Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-01@01:47:42 GMT

باشگاه کارآفرینان نوجوان قم آغاز به کار کرد

تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۵۰۵۵۹۸

باشگاه کارآفرینان نوجوان قم آغاز به کار کرد

ایسنا/قم دوره آموزشی باشگاه کارآفرینان نوجوان باهدف تغییر نگرش دانش آموزان از طریق آموزش مهارت‌های نرم کارآفرینی و تربیت نسل نوآور و خلاق، با حضور دانش آموزان مستعد، منتخب و دارای انگیزه آغاز به کار کرد.

یاسر شریفی، مدیر مرکز مشاوره شغلی جهاد دانشگاهی استان قم، در حاشیه برگزاری اولین جلسه این دوره آموزشی باشگاه کارآفرینان نوجوان، عنوان کرد: باشگاه کارآفرینان نوجوان در راستای آموزش و تربیت نسلی خلاق و نواندیش با ساختار و محتوای کاملاً متمایز از دوره‌های رایج در کشور با همکاری دفتر توسعه کارآفرینی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قم، سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای و اداره کل آموزش‌وپرورش استان برای اولین بار در استان قم توسط مرکز مشاوره شغلی جهاد دانشگاهی استان قم جهت تربیت نسل آیندۀ کارآفرینان نوآور کشور در مجتمع آموزشی هدایت برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: هسته اصلی محتوای باشگاه، چارچوب دی ان ای نوآور، طراحی انسان محور و انقلاب صنعتی چهارم‌ است، این باشگاه، مبتنی بر تعریف اصیل کارآفرینی (افراد نوآوری که دست به خلق صنایع و تأسیس شرکت‌های دگرگون ساز می‌زنند) طراحی‌شده و باهدف تغییر نگرش و رفتار نوجوانان و آموزش مهارت‌های نرم کارآفرینی به صورت حضوری یا مجازی هر هفته یک‌بار در جلسه‌های ۲ ساعته و به صورت تمرین‌های جذاب عملی و گروهی برگزار می‌شود.

مدیر مرکز مشاوره شغلی جهاد دانشگاهی استان قم ادامه داد: در این دوره آموزشی مطالبی از جمله مشاهده گری، پرسشگری، یادگیری و آزمایشگری، شبکه سازی، تفکر سنتتیک، زیبایی شناسی، اکتشاف مشتری، هوش احساسی، قدرت تخیل و معناسازی و نفوذ و اقناع، با رویکرد تمرکز بر پرورش کارآفرینان نوجوان، خط شکن و نوآور با آموزش مهارت‌های نرم، تمرکز بر مهارت‌های نرم بنیادین، در مقابل ابزارهای رایج در سایر دوره‌ها، جهت اثربخش تر نمودن آموزش‌ها، تمرکز بر تمرین‌های عملی و گروهی، دیدار چهره به چهره با کارآفرینان نوآور جهت الگوپذیری مؤثر، شبکه‌سازی سالم و مؤثر میان نوجوانان دارای روحیۀ کارآفرینانه به شرکت کنندگان آموزش داده می‌شود.

وی با تأکید بر صدور گواهینامه معتبر پس از اتمام فرآیند ایده پردازی تا اجرا و ساخت نمونه اولیه و ارائه آن توسط شرکت‌کنندگان دوره به ویژگی‌های خاص باشگاه کارآفرینان نوجوان اشاره کرد و گفت: از ویژگی‌های این دوره می‌توان به عناوینی چون تمرکز بر آموزش‌های مهم بین‌المللی، تمرکز بر مهارت‌های نرم بنیادین، در مقابل ابزارهای رایج در سایر دوره‌ها، تمرکز بر تمرین‌های عملی و گروهی، جهت اثربخش‌تر نمودن آموزش‌ها، دیدار چهره به چهره با کارآفرینان نوآور جهت الگوپذیری مؤثر و توجه هم‌زمان به درس نوجوانان اشاره کرد.

