Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/ایلام استاندار ایلام با بیان اینکه نظارت بر بازار و توزیع کالاها مهم است، گفت: اگر نظارت نباشد هرج و مرج به وجود می‌آید بنابراین خواهان اجرای نهضت نظارت بر قیمت کالا و اجناس در ایلام هستیم.

«حسن بهرام‌نیا» در نشست اضطراری ستاد تنظیم بازار استان با اشاره به اینکه استان ایلام تولیدکننده و صادرکننده گوشت مرغ به استان‌های همجوار است، اظهار کرد: باید مردم ایلام مرغ تولیدی خود را حداقل کیلویی ۲۰۰۰ تومان ارزانتر نسبت به دیگر استان‌ها تهیه کنند زیرا ما نمی‌توانیم هم تولید کننده باشیم هم مرغ را گران‌تر از دیگر استان‌ها بخریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار ایلام افزود: فرمانداران باید بصورت روزانه نظارت بر شیوه توزیع نهاده‌های دامی استان داشته و به صورت ماهانه به استانداری گزارش کنند.

وی با تاکید بر این موضوع که نظارت بر بازار به وزارت جهاد کشاورزی واگذار شده و در استان نیز هیچ توجیهی برای عدم نظارت بر بازار پذیرفته نمی‌شود، اضافه کرد: اگر سازمان جهاد کشاورزی استان برای نظارت بر بازار کمبود نیرو دارد باید به گونه‌ای برنامه ریزی نماید که از نیروهای سایر معاونت‌ها استفاده و به جمع بازرسان اضافه کند.

بهرام‌نیا در ادامه با اشاره به در پیش بودن عید نوروز و ماه مبارک رمضان بر افزایش نظارت بر بازار تاکید کرد و گفت: در حوزه ذخیره سازی مرغ در سردخانه‌ها لازم است پشتیبانی امور دام پیگیرها در ارتباط با نیازهای استان در دستور کار داشته باشد.

 وی درخصوص تامین میوه شب عید گفت: باید میوه تهیه شده دولتی از طریق بازرسان کمیته راهبردی مورد ارزیابی کیفی و کمی قرار گیرد.

نماینده عالی دولت در استان با عنوان این مطلب که نرخ میوه‌های دولتی حداقل بایست ۱۰ درصد زیر قیمت بازار آزاد توزیع شود، خاطر نشان کرد: اگر کیفیت میوه‌ها مطلوب بود بازرسان دستور توزیع را صادر کنند و اگر غیر از این باشد آنها را به اتحادیه تعاون روستایی کشور برگردانند زیرا این اتحادیه به عنوان مباشر تامین موظف به تهیه میوه با کیفیت شب عید در ایلام است.

وی ادامه داد: یکی از کارهای خوبی که در این مدت انجام شد موضوع دایر کردن غرفه‌های شهرداری برای عرضه میوه و تره بار بود لذا باید نظارت شود که ضمن اینکه اقلام مذکور دارای کیفیت لازم باشد قیمت آن هم پایین‌تر از بازار باشد.

بهرام‌نیا در ادامه نظارت بر بازار و توزیع کالاها را بسیار مهم دانست و خواستار اجرای نهضت نظارت بر قیمت کالا و اجناس در ایلام شد و گفت: اگر نظارت نباشد هرج و مرج به وجود می‌آید و در این راستا از هم اکنون باید اسامی و لیست بازرسان به استانداری اعلام و کشیک تعیین شود تا در ایام تعطیلات هم بازرسی‌ها انجام شود.

استاندار ایلام خواستار حضور اعضای کارگروه تنظیم بازار در مرکز استان و تمام شهرستان‌ها در روز شنبه ۱۴ اسفند ماه در بازار شد و گفت: فرمانداران ضمن اینکه قیمت میوه‌ها را به صورت زنده به کارگروه استان اعلام کرده، از نحوه توزیع اقلام و کالاهای اساسی نیز بازدید خواهند کرد.

وی افزود: در مرکز استان نیز بعد از بازدید از میدان میوه و تره بار به سایر بازارهای توزیع اقلام خوراکی و ضروری شهر ایلام سرکشی خواهیم کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی منطقه ایلام استاندار ايلام حسن بهرام نیا تنظیم بازار شب عید نظارت بر بازار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۰۵۲۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشکیل هیئت ویژه نظارت در پرداخت تسهیلات نهضت ملی مسکن

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی گفت: هیئت ویژه مرکب از چند دستگاه اجرایی ظرف مدت یک هفته آینده با هدف نظارت بانک‌های عامل در پرداخت تسهیلات نهضت ملی مسکن تشکیل می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا آذربایجان‌غربی، رسول عطایی امروز _شنبه هشتم اردیبهشت_ در جلسه شورای تأمین مسکن آذربایجان‌غربی با اشاره به تشکیل هیأت ویژه نظارت در پرداخت تسهیلات نهضت ملی مسکن اظهار کرد: نمایندگان استانداری، راه و شهرسازی، بانک مسکن، بانک ملی به عنوان رئیس شورای هماهنگی بانک‌های دولتی در استان، اداره اقتصاد و دارایی و بنیاد مسکن در این هیأت ویژه حضور خواهند داشت.

وی افزود: بررسی عملکرد بانک‌های عامل در پرداخت تسهیلات نهضت ملی مسکن از مهمترین اهداف تشکیل هیأت ویژه نظارت است.

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی گفت: در بخش مسکن حمایتی بانک‌های عامل کمتر از ۳۰ درصد عملکرد در پرداخت دارند و این رقم باید ظرف ۲ ماه آن ده به بالای ۵۰ درصد برسد.

عطایی ادامه داد: بانک‌های عامل مکلف شدند نسبت به عقد قرارداد مشارکت مدنی برای طرح‌های دارای پروانه ساخت اقدام کنند.

وی تصریح کرد: عملکرد بانک‌های عامل در پرداخت تسهیلات بانکی در طرح خود مالکی شهری ۲۹ درصد و در بخش روستایی نیز ۵۰ درصد است.

عطایی عنوان کرد: بانک‌های عامل باید ظرف ۲ ماه آینده نسبت به تعیین و تکلیف کل پرونده‌های ارجاع داده شده اقدام کنند و درصد مشارکت را به بالای ۶۰ درصد برسانند.

کد خبر 748499

دیگر خبرها

  • قیمت خودرو امروز ۱۱ اردیبهشت +جدول
  • توزیع گوشت قرمز در بازارهای روز کرج + قیمت
  • اعلام قیمت عمده انواع میوه و سبزی+جدول
  • اتفاقی که ممکن است در بازار مسکن بیفتد ؛ پیش‌بینی جدید قیمت مسکن در 1403
  • بازدید هیات تجاری و اقتصادی هرمزگان از مراکز توزیع میوه و تره بار کشور چین
  • بازار میوه‌های نوبرانه تا پایان اردیبهشت به ثبات می‌رسد
  • ببینید | وعده علیرضا زاکانی به تهرانی‌ها؛ خانه ارزان قیمت در راه است؟
  • تشکیل هیئت ویژه نظارت در پرداخت تسهیلات نهضت ملی مسکن
  • قیمت سنگ قبر هم نجومی شد
  • پهپاد ارزان قیمت راهی بازار مصرف می شود