Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-30@06:56:47 GMT

روستاها در اولویت کار بنیاد مسکن انقلاب اسلامی هستند

تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۵۰۵۸۱۱

روستاها در اولویت کار بنیاد مسکن انقلاب اسلامی هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از ایذه، اکبر نیکزاد رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی امشب در حاشیه سفر خود به شهرستان ایذه با تاکید بر اینکه رسیدگی به روستاها در اولویت کار این نهاد است اظهار کرد: اهالی مناطق روستایی برای انجام امور کاری خود به هیچ وجه نباید گرفتار بازنگری در طرح هادی باشند.

وی افزود: جوانان روستایی مردانه و پای کار در این مناطق مانده‌اند و بر این اساس جهت اسکان آنها در این مناطق نباید مشکل داشته باشند و حل مشکل بازنگری در طرح هادی سرفصل جلسات با منابع طبیعی و وزیر جهاد کشاورزی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ادامه داد: نباید یک جوان روستایی به دلیل عدم امکان ساخت منزل در مناطق روستایی به دلیل مشکلات طرح هادی و عدم ارائه خدمات به وی آواره شهرها شوند و در این بین نیز عده‌ای با ساخت و ساز غیر مجاز از دریافت تسهیلات و امکانات دچار مشکلات شوند.

نیکزاد گفت: اگر مشکل طرح‌های هادی روستایی حل شود، روستاییان برای احداث مسکن خود می‌توانند ۲۰۰ میلیون تومان وام ۵ درصد با بازپرداخت ۲۰ ساله را دریافت کنند و زیر نظر نظام مهندسی روستاها ساختمان‌های مقاوم احداث شوند.

وی با تاکید بر اینکه قطعا هزینه ساخت و سازهای غیرمجاز بیشتر از بازنگری در طرح هادی خواهد بود اضافه کرد: مناطقی مانند شهرستان‌های شرق خوزستان که کوهستانی و توپوگرافی شدید دارند در عین زیبایی اگر در حوزه هدایت آب بارندگی مدیریت نشوند به مانند موارد قبلی شاهد سیل و خسارت خواهند بود.

نیکزاد با تاکید بر اجرای دیواره‌های سنگی و هدایت آب‌های سطحی در مناطق مختلف شهرستان‌های ایذه، باغملک و دزپارت افزود: در رابطه با روستای در حال رانش میراحمد غریبی‌ها یک تفاهم‌نامه بین بنیاد مسکن و وزارت نیرو جهت حل مشکل وجود دارد ولی نمی‌توان با مبلغ مصوب قبلی وزارت نیرو با پرداخت ۵۰ میلیون تومان به هر واحد اقدام به جابه‌جایی منازل کرد زیرا این مبلغ برای آنها مبلغی برای حل مشکل مسکن نیست.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ادامه داد: رسیدگی به مشکلات استان خوزستان و حل آن از تاکیدات مقام معظم رهبری است و بر این اساس این استان در فصل‌هایی که پایین‌تر از متوسط کشوری است باید مورد توجه قرار گرفته و حتی از متوسط کشوری هم عبور کرده و بهتر شود.

نیکزاد با اشاره به اقدامات و وظایف بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در مناطق مختلف خوزستان عنوان کرد: نمی‌شود استانی که ۵ میلیون نفر جمعیت دارد در سال یکبار مورد بازدید قرار گیرد و هم تعداد سفرها و بازدیدها در این استان بیشتر خواهد شد و هم باید نشان دهیم که روند انجام کار در خوزستان در حال پیشرفت است.

وی در ادامه با بیان اینکه حل مشکل مسکن محرومان را در دستور کار خود داریم گفت: مشکل مسکن جوانان و تامین زمین آن باید حل شود و مسکن‌ محرومان طی یک تفاهم‌نامه با بنیاد مستضعفان مورد حمایت قرار می‌گیرد و علاوه بر کمک ۵۰ میلیون تومانی بلاعوض، ۸ تن سیمان رایگان و میلگرد رایگان برای واحدهای ۶۰ متری نیز در دستور کار قرار دارد.

