Web Analytics Made Easy - Statcounter

در نشست شورای مسکن استان مرکزی با حضور وزیر راه و شهرسازی مباحثی از جمله نقایص طرح جامع اراک و ضرورت اصلاح آن، آخرین وضعیت تأمین زمین طرح جهش تولید مسکن در استان و میزان پیشرفت عملیات ساخت واحدهای مسکونی نهضت ملی مسکن مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از دیار آفتاب؛ علیرضا مرزبان مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی عصر امروز در نشست شورای مسکن استان مرکزی با حضور وزیر راه و شهرسازی و جمعی از مدیران استان با بیان اینکه در مجموع در طرح نهضت ملی مسکن استان مرکزی ۵۴ هزار نفر ثبت‌نام کرده‌اند گفت: حدود ۶۱ هزار واحد سهمیه ۴ ساله استان مرکزی در طرح جهش تولید مسکن است از تاریخ ابلاغ این قانون کارگروهی جهت شناسایی و احصا زمین تشکیل شد و امروز حدود ۴۹۲ هکتار زمین با قابلیت تغییر کاربری و الحاق به محدوده آماده است تا ظرفیت ساخت ۲۲ هزار واحد را در استان مرکزی فراهم کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه امروز با حضور وزیر محترم راه و شهرسازی عملیات اجرایی ساخت ۲۰ هزار واحد مسکونی در استان مرکزی آغاز شد افزود: در شهر اراک ۸۱۱۲ واحد، خمین ۱۰۲۴ واحد، دلیجان ۱۵۰۰ واحد، محلات ۱۴۰۰ واحد، تفرش هزار واحد، آشتیان ۶۰۰ واحد و همچنین در شهرهای جدید امیرکبیر و مهاجران عملیات ساخت ۶ هزار واحد مسکونی آغازشده است.

قطار حومه ای اراک به مهاجران نیازمند مساعدت وزرات راه است

مهدی زندیه وکیلی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مرکزی نیز در این نشست گفت: با توجه به سیاست‌های وزارت راه و شهرسازی شهرهای جدید مهاجران و امیرکبیر برای سر ریز جمعیتی اراک برنامه‌ریزی‌شده است که در این زمینه بحث قطار حومه‌ای اراک- مهاجران که ۱۲ کیلومتر خط ریلی است نیازمند مساعدت است.

وی با بیان اینکه شورا و شهرداری اراک در پروژه‌های که آغازشده نهایت همکاری را داشته‌اند اظهار داشت: شهرداری اراک در بحث صدور پروانه تسریع و تخفیف ۵۰ درصدی در صدور پروانه را اعمال کرده‌اند و در همین راستا به‌منظور تسریع و تخفیف در اختصاص زمین برای انتقال صنوف آلاینده به بیرون از شهر درخواست مساعدت دارند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مرکزی ادامه داد: دره گردو نیز که یک منطقه گردشگری است در حریم شهر اراک واقع‌شده و مالکیت آن با سازمان ملی زمین و مسکن است که شهرداری اراک به‌منظور ایجاد تفرجگاه در این منطقه درخواست واگذاری ۲۳ هکتار زمین در این منطقه را دارد.

۳۵۰۰ واحد روستایی استان مرکزی بازسازی و نوسازی خواهد شد

عسگری مدیرعامل بنیاد مسکن استان مرکزی نیز در ادامه با اشاره به اقدامات این مجموعه در راستای عملیاتی کردن طرح نهضت ملی مسکن گفت: در قالب طرح نهضت ملی مسکن در روستاها ۳۵۰۰ واحد روستایی بازسازی و نوسازی خواهد شد که برای آغاز عملیات منتظر ابلاغ تسهیلات جدید ۲۰۰ میلیون تومانی به بانک‌ها هستیم.

در شهرهای امیرکبیر و مهاجران مشکل تأمین زمین نداریم

کریمی مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید مهاجران و امیرکبیر نیز در این جلسه با تأکید بر اینکه برای تأمین زمین در شهرهای جدید مشکل خاصی نداریم افزود: در شهر امیرکبیر ۱۰ هزار واحد با رویکرد ساخت ویلایی پیش‌بینی، همچنین در قالب طرح اقدام ملی نیز کار ساخت ۲۰۰ واحد به‌صورت ویلایی در حال انجام است.

وی ادامه داد: شهر امیرکبیر اولین شهر ویلایی کشور است که در طرح مسکن مهر نیز در این منطقه ۱۲۳۱ واحد ویلایی تحویل متقاضیان شده است.

کریمی تصریح کرد: در شهرهای جدید امیرکبیر و مهاجران ۱۳ هزار نفر در طرح اقدام ملی مسکن و ۴۵۰۰ نفر در قالب طرح نهضت ملی مسکن ثبت‌نام کرده‌اند که وضعیت متقاضیان در حال پالایش است.

