفنی با بخش خبر نیمروزی شبکه یک سیما درباره قراردادهای جمع‌آوری گازهای مشعل که امروز میان شرکت پالایش گاز بیدبلند خلیج فارس و شرکت‌های داخلی امضا شد، اظهار کرد: متأسفانه هم‌ اکنون حدود ۴۰ میلیون مترمکعب و نزدیک به ۲ فاز پارس جنوبی گازهای مشعل در کشور می‌سوزد که بیشتر مربوط به گازهای‌ میدان‌های نفتی در حال تولید در استان خوزستان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به برنامه‌ریزی وزارت نفت دولت سیزدهم برای جمع‌آوری و تعیین تکلیف گازهای همراه نفت، در مورد هشت قرارداد طرح جمع‌آوری گازهای مشعل که امروز شرکت پالایشگاه بیدبلند خلیج فارس به‌عنوان یکی از بزرگترین پالایشگاه‌های فرآورش گاز منعقد کرد، افزود: این قراردادها به ارزش ۴۷۰ میلیون یورو همسو با اجرای طرح جمع‌آوری گازهای مشعل شرق کارون که بیشتر متعلق به مناطق نفت‌خیز جنوب است، انجام شد.

وزیر نفت، تأمین خوراک را از دغدغه‌های فعالان صنعت پتروشیمی عنوان کرد و گفت: به جرأت می‌گویم که نزدیک به ۵۰۰ میلیون فوت مکعب گازهای مشعل طی یک تا دوسال آینده جمع‌آوری و با فرآورش در پالایشگاه بیدبلند خلیج فارس به خوراک مجتمع‌های پتروشیمی تبدیل می‌شود.

منبع: شانا

کلیدواژه: جواد اوجی وزیر نفت جمع آوری گازهای مشعل پالایشگاه گاز بیدبلند خلیج فارس گازهای مشعل جمع آوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.shana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۰۳۸۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف ۱۰ تن انواع خوراک آبزیان خارجى قاچاق در مراغه

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی سرهنگ توحید فارسی افزود: در اجراى طرح تشدید مبارزه با کالاى قاچاق، ماموران پلیس آگاهی حین کنترل خودروهاى عبوری در محورهاى مواصلاتی به یک دستگاه کامیون بنز حامل بار مشکوک شدند و آن را متوقف کردند.

وی افزود: ماموران در بازرسی از این خودرو ۴۰۰ کیسه ۲۵ کیلویی انواع غذاى ماهى و آبزیان خارجى قاچاق به وزن ۱۰ تن را کشف کردند و در این خصوص یک نفر متهم دستگیر و به همراه پرونده به مرجع قضائی تحویل داده شد.

فرمانده انتظامی مراغه با اشاره به اینکه قاچاق کالا همواره ضربه سنگینی را به اقتصاد کشور وارد می‌کند از شهروندان خواست، در صورت اطلاع از هرگونه قاچاق کالا و موارد مشابه مراتب را با پلیس ۱۱۰ در میان بگذارند.

 

دیگر خبرها

  • دانشگاه بوعلی سینای همدان، میزبان رویداد دانشگاهی نزدیک قله ایم
  • منشور رسانه‌ای طی آینده‌ای نزدیک در اردبیل رونمایی می‌شود
  • مشعل های شرق کارون جمع آوری می شوند
  • مشعل گازی تمامی پالایشگاه‌ها و پتروشیمی‌ها تا ۳ سال آینده جمع آوری خواهد شد
  • محموله ۱۵ تنی خوراک ماهی قاچاق در الیگودرز توقیف شد
  • الگری: به تمام اهداف خود نزدیک شده‌ایم و این یعنی فصل خوبی داشتیم
  • کشف ۱۰ تن انواع خوراک آبزیان خارجى قاچاق در مراغه
  • مهمترین فاکتورها برای تهیه لوله گازی چیست ؟
  • وجود بیش از ۲۰ نوع خوراک دارویی و بیش از ۸۰ نوع خوراک بومی در کرمانشاه
  • (ویدئو) آلودگی مشعل‌های نفت در خوزستان