Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار اردبیل گفت: اکثر روستا و شهرها تحت پوشش آب و فاضلاب است و تامین آب شرب پایدار برای مردم مستقر در روستاها و شهرها فاقد آب شرب سالم در الویت قرار دارد.

به گزارش خبرگزاری برنا از اردبیل،سید حامد عاملی در جلسه بررسی طرح های آبی استان اظهار کرد:شرکت های آب و فاضلاب و آب منطقه ای با بررسی همه جوانب باید در تامین آب مورد نیاز مردم جهت شرب برنامه ریزی مدونی داشته باشند تا در سال های آتی پرونده تامین آب شرب بسته شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه تکمیل احداث تصفیه خانه اردبیل و شبکه جمع آوری فاضلاب برای سال۱۴۰۱ پیش بینی شده است افزود:توسعه تصفیه خانه اردبیل با سیستم sbrبرای جمعیت ۸۹۰هزار نفر از محل ماده ۵۶ در حال اجرا است که برای ادامه پروژه حدود۵۰ میلیارد تومان اعتبار برآورد شده است.

استاندار اردبیل ادامه داد: طرح های آبرسانی و تصفیه خانه فاضلاب با برش شهرستانی احصا شده و همه طرح ها برآورد هزینه و منابع در اختیار پیمانکار قرار دارد که سال۱۴۰۱ بیشتر مشکلات آب شرب در روستاها و شهرها بر طرف می شود.

این مسول با اشاره به اینکه برای تکمیل فاضلاب شهرهای بزرگ باید اعتبار ملی جذب شود گفت: در بیشتر مناطق اجرای تصفیه خانه و شبکه جمع آوری فاضلاب سال هاست شروع شده و هنوز به مرحله بهره برداری نرسیده است در این مورد پیگیری ها مجدانه لازم است.

نماینده عالی دولت در استان اردبیل از تاسیس صندوق توسعه استان در اردبیل خبر داد و گفت: تفاهم نامه ای که با مدیرعامل صندوق کار آفرینی منعقد شده، با تاسیس صندوق توسعه در اردبیل و هزینه منابع استانی در خود استان، شاهد حل بسیاری از مشکلات و تامین منابع خواهیم شد. 

وی ضمن قدردانی از مدیران فاضلاب و آب منطقه ای اردبیل ، تصریح کرد: تکمیل عملیات باقی مانده تصفیه خانه شهرهای بیله سوار، پارس آباد مغان، خلخال، سرعین،کوثر، نیر، نمین و آبرسانی به حدود۵۰۰روستا در الویت شرکت های متبوعه قرار دارد و باید با پیگیری و برنامه ریزی دقیق این پروژه ها سرانجام برسند.

عاملی با بیان اینکه روستاهای دارای تنش آبی باید شناسایی و مشکلات آنها برطرف شوند گفت؛ البته تعداد زیادی از این روستاها شناسایی شده و اعتبار برای حل معضل آب نیز برآورد شده است اما بیشتر این موارد آب مورد نیاز خود را از مجمتع آبرسانی ها تامین خواهند کرد که با تکمیل طرح های مجتمع ها شاهد آبرسانی به بخش قابل توجهی از روستاها خواهیم بود.

وی افزود: از محل اعتبار استانی برای آبرسانی مجتمع ها و تک روستاها حدود ۵۸میلیارد تومان تخصیص نقدی ابلاغ شده که با پیگیری مدیریت برنامه ریزی، آینده نزدیک در اختیار شرکت آب و فاضلاب قرار می گیرد.

استاندار اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: شرکت آب منطقه ای اردبیل نیز باید برنامه های کوتاه مدت،میان مدت و بلند مدت خود را تدوین کند تا مدت اجرای پروژه ها و زمان بهره برداری طبق جدول زمان بندی معلوم شود.

این مسوول بیان کرد: در آینده باید شاهد افتتاح زون بندی آب شرب اردبیل، برج آبگیر سد یامچی، تصفیه خانه بفراجرد خلخال و آبگیری سدهای عمارت و عنبران باشیم.

وی با بیان اینکه تا انتهای سال ۱۴۰۲ نیز بخش دیگری از طرح های آب منطقه ای مورد بهره برداری قرار می گیرند اظهار کرد:اتمام شبکه های آبیاری و زهکشی خدا آفرین به مساحت ۳۶هزار و ۷۰۰هکتار ، شبکه آبیاری سد گیوی، اتمام آبرسانی به نمین و اتمام ارتقای کیفی تصفیه خانه اردبیل و مخازن شهری در دستور کار قرار دارد.

عاملی تعیین تکلیف مجتمع های آبدرمانی و تهیه بسته های سرمایه گذاری را خواستار شد و گفت: مجتمع آبدرمانی های شابیل، بش باجیلار، قینرجه مشکین شهر و یئل سویی، با نظر کارشناسی بررسی و در سال های آتی تعیین تکلیف شوند.