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید مهاجران و امیرکبیر اظهار داشت: ۱۷ هزار و ۳۲۵ واحد سهمیه ابلاغی شهرهای امیرکبیر و مهاجران در طرح جهش تولید مسکن است که ۱۰ هزار واحد مربوط به شهر امیرکبیر و ۷۳۲۵ واحد مربوط به شهر مهاجران است.

شهرداری اراک آماده است پل سنجان را تکمیل کند/ درخواست دستور تسریع در واگذاری اراضی دره گردو از وزیر راه

علیرضا کریمی شهردار اراک نیز در این نشست با انتقاد از نواقص طرح جامع اراک گفت: طرح جامع اراک با کاستی‌ها و نیازهایی از سمت مردم روبه رو است و می‌طلبد این طرح به سمت تکمیل شدن پیش برود ضمن اینکه طرح تفصیلی اراک هم هنوز آماده نشده است.

وی با اشاره به روند طولانی احداث تقاطع غیرهمسطح سنجان گفت: این پروژه مربوط به اداره کل راه و شهرسازی است و به شهرداری ارتباطی ندارد اما تکمیل این پروژه دستور ویژه‌ای می‌طلبد چرا که با این فرآیند طولانی در حال تبدیل‌شدن به موزه‌ای در غرب اراک است، شهرداری حتی آماده است که این پروژه را با تهاتر تکمیل کند.

شهردار اراک ادامه داد: اراک ازنظر تفرجگاهی بسیار ضعیف است لذا در خصوص اراضی دره گردو و کوه مستوفی به‌عنوان مناطق گردشگری از وزیر محترم راه و شهرسازی دستور تسریع در واگذاری را داریم، همچنین امروز در اراک به‌ویژه در زمینه انتقال صنوف و مشاغل مزاحم با مشکل کمبود زمین مواجه هستیم.

کریمی خاطرنشان کرد: سکونتگاه‌های غیر رسمی در حاشیه شهر اراک نیازمند توجه دولت است و باید پروژه‌های بازآفرینی شهری برای این مناطق تعریف شود.

طرح جامع اراک نقایص زیادی دارد

سید وحید میرنظامی رئیس شورای اسلامی کلانشهر اراک نیز در این نشست گفت: طرح جامع اراک نقایص زیادی دارد و تقاضا داریم این طرح به دلیل مغایرت با خواست شهروندان به‌زودی اصلاح شود چراکه پهنه‌هایی بودند که می‌شد در طرح جامع شهر اراک دیده شوند اما مغفول مانده‌اند.

وی همچنین تأکید کرد: قطار شهری اراک نیز ازجمله مواردی است که نیازمند حمایت است چراکه می‌تواند فلسفه ایجاد شهرهای جدید امیرکبیر و مهاجران را تقویت کند و اقبال بیشتری از سوی شهروندان در این شهرها ایجاد می‌کند.

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

کلیدواژه: امیرکبیر و مهاجران طرح نهضت ملی مسکن مسکن استان مرکزی طرح جامع اراک راه و شهرسازی شهرداری اراک شهرهای جدید هزار واحد شهر اراک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۰۵۵۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری کنکور داوطلبان گروه علوم تجربی در اراک

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اراک؛ نماینده تام الاختیار سازمان سنجش در استان مرکزی با اشاره به برگزاری آزمون نوبت اول آزمون سراسری رشته علوم تجربی در استان گفت: از مجموع هجده هزار و ۴۴۳ نفر که در استان مرکزی در آزمون سراسری شرکت کردند هشت هزار و ۱۲۰ نفر از این تعداد داوطلبان رشته علوم تجربی هستنند که حدود ۴۴ درصد کل شرکت کنندگان استان  تشکیل می‌دهند.
خدایی افزود: در شهرستان اراک چهار هزار و ۸۱۰ نفر برای آزمون علوم تجربی شرکت کردند که از این تعداد شرکت کنندگان دو هزار و ۹۵۵ نفر خانم و هزار و ۸۵۵ نفر هم خانم‌ها هستنند.
او ادامه داد: نیمه دوم مرداد ماه نتیجه اولیه این آزمون اعلام خواهد شد و نوبت دوم آزمون سراسری هم در تیر ماه خواهد بود.

دیگر خبرها

  • استاندار مرکزی: آموزش فنی و حرفه‌ای راه نجات کشور است
  • ◄ تاثیر راه‌ آهن حومه و سریع در جوانی جمعیت، تجربیات کره و انگلیس
  • برگزاری کنکور داوطلبان گروه علوم تجربی در اراک
  • به حقوق قشر کارگر توجه شود
  • استفاده از فیبر نوری قدمی برای افزایش سرعت اینترنت
  • اعزام هوایی نوزاد دلیجانی
  • اسم گذاری ۱۷ شوال به عنوان روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای
  • صدور اسناد مالکیت برای ۴ میلیون مترمربع از اراضی ملی شهر مهاجران
  • شروع رقابت‌های آزمون سراسری در استان مرکزی
  • مژده رئیس رسانه ملی پیرامون حق پخش فوتبال