Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام خزایی گفت: اگر بخواهیم انقلاب اسلامی را به بعثت تشبیه کنیم تشبیه بسیار درستی است چراکه که کشور ما پس از انقلاب از خواب غفلت بیدار شد و به نوعی جامعه برانگیخت و این دقیقا مانند دوران مبعوث شدن نبی مکرم (ص) اسلام است که جامعه آن زمان از جهالت و خواب غفلت به سمت نور و بیداری هدایت شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام و المسلمین مصیب خزایی امام جمعه اسدیه در گفت و گو با خاورستان، در مورد عید مبعث عید بشریت، اظهار کرد: بعثت نبی مکرم اسلام زمانی اتفاق افتاد که جامعه را جهل و ظلمت فراگرفته و اخلاق اسلامی در جامعه مرده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در این شرایط احترامات حفظ نمیشد و عدالت وجود نداشت. شراب خواری، قمار بازی، خودبرتر بینی، ناعدالتی و بی اخلاقی بسیار زیاد بود.

امام جمعه اسدیه بیان کرد: در دوران جاهلیت بحث زنده به گور کردن دختران و جایگاه، حق و مهریه نداشتن زنان از دیگر مسائل بود.

حجت الاسلام خزایی عنوان کرد: با بعثت پیامبر (ص) خداوند مردم را از ظلمت به سمت نور هدایت و جامعه را به مکارم اخلاق و عدالت دعوت کرد.

وی اظهار کرد: پیامبر اسلام (ص) پس از بعثت به جامعه و مردم آموخت که باید دارای عِلم، احسان و رحمت باشند و عبادت خدای متعال را پیش بگیرند.

امام جمعه اسدیه گفت: بحث معنویت و عبادت پس از بعثت ترویج شد و برپایی نمازهای جماعت و جمعه باعث وحدت و صله رحم شد.

حجت الاسلام خزایی بیان کرد: بعثت اتفاق افتاد برای اینکه مردم و جامعه برانگیخته شوند و از ظلمت، جهل و خواب به سمت نور هدایت شوند.

وی افزود: بعثت رقم خورد تا در جامعه شاهد رافت، رحمت و احترام به همه باشیم و زنان به حق و حقوق خود برسند‌ و هر کسی به جایگاه واقعی خود دست پیدا کند.

امام جمعه اسدیه گفت: خداوند با بعثت جامعه را به سمت ایثار و تکامل عقل پیش برد و بعثت به عنوان یک زنگ بیداری باعث شد عدالت در جامعه گسترش پیدا کند.

حجت الاسلام خرایی بیان کرد: ۱۴۰۰ سال از بعثت گذشت و امام خمینی (ره) با پیروزی انقلاب اسلامی زنگ رحمت و مودت را در جامعه نواخت.

وی با بیان اینکه قبل از پیروزی انقلاب اسلامی ظاهر دین حفظ میشد، عنوان کرد: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی مرگ جامعه را فراگرفته بود اما با پیروزی انقلاب، مردم و جامعه بیدار شدند.

امام جمعه اسدیه افزود: برپایی نمازهای جماعت، روضه های خانگی، ادعیه، اعتکاف و سایر مناسک دینی و مذهبی همه پس از پیروزی انقلاب اسلامی در جامعه رونق گرفت.

حجت الاسلام خزایی با بیان اینکه پس از انقلاب اسلامی جامعه به سمت عدالت اجتماعی پیش رفت، گفت: جامعه و کشور از سمت ظلمت به سمت نور و از سمت کدخدا به خدا رهنمون شد.

وی تصریح کرد: زنگ بیداری که امام خمینی (ره) با پیروزی انقلاب اسلامی نواخت مردم را به بصیرت رساند و این مسیر ۴۳ سال است حفظ شده و روز به روز در حال گسترش پیدا کردن است.

امام جمعه اسدیه بیان کرد: هم اکنون تشعشعات انقلاب اسلامی ما در تمام دنیا گسترش پیدا کرده است.

حجت الاسلام خزایی گفت: اگر بخواهیم انقلاب اسلامی را به بعثت تشبیه کنیم تشبیه بسیار درستی است چراکه که کشور ما پس از انقلاب از خواب غفلت بیدار شد و به نوعی جامعه برانگیخت و این دقیقا مانند دوران مبعوث شدن نبی مکرم (ص) اسلام است که جامعه آن زمان از جهالت و خواب غفلت به سمت نور و بیداری هدایت شد.

