Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از بناب، محمد مهدی اسماعیلی شامگاه امروز در آیین اختتامیه بیستمین جشنواره سراسری شعر غدیر و شانزدهمین جشنواره آوای انتظار که در بناب برگزار شد، اظهار کرد: توجه به شعر به عنوان یکی از مهمترین بنیادهای فکری و فرهنگی که محلی برای تجلی اندیشه های الهی و انسانی است در دستور کار این وزارتخانه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اهمیت و جایگاه شعر و ادب در فرهنگ اسلامی و ایرانی، افزود: شعر جایگاه مقدسی در فرهنگ اسلامی و ایرانی دارد و شعرا اغلب حکمای بزرگی بودند که حکمت و هنر را در قالب شعر به جامعه ارائه داده‌اند و بالاترین مضامین اخلاقی همواره در قالب شعر به جامعه ارائه شده است.

وزیر فرهنگ و ارشاد افزود: با تامل در جریان های انقلاب اسلامی هم می‌توان اذعان داشت که بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی ایران امام خمینی (ره) در کنار همه افتخارات بی نظیر و بزرگ خود و در عین حضور و ظهور بی‌نظیر در قله حکمت و فلسفه و عرفان، یک شاعر چیره‌دست بودند.

اسماعیلی تصریح کرد: اهتمام مقام معظم رهبری به مقوله شعر با عنایت به اینکه که خود ایشان شاعری توانا هستند نیز در طی سالها، چراغ شعر و شاعری را پرنور و فروزان نگه داشته و ایشان همواره در صدد تشویق شعرای جوان و تجلیل از شعرای پیشکسوت هستند.

وی با اشاره به اینکه آذربایجان مملو از شعرای ولایی است،‌ گفت: در این خطه از زمانهای گذشته شخصیت‌های بزرگ و شعرای نام آور افتخارشان خدمت به آستان عصمت و طهارت (ع) بوده است که نمونه بارز آن شهریار ملک سخن است که نامش بر تارک شعر و ادبیات می درخشد و روز شعر و ادب فارسی به نام وی نامگذاری شده است.

اسماعیلی تاکید کرد: خطه آذربایجان به نعمت ولایت قدرشناسی داشته و مردمان این دیار در ترویج معارف اهل بیت (ع) می کوشند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد: توجه به شعر به عنوان یکی از مهمترین بنیادهای فکری و فرهنگی که محلی برای تجلی اندیشه های الهی و انسانی است در دستور کار ما هست و امیدواریم بتوانیم کارهای شایسته و مهمی را در این راستا به انجام برسانیم.

وی،‌ همچنین رویکرد دولت مردمی را تحقق عدالت فرهنگی در زمینه‌های مختلف عنوان کرد و گفت: از الزامات این مقوله این است که بتوانیم در مناطق مختلف کشور حضور یافته و زمینه‌های برگزاری و بهره‌مندی از برنامه‌های مختلف فرهنگی و هنری را برای اصحاب فرهنگ و هنر و اقشار مختلف مردم فراهم آوریم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، اهتمام هنرمندان و مسئولان شهرستان بناب در برگزاری جشنواره های متعدد فرهنگی و هنری را شایسته تقدیر دانست.

وی افزود: شهرستان بناب در کنار استعدادهای کم نظیر اقتصادی و طبیعی که دارد مستعد توجه به ظرفیت‌های فرهنگی و هنری نیز هست و برگزاری این دو جشنواره با محوریت دینی و آیینی حرکت ارزشمندی محسوب می‌شود.

گفتنی است در این آیین نفرات برتر بیستمین جشنواره سراسری شعر غدیر و شانزدهمین جشنواره آوای انتظار معرفی و تجلیل شدند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی محمد مهدی اسماعیلی فارس تبریز بناب شعر موسقی موسیقی سنتی فلسفه فرهنگ و ارشاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۰۵۱۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست خبری مرکز طرح‌های ملی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

به گزارش گروه پژوهش خبرگزاری علم و فناوری آنا، بنا به اعلام روابط عمومی پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات، نشست خبری مرکز طرح‌های ملی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با حضور صابر جعفری کافی‌آباد، رئیس مرکز، و سجاد یاهک، معاون مرکز، سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳، ساعت ۱۰ صبح در پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات برگزار خواهد شد. 

در این نشست ضمن ارائه گزارش عملکرد یک‌ساله پژوهشی مرکز طرح‌های ملی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، درباره طرح‌های ملی خاتمه‌یافته و در دستورکار مرکز توضیحاتی داده خواهد شد.

نحوه پیشرفت و تحولات شیوه اجرای طرح‌های ملی، از انتخاب مجریان و تعامل با آنان تا تحولات فنی اجرای پرسشنامه و شبکه ملی طرح‌های ملی در کشور و نیز چشم‌انداز  مرکز طرح‌های ملی از دیگر مباحث مطرح در این نشست خبری خواهد بود.

در این نشست همچنین درباره سیاست انتشار داده‌های ملی و در دسترس قرار گرفتن نتایج طرح‌ها توضیح داده خواهد شد.

از خبرنگاران، روزنامه‌نگاران  و اصحاب رسانه دعوت می‌شود در این نشست خبری شرکت فرمایند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • سفر به ۲ کشور منطقه در روزهای آینده / درباره «اقبال لاهوری» فیلم با کیفیت می‌سازیم
  • سفر به ۲ کشور منطقه در روزهای آینده / فیلم با کیفیت درباره «اقبال لاهوری» می‌سازیم
  • نشست خبری مرکز طرح‌های ملی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی
  • گوش شنوای دولت برای شنیدن مشکلات و نیازهای مردم
  • نهضت پلاتوسازی در دستور کار است/ برگزاری المپیاد هنر
  •  برگزاری ششمین جشنواره انتخاب کتاب سال آذربایجان‌غربی
  • نهضت بازگشت به مساجد، به عنوان مهمترین پایگاه رسیدگی به مشکلات مردم
  • ششمین جشنواره انتخاب کتاب سال آذربایجان‌غربی برگزار می‌شود
  • وزارت ارشاد وظیفه نظارت و تسهیل گری را به عهده دارد نه تصدی گری
  • مسجد مهمترین پایگاه انقلاب و مردم/ مسلمانان از انتقام سخت فرزندان امام به وجد آمده‌اند