وی افزود: برنامه ها باید با افق و چشم انداز بلند مدت برای حل مشکلات استان تدوین شوند که یکی از این موارد واگذاری کلیه تصدی گری ها در آب های گرم معدنی و ایجاد مجموعه گردشگری در کلیه سدهای استان است. 

استاندار اردبیل با بیان اینکه جذب سرمابه گذار برای ایجاد نسل سوم آبگرمها ضرورت دارد گفت: گسترش به کار گیری فناوری های نو و هوشمند و برون سپاری برخی خدمات که موجب بروکراسی اداری شده است می تواند در بلند مدت مورد توجه قرار گیرد.

در این جلسه علیرضا نعمت سلطانی مدیرعامل آب و فاضلاب استان و علی حیدری مدیرعامل شرکت آب منطقه ای عملکرد و برنامه های شرکت های تحت مدیریت خود را تشریح کردند.

انتهای پیام

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: برنا آب و فاضلاب مشکلات دولت استان اردبیل شرکت آب و فاضلاب جدول برج سرمایه گذاری کارشناسی گردشگری فناوری اردبیل استاندار اردبیل آب و فاضلاب آب منطقه ای تصفیه خانه تامین آب آب شرب طرح ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۰۴۳۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیام تبریك استاندار لرستان به مناسبت روز شوراها

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان لرستان؛استاندار لرستان با صدور پیامی، فرارسیدن نهم اردیبهشت ماه روز شوراها را به اعضای شوراهای اسلامی در روستاها، بخش‌ها و شهرهای لرستان تبریک گفت.

 متن پیام ابوطالب شفقت به شرح زیر است: 

بسم‌الله الرحمن الرحیم:
ما تَشاوَرَ قَومٌ إلاّ هُدُوا إلى رُشدِهِم؛ 
امام حسن عليه السلام : هيچ قومى با يكديگر مشورت نكردند مگر آن كه به راه پيشرفت خود رهنمون شدند.(تحف العقول، ص ۲۳۳)

نهم اردیبهشت ماه در تقویم رسمی جمهوری اسلامی ایران به نام روز شوراها نامگذاری شده است که نشان از توجه قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران به جایگاه و منزلت شورا و اتکاء بر خرد جمعی در حل مشکلات جوامع محلی دارد.

نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بر اساس خواست و اراده مردم؛ تعامل و گفت‌وگو را یکی از پایه‌های بنیادین خود قرار داد و اصل شورا که یک اصل مترقی و روشن در قانون اساسی و از تأکیدات دین مبین اسلام است به برکت این نظام الهی به خوبی به آن توجه شد و مورد عمل قرار گرفت.

بی شک تعامل، همفکری و مشورت از مسائل مهم و ارزشمند در گستره زندگی اجتماعی انسان‌ها بشمار می‌روند. شوراها، یکی از عالی ترین نمونه‌های تجلی اراده و مشارکت مستقیم مردم در اداره و مدیریت جامعه اس که در صورت ارائه کارکرد درست و قانونمند خویش، می‌توانند مهم‌ترین بازوی توسعه متوازن اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و آبادانی شهرها و روستاهای میهن عزیز باشند.

اینجانب فرارسیدن نهم اردیبهشت، روز ملی شوراها را خدمت برادران و خواهرانی که در جایگاە شوراهای اسلامی شهرها و روستاهای لرستان به خدمتگزاری مشغول و با وظیفه‌شناسی و توجه به اصل دانش‌محوری در حل مشکلات شهر و روستا تلاش می‌کنند را تبریک گفته و امیدوارم در سایه توجهات حضرت ولیعصر (عج) و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی) با همراهی دستگاه‌های اجرایی استان در تحقق شعار سال به عنوان «جهش تولید با مشارکت مردم» با اهتمام و جدیت بیشتر در مسیر توسعه و بالندگی شهرها و روستاهای این استان در همه ابعاد فرهنگی، اجتماعی و عمرانی موفق و موید باشید.

 

دیگر خبرها

  • بودجه فعلی ساری جوابگوی جمعیت شناور آن نیست
  • پیام تبریك استاندار لرستان به مناسبت روز شوراها
  • بهره مندی روستای «سرپله» آبدانان از آب آشامیدنی سالم و پایدار
  • آب شرب ۹۰درصد روستاهای سیل‌زده سیستان و بلوچستان وصل شد
  • آب شرب ۹۰ درصد روستاهای مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان وصل شد
  • پیگیری و اجرای پروژه‌های شهرستان خلخال در اولویت مدیران باشد
  • رفع اتفاقات شبکه آبرسانی روستاهای شهرستان خوی
  • از همه منابع برای تامین آب پایدار در روستاها استفاده شود
  • تامین زمین ویلایی در روستاها برای متقاضیان نهضت ملی مسکن شهرها 
  • تامین زمین ویلایی در روستاها برای متقاضیان نهضت ملی مسکن شهرها