وی افزود: یکی از اندیشمندان عرب جمله ای دارد با این مضمون که “انقلاب جمهوری اسلامی ایران که اتفاق افتاد، اتفاق نمی افتاد مگر اینکه توسط امام خمینی و امام راحل را میفرماید:” وَ هُوَ مُحَمَدُ جَدید”؛ یعنی امام خمینی (ره) پیغمبر دیگری است.

امام جمعه اسدیه خاطرنشان کرد: ترس دشمنان از پیشرفت ایران به این دلیل بوده که محمد جدیدی جامعه را به دست گرفته است. ان شاءالله این مسیر ادامه خواهد داشت و چون ما به دنبال هدف خود که حق، آسایش، آرامش و … است خواهیم رسید.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: پیروزی انقلاب اسلامی امام جمعه اسدیه امام خمینی سمت نور خواب غفلت نبی مکرم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۰۳۹۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرمانده کل سپاه پاسداران یک پیام صادر کرد +جزئیات

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، سردار سرلشکر حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران به مناسبت هفته کار و کارگر و روز بسیج کارگران و کارخانجات پیامی صادر کرد.

آنگونه که تسنیم روایت کرده، متن این پیام به شرح ذیل است:

بسمه تعالی

ملت بزرگ ایران در دهه‌های پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی؛ آفرینش گر حماسه‌هایی جاودان در صحنه دفاع از استقلال و هویت اسلامی و اعتبار و منزلت تمدنی خود بوده‌اند.

آنها در مقابل جنگ، تحریم، فتنه، تکفیر و ترور، شرافتمندانه ایستاده‌اند. پاکترین و شریفترین بخشی از جامعه که در تمام این حوادث و رویدادهای عظیم درخشید و در مسیر ساختن ایران قوی و عبور از تحریمها نقش قاطعی آفرید، قشر نجیب و پر تلاش کارگر بود.

تقدیم ۱۴ هزار شهید یک صفحه نورانی و پرافتخار از این قشر الهی است که محبوب پیامبر اعظم (صلوات الله علیه و اله) است بازوی کارگر بوسه گاه نبی مکرم اسلام است.

در نگاه امام بزرگوار (ره) و در منطق رهبر عزیزمان، کارگران جایگاهی رفیع و منزلتی عظیم دارند.

حضرت امام خمینی (رضوان الله تعالی علیه) و حضرت امام خامنه‌ای (مد ظله العالی) همواره حامی و پشتیبانی کارگران عزیزمان بوده‌اند و رضایت ایشان از این جامعه پاک و بی ادعا؛ بیانگر تأثیر آنان در اعتلاء حال خوب جامعه است که در بیانات نورانی اخیر رهبر معظم انقلاب اسلامی (مد ظله العالی) جلوه‌ای درخشان داشت.

۹ اردیبهشت سالروز تشییع نمادین "شهید عزیز عبدالحسین برونسی" است که نشانگر و مظهر فضائل جامعه کارگری است، به عنوان روز بسیج کارگری نامگذاری شده و ۱۲ اردیبهشت روز جهانی کارگر است تا همگان بتوانند بخش کوچکی از دین خود را با تقدیر از این عزیزان ادا نمایند.

سپاه پاسداران و بسیج مستضعفان همواره در کنار شما و مدافع حقوق و مطالبات به حق شما خواهند بود.

اینجانب، این ایام را به همۀ کارگران شریف و خانواده‌های صبور و شکیبای آنان صمیمانه تبریک عرض نموده و دست بوس شما عزیزان هستم.

همه ما اراده‌ها و قلبهای خود را به یکدیگر پیوند میزنیم و اوامر رهبر عظیم الشأنمان را که در مراسم ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ در جمع کارگران ابلاغ فرمودند را به صورت جدی اجرا می‌نمائیم.

عزت و سربلندی همه شما عزیزان را از خداوند بزرگ مسئلت دارم.

۲۷۲۱۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901334

دیگر خبرها

  • مراسم سوگواری امام صادق در باغ موزه دفاع مقدس برگزارمی شود
  • فرمانده کل سپاه پاسداران یک پیام صادر کرد +جزئیات
  • نگاه اسلام به جامعه کارگری همراه با رأفت و احترام است
  • نگاه دیدن اسلام به جامعه کارگری، نگاه رأفت همراه با احترام است
  • دیدار فرمانده سپاه با ائمە جمعه بوکان
  • مطهری امام
  • جهان ایران را به عنوان قدرت برتر پذیرفت
  • همایش عقیدتی سیاسی سپاه روح‌الله استان مرکزی
  • معلمان محور و مدار توسعه و تحول در کشور هستند
  • لزوم بازشناسی بقیع به جهان اسلام