Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-06@15:16:26 GMT

مشکلات پروژه اقدام ملی در خمین به قوت خود باقی است

تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۵۰۵۸۱۶

مشکلات پروژه اقدام ملی در خمین به قوت خود باقی است

گروه استان‌ها- نماینده مردم خمین در مجلس با بیان اینکه مشکلات پروژه اقدام ملی در خمین به قوت خود باقی است گفت: باید برای برطرف کردن مشکلات پروژه مسکن ملی اقدام عملی انجام شود. - اخبار استانها -

به‌ گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک ، علیرضا نظری عصر امروز در جلسه شورای مسکن استان مرکزی با اشاره به مشکلات شهرستان خمین اظهار داشت: هر روز با انبوهی از مشکلات جدی و مشکلات حوزه راه‌های مواصلاتی روبه‌رو هستیم و مردم از نمایندگان درخواست دارند تا برای رفع مشکلات اقدام کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در حوزه مسکن دو پروژه‌ در شهرستان خمین تحت عنوان مسکن ملی در دست اقدام است که برخی از شهرهای استان به طبقات چهارم و پنجم رسیدند و در واقع در حال تکمیل است اما ما هنوز از مرحله زمین حرکت نکردیم و هنوز درگیر نقشه‌ها و آماده‌سازی هستیم.

نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: از خردادماه امسال جلسه‌ای در شهرستان برای پیگیری مشکلات مسکن ملی برگزار شد که تاکنون هنوز اتفاق ویژه‌ای انجام نشده و متناسب با انتظارات مردم نیست.

نظری تصریح کرد: استان مرکزی فقط شهر اراک نیست و به کسانی که این برنامه را تنظیم کردند اعتراض داریم به طوری که اگر چنین برنامه‌ای را تنظیم کردند که شهرستان‌ها در حاشیه باشند دور از انصاف است و باید واقعیت‌ها را بپذیریم.

وی بیان کرد: در شهرستان‌ با مشکلاتی رو به رو هستیم در حالی که وزیر تنها در مرکز استان حضور دارد و انتظار می‌رود وزیر راه و شهرسازی یا معاونان نگاه ویژه به شهرستان داشته باشند و مشکلات شهرستان‌ها را از نزدیک رصد کنند تا مشکلات همه استان رفع شود.

نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مجموعه هزار و 24 واحدی و یک مجموعه 48 واحدی در خمین در نظر گرفته شده که یک مجموعه هنوز درگیر زمین است و کار زیرسازی انجام شده و در مجموعه هزار و 24 واحدی هم هنوز درگیر آماده‌سازی زمین هستیم در حالی که از زمانی که مردم ثبت‌نام کردند پیگیری می‌کنند به این امید که زودتر صاحبخانه شوند.

عضو کمیسیون عمران مجلس: ورود سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در اجرای طرح جهش تولید مسکن حمایت می‌شود مشکل متقاضیان اقدام ملی مسکن فردیس برطرف شد بازدید رئیس بنیاد مسکن از روستاهای محروم باغملک؛ بازنگری 50 روستا در طرح هادی

امروز حدود 492 هکتار زمین برای ساخت در استان مرکزی آماده است

«احمد مرزبان» مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی هم با اشاره به نهضت ملی مسکن اظهار داشت: حدود 61 هزار واحد سهمیه استان مرکزی در طرح جهش تولید مسکن است که از تاریخ ابلاغ این طرح توسط وزارت راه و شهرسازی کارگروه تولید مسکن اداره کل راه و شهرسازی برای شناسایی و احصا زمین‌ها به صورت شبانه‌روزی تلاش می‌کند و امروز حدود 492 هکتار زمین با قابلیت تغییر کاربری، الحاق به محدوده و غیره آماده است و ظرفیت برای ساخت 29 هزار واحد دیگر در استان فراهم می‌کنیم.

وی افزود: سهمیه ابلاغی شهر اراک 16 هزار و 632 واحد است که تاکنون 11 هزار و 502 واحد شروع شده و هزار و 320 واحد مربوط به ستاد اجرایی فرمان امام(ره)، هزار واحد جهاد خانه‌سازی سپاه است و 8 هزار و 112 واحد امروز توسط شرکت کیسون کلنگ‌زنی شده و 600 واحد با کارگزاری در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و 360 واحد به صورت مشارکت دولت با بخش خصوصی و 110 واحد هم برای تعاونی کارکنان راه و شهرسازی است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی ادامه داد: پروژه‌های سردار شهید سلیمانی هزار واحد توسط شرکت جهاد خانه‌سازی، هزار و 320 واحد توسط کارگزاری ستاد اجرایی فرمان امام(ره)، 600 واحد کوی کوثر اراک توسط بنیاد مسکن در حال ساخت است.

مرزبان تصریح کرد: در ساوه 14 هزار و 244 واحد سهمیه 4 ساله است که با زمین‌هایی که به کمیته امداد امام(ره) و طرح نهضت ملی در نظر گرفته شده حدود 2 هزار واحد هم در حال ساخت است که بالای 35 درصد پیشرفت فیزیکی دارند.

