Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها - کارشناس هواشناسی ایلام گفت: ورود توده گرد و خاک به هوای استان ایلام باعث کاهش دید افقی در مهران و چرداول به ۱۰۰ متر شده است. - اخبار استانها -

احسان احمدنژاد در گفت وگو با خبرنگار تسنیم در ایلام،اظهار داشت:  با توجه به ورود توده گرد و خاک به هوای استان از ساعت 6/30 امروز جمعه 13 اسفندماه 1400 افق دید در شهرستان‌های مهران و دهلران به کمتر از 100 متر رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 کارشناس هواشناسی ایلام گفت: این وضعیت کل استان ایلام را در برگرفته است اما میزان کاهش دید در شهرستان‌های 12 گانه استان متفاوت است.

وی کاهش دید  ناشی از ورود توده گردو غبار به استان ایلام را در شهرستان‌های ایلام، 600 متر، مهران100 متر، آبدانان 400 متر، سرابله 100 متر عنوان کرد و افزود: در سایر شهرستان ‌ها وضعیت کمی بهتر از این اعداد اعلامی است.

جمیل صدقی‌فرنیز با بیان اینکه ریزگردها به خودی خود موجب تشدید بیماری‌های تنفسی و آسم در گروه‌های پرخطر از جمله سالمندان، کودکان و مادران باردار و نیز عموم بیماران می‌شود، افزود: بسته به مواد موجود در ریزگرد نوع مخاطرات هم متفاوت است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام عنوان کرد: ریزگردها در شرایط خاص می‌تواند حاوی ذرات اورانیوم ضعیف شده حاصل از جنگ خلیج فارس در بیابان‌های عراق کویت و عربستان باشد.

ایران رتبه نخست در مهار بیابان‌زایی و گرد و غبار را داردتشکیل توده گرد و غبار در نیمه غربی و مرکزی خوزستانخسارت 59 هزار میلیاردی گرد و غبار فقط در 6 استان کشور!

وی گفت: این ذرات که بسیار مخاطره آمیز بوده و مستقیماً از طریق استنشاق یا غیر مستقیم از طریق اثرگذاری بر نهاده‌های دامی و کشاورزی می‌تواند سرطان‌ها و ناهنجاری‌های غیرقابل علاج به دنبال داشته باشد.

صادقی فر خاطرنشان کرد: از مردم عزیز می‌خواهیم که تا می‌توانند از قرار گرفتن در معرض هوای آلوده خودداری کنند و در زمان خروج از منزل از ماسک‌های استاندارد استفاده کنند.

وی افزود: کودکان، زنان باردار و سالمندان و افرادی که مشکلات تنفسی و قلبی دارند نیز باید نکات ایمنی را رعایت کرده و از ترددهای غیر ضروری در فضای آزاد جلوگیری کنند.

انتهای پیام/180/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ورود توده گرد استان ایلام توده گرد کاهش دید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۰۶۷۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود سامانه بارشی جدید از ۱۶ اردیبهشت ماه

صادق ضیائیان مدیرکل پیش‌بینی سازمان هواشناسی کشور در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه فردا یکشنبه۱۶ اردیبهشت‌ماه در ارتفاعات البرز شرقی، برخی نقاط واقع در شمال غرب و غرب کشور، افزایش ابر و رگبار پراکنده رخ می‌دهد، گفت: در طی روز‌های شنبه و یکشنبه در شمال غرب و دامنه‌های جنوبی البرز، وزش باد شدید انتظار می‌رود.

وی افزود: دوشنبه با ورود سامانه بارشی به غرب کشور، بارش در نوار غربی دامنه‌های جنوبی البرز واقع در قزوین، البرز و تهران، غرب سواحل دریای خزر و در برخی نقاط استان اصفهان، ابرناکی و رگبار باران، گاهی رعد و برق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود. در کرمانشاه، غرب کردستان، شمال آذربایجان شرقی، زنجان و گیلان، بارش شدت دارد.

ضیائیان با بیان اینکه روز شنبه بارندگی در جنوب غرب و جنوب کشور کاهش یافته و نوار شمالی ابرناک، گاهی رگبار باران، رعد و برق و وزش باد همراه با کاهش نسبی دما پیش بینی می‌شود، گفت: چهارشنبه و پنجشنبه گستره بارش در شمال غرب سواحل دریای خزر، خراسان شمالی و خراسان رضوی می‌باشد و در نوار شرقی کشور وزش باد افزایش می‌یابد.

او گفت: از بعد از ظهر دوشنبه تا پنج شنبه دریای خزر مواج است.

وی همچنین از صدور هشدار هواشناسی  خبر داد و گفت: امشب  همچنین از احتمال خسارت به تجهیزات شهری و برون شهری از جمله سقوط بنر و تابلو‌های تبلیغاتی، داربست‌ها و سازه‌های موقت، سقوط اشیا از ارتفاعات و شکستن نهال‌ها و درختان کهن سال، در مناطق مستعد خیزش گردوخاک، کاهش شعاع دید و کاهش کیفیت هوا بر اثر وزش باید خبر داد.

ضیائیان اظهار کرد: هواشناسی استان تهران همچنین به احتیاط در تردد جاده ای، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت، احتیاط در فعالیت‌های کوهنوردی، احتیاط در فعالیت‌های عمرانی، عدم استقرار در مکان‌های مرتفع مانند داربستها، اجتناب از پرواز گلایدر و هواپیما‌های سبک، احتیاط در عبور و مرور و عدم پارک خودرو در حاشیه ساختمان‌های نیمه کاره و درختان کهن سال، عدم سم یا محلول پاشی باغات و مزارع و اطمینان از استحکام پوشش گلخانه‌ها و استفاده از قیم برای نهال‌ها توصیه کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی

دیگر خبرها

  • ورود سامانه بارشی جدید از ۱۶ اردیبهشت ماه
  • مریوان رکوردار بارش باران/کاهش کیفیت هوا و دید افقی در کردستان
  • نجات ١٠ گردشگر در منطقه تفریحی غار زینگان
  • ورود سیلاب به جاده ارتباطی صالح آباد-ایلام
  • سبک بازی‌محور؛ افقی نو در حوزه آموزش دانش‌آموزان
  • استقبال مردم و مسئولان استان ایلام از ورود پیکر شهید«فیضی زاده»
  • ورود پیکر شهید محمد شفیع فیضی زاده به ایلام
  • آئین غبار روبی و گلباران مزار شهدای پیرانشهر بمناسبت روز معلم
  • ورود توده هوای ناپایدار در خراسان جنوبی 
  • «چشم‌ها تنها برای دیدن نیستند»