انتهای پیام/۷۲۰۲۶/

منبع: فارس

کلیدواژه: روستاهای خوزستان بنیاد مسکن طرح هادی روستاها اولویت های بنیاد مسکن بنیاد مسکن انقلاب اسلامی طرح هادی حل مشکل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۰۵۸۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیت‌الله حسینی‌بوشهری: طلاب در مسکن و معیشت دچار مشکل هستند

رئیس شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: متأسفانه امروز به خاطر مشکلات اقتصادی کشور، طلاب نیز در حوزه مسکن و معیشت دچار مشکل هستند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، آیت‌الله سیدهاشم حسینی‌بوشهری در دیدار معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، ضمن آرزوی موفقیت و پیروزی برای کشور در عرصه‌های ملی و بین‌المللی اظهار داشت: خوشبختانه رهبر معظم انقلاب (‌مد‌ظله العالی) در طول دوران رهبریشان و حتی قبل از آن، به عنوان یکی از چهره‌های شاخص علاقه‌مند به پیشرفت و توسعه کشور از جنبه‌های مختلف شناخته می‌شده‌اند و هر کجا مدیریت میدانی به دست ایشان بوده و مانعی وجود نداشته، نتایج خوبی را همراه داشته است.

وی با اشاره به جایگاه برجسته رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی) در دید رهبران دنیا افزود: ایشان گام‌هایی بلندی برداشته‌اند؛ اما متأسفانه ما دچار حجاب معاصرت هستیم و این حجاب واقعیت‌ها را کم و گاهی بسیار کم تر از آنچه هست نشان می‌دهد.

عملیات «وعده صادق» در سایه توکل به خدا و امید به آینده میسر شد

امام جمعه قم با اشاره به زوایای پیچیده علمی عملیات «وعده صادق» بیان کرد: پس از این عملیات نگاه کشورها به ما تغییر کرد و تا حد زیادی تحت تأثیر این عملیات پیچیده و حرکت قدرتمندانه قرار گرفتند. حتی برخی از افرادی که با این انقلاب همسو نبودند نیز بعد از این موفقیت به خود آمدند.

وی افزود: این موفقیت در سایه توکل به خدا و امید به آینده میسر شد و معتقدم اگر امید در نسل جوان ما جوانه بزند و نسل جوان به جای پرداختن به جذابیت‌های کاذبی که دنیای غرب برای آن‌ها ایجاد کرده است با امید به آینده تلاش کند، موفقیت و پیشرفت را در پی خواهد داشت.

از تحریم استقبال نمی‌کنیم

نایب رئیس مجلس خبرگان رهبری محدودیت را، علی‌رغم انتظار دشمنان، یکی از عوامل ایجاد انگیزه برای تولید و پیشرفت عنوان کرد و خاطر نشان کرد: تحریم‌ها عاملی شدند تا به خود متکی باشیم و از ظرفیت‌های داخلی استفاده کنیم. البته این بدان معنا نیست که از تحریم استقبال می‌کنیم؛ اما اگر این محدودیت‌ها نبود، قطعا توجه به ظرفیت‌های داخلی پیدا نمی‌کردیم و به خاطر وابستگی شدید به دیگران، اعتماد به نفس خود را از دست می‌دادیم.

وی ابراز امیدواری کرد: این انقلاب با دعای پاکان و صالحان به پیروزی رسید و إن شاء الله بتوانیم این راه را استوارتر از گذشته طی کنیم و مطابق پیش بینی رهبر معظم انقلاب( مد ظله العالی) تا ظهور امام عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف  ادامه دهیم.

ظرفیت‌های بالای نخبگانی در حوزه علمیه

 دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه با تأکید بر اهمیت ارتباط حوزه‌های علمیه با معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری تصریح کرد: ظرفیت‌های خوبی در حوزه وجود دارد و طلاب فاضل و اندیشمند زیادی داریم که امیدهای آینده حوزه هستند؛ اما متأسفانه امروز به خاطر مشکلات اقتصادی کشور،  طلاب نیز در حوزه مسکن و معیشت دچار مشکل هستند. باید شرایطی فراهم شود که این نخبگان بتوانند بدون دغدغه بدرخشند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • شاخص برخورداری گلستان از صدور اسناد مالکیت، هفت درصد بالاتر از میانگین کشوری
  • بررسی مسائل و مشکلات روستا‌های پیرانشهر با حضور مدیر کل بنیاد مسکن استان آذربایجان غربی
  • آیت‌الله حسینی‌بوشهری: طلاب در مسکن و معیشت دچار مشکل هستند
  • ۱۰۰۰ واحد مسکن ویژه مددجویان کمیته امداد در بوشهر ساخته می‌شود
  • تقدیر از بانک مسکن برای پرداخت تسهیلات ساخت
  • روستاها آغازگر جهش تولید با مشارکت مردم هستند
  • لزوم استفاده از ظرفیت بنیاد مسکن در اجرای طرح‌های مسکن روستایی
  • ارتباط مشکل مسکن با کمبود پرستار در شهر‌ها/ تعرفه ترجیحی پاسخگوی نیاز پرستاران نیست
  • مردم سالاری نظام جمهوری اسلامی در دنیا بی‌نظیر است
  • شوراها از نگاه بخشی و کوتاه مدت پرهیز کنند