وی تأکید کرد: در این دوره دانش آموزان علاقه‌مند با آموزش‌های استاندارد و تدوین شده باشگاه باید یاد بگیرند که خوب ببینند، خوب گوش کنند، خوب فکر کنند، خوب صحبت کنند و نهایتاً خلاقانه و نوآورانه فکر کنند و برای کارهایی که تصمیم به انجام آن دارند، روش‌های جدید را امتحان و سرانجام راه بهتر را انتخاب کنند، لذا مدرسین باشگاه کارآفرینان نوجوان که با عنوان رهیاران از آن‌ها یاد می‌شود قبل از شروع باشگاه، تمام دوره‌های آموزشی را تحت نظارت سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای و دفتر توسعه کارآفرینی وزارت کار گذرانده و پس از اخذ تأییدیه‌های لازم جهت تدریس مطالب تدوین شده در این باشگاه انتخاب‌شده‌اند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: جهاد دانشگاهی قم اشتغالزايي باشگاه کارآفرینان نوجوان مهارت های نرم استان قم آموزش ها دوره ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۰۵۵۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای دوازدهمین دوره طرح ملی دادرس در استان قزوین

علیرضا جاهد معاون جوانان جمعیت هلال احمر استان قزوین با بیان اینکه دوازدهمین دوره طرح ملی دادرس با سهمیه اولیه ۱۵۰ مدرسه در سطح ۹ شهرستان اجرا شد، گفت: با توجه به اهمیت و ضرورت ارتقاء سطح آگاهی و مهارت دانش آموزان در رویارویی با حوادث غیر مترقبه، طرح ملی دادرس با هدف فرهنگ سازی و آموزش دانش آموزان سطح جامعه در استان، به اجرا درآمد.

وی ادامه داد: آموزش‌های طرح ملی دادرس در بخش‌های مختلف از جمله مخاطرات طبیعی، ایمنی ارزیابی و کنترل علائم حیاتی، انتقال و حمل مصدوم، احیای قلبی و ریوی، آسیب‌های بافت نرم، آسیب‌های اسکلتی و مفصلی و اطفاء حریق به دانش آموزان داده می‌شود تا آمادگی لازم جهت مقابله با حوادث احتمالی را داشته باشند.

جاهد اظهار داشت: این طرح با هدف دانش آموز آماده در روز‌های سخت اجرا می‌شود که دانش آموزان با فراگیری این آموزش‌ها و اجرایی کردن آن در مواقع بحران به این هدف جامه عمل می‌پوشانند.

معاون جوانان جمعیت هلال احمر استان قزوین در پایان عنوان کرد: دوازدهمین دوره مسابقات شهرستانی طرح ملی دادرس در سال تحصیلی جاری در ۷۰ مدرسه در سطح استان برای دانش آموزان متوسطه اول و دوم اجرا شد که امیدواریم این طرح مانند باقی طرح‌ها با موفقیت اجرایی شود و دانش آموزان از دانش خود در زمینه‌ی حوادث و سوانح استفاده کنند.

قابل ذکر است؛ منتخبین این مسابقات در قالب تیم خواهران و برادران به مرحله استانی این دوره از مسابقات راه خواهند یافت.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • نقش کارگران در جهش تولید و رونق اقتصاد کشور انکارناپذیر است
  • اجرای دوازدهمین دوره طرح ملی دادرس در استان قزوین
  • بهره برداری از اولین خانه خلاق و نوآور مهارت کشور در کردستان
  • والدین با استقلال‌طلبی نوجوانان مواجهه منفی نداشته باشند
  • روی «کیفیت بخشی به نظام آموزشی» و «تقویت مدارس دولتی» تمرکز داریم
  • آغاز دوره مربیگری فوتسال سطح یک آسیا در شهرکرد
  • آغاز مسابقات والیبال دانشجویان کشور دردانشگاه شمال آمل
  • آغاز مسابقات والیبال دانشجویان کشور در آمل
  • ۱۰۴۰ نوجوان دهه‌هشتادی کار خود را در محلات رفسنجان آغاز کردند
  • ثبت نام دور جدید مسابقات روبوتیکاپ دانش آموزی آغاز شد