وی عنوان کرد: در ساوه زمینی به مساحت 120 هکتار داریم که نیاز به آماده‌سازی فوری دارد که در محدوده شهری است و درخواست می‌شود سازمان ملی زمین مسکن در زمینه آماده‌سازی کمک کنند ‌و برای شهر هم حدود 250 هکتار با دبیر شورای عالی شهرسازی و معماری هماهنگی انجام شده و فرایند آن برای الحاق و تامین زمین در ساوه انجام شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی خاطرنشان کرد: در خمین سهمیه ابلاغی برای 4 سال 4 هزار و 376 واحد است که طراحی فاز یک زمین 8 هکتاری انجام شد و امروز جزو 20 هزار واحدی که کلنگ‌زنی شد هزار و 24 واحد در خمین برنامه‌ریزی شد و 87 هکتار هم برای الحاق و 23 هکتار برای تغییر کاربری در نظر گرفته شده است.

مرزبان عنوان کرد: 2 هزار و 624 واحد سهمیه دلیجان است که 15 هکتار از زمین‌های هاشم‌آباد با مالکیت دولت جمهوری اسلامی به نهصت ملی مسکن تعلق پیدا کرد که ظرفیت ساخت هزار و 500 واحد در دلیجان است و 370 هکتار هم درخواست الحاق شده که مشکلی در تامین زمین وجود ندارد.

وی تصریح کرد: در محلات 2 هزار و 724 واحد سهمیه 4 ساله است که با طراحی انجام شده ظرفیت هزار و 400 واحد عملیات اجرایی آغاز شد و 20 هکتار هم برای الحاق به محدوده شهر درخواست داده شد که مقداری در حال تغییر کاربری است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی افزود: در تفرش سهمیه ابلاغی 800 واحد است و زمینی که به محدوده شهری الحاق شد ظرفیت هزار واحد دارد و همه سهمیه 4 سال شهر تفرش امروز آغاز می‌شود همچنین در شهر آشتیان 444 واحد سهمیه ابلاغی است که ظرفیت برای ساخت 600 واحد در نظر گرفته شده که از امروز در این شهرستان آغاز می‌شود.

مرزبان با اشاره به اینکه تا امروز 54 هزار واحد ثبت‌نام کردند، گفت: در شهر مهاجران 5 هزار واحد و در شهر امیرکبیر هزار واحد ظرفیت ایجاد شده که در مجموع 6 هزار واحد از امروز آغاز می‌شود و در مجموع همه شهرها 20 هزار واحد از امروز عملیات اجرایی با حضور وزیر راه و شهرسازی در استان آغاز شد و حدود 8 هزار واحد هم در حال ساخت داریم.

انتهای پیام/713/ح

منبع: تسنیم

کلیدواژه: مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی نظر گرفته شده سهمیه ابلاغی واحد سهمیه آماده سازی هزار واحد انجام شده انجام شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۰۵۸۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سند تک برگی تمامی اراضی ملی محدوده و حریم شهر زهک اخذ شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان، مرتضی باغبانی افزود: در حال حاضر کل وسعت اراضی سازمان ملی زمین و مسکن در شهرستان زهک (محدوده و حریم شهر) بیش از ۲۸۴ هکتار هست که سند این اراضی در راستای افق شهرسازی آینده این منطقه و بر اساس ماده ۹ قانون جامع حدنگار به نمایندگی سازمان ملی زمین و مسکن به نام دولت صادر شده است.

وی تثبیت مالکیت اراضی، کاهش دعاوی قضائی و تأمین زمین مورد نیاز برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن را از مهم‌ترین اهداف و مزایای اجرای قانون حدنگاری یا کاداستر اراضی ملی و دولتی برشمرد.

رئیس اداره راه و شهرسازی زهک خاطر نشان کرد: افزایش ضریب حفاظتی، کاهش عوامل تخریب و جلوگیری از تجاوز و تعدی به اراضی ملی، دسترسی آسان به اطلاعات مالکیت دولت و همه مالکان املاک از نظر محل و موقعیت آن، به‌روزرسانی اطلاعات نقشه‌ها و کاهش اختلافات حقوقی مردم از دیگر مزایای اجرای قانون حدنگاری یا کاداستر است.

کد خبر 6097890

دیگر خبرها

  • جزئیات ساخت ۵۰۰ هزار واحد مسکونی برای نیروهای مسلح کشور | تفاهم‌نامه جدید وزارت راه و نیروهای مسلح
  • ساخت ۵۰۰ هزار واحد مسکونی برای نیروهای مسلح کشور کلید خورد
  • سند تک برگی تمام اراضی ملی در محدوده و حریم شهر زهک اخذ شد
  • ساخت ۵۰۰ هزار واحد مسکونی برای نیرو‌های مسلح کشور
  • ساخت ۵۰۰ هزار واحد مسکونی برای نیروهای مسلح کشور
  • سند تک برگی تمامی اراضی ملی محدوده و حریم شهر زهک اخذ شد
  • اخذ سند تک برگی تمامی اراضی ملی در محدوده شهر زهک
  • ۱۲۸ هزار واحد مسکن مهر در حال ساخت است/ تامین یک میلیون قطعه زمین روستایی تا تابستان
  • واگذاری قابل توجه زمین در زنجان برای اجرای پروژه‌های نهضت ملی مسکن
  • ۳۰ درصد مساحت خوزستان تحت تاثیر فرونشست زمین قرار دارد