Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی باستین روز جمعه در گفت و گو با ایرنا افزود: ثبت نام از طریق سامانه تهیه شده توسط سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان به مدت ۲ هفته انجام می‌شود.

وی بیان کرد: در راستای دستور و تاکید استاندار بوشهر به منظور توسعه اشتغال برای جوانان تحصیل کرده و بومیان مناطق ساحلی چندین و چند نشست کارشناسی با محوریت معاونت اقتصادی استانداری به منظور بررسی فنی و اقتصادی و همچنین مدل‌های  واگذاری اراضی ساحلی در سایت دیلم شمالی تشکیل شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

باستین اضافه کرد: در این نشست محور اصلی این بود تا علاوه بر رعایت ضوابط و مقررات قانونی شرایطی برای مشارکت هر چه بیشتر  جوانان تحصیل کرده و بومیان ساکن در شهرستان محل ایجاد سایت با اولویت روستاییان در قالب تعاونی های هفت‌نفره فراهم شود.

وی گفت: در راستای ارج نهادن به مقام شامخ ایثارگران و خانواده‌های آنان، در صورت مساوی بودن امتیاز متقاضیان، اولویت واگذاری با ایثارگران خواهد بود.

باستین عنوان کرد: در خصوص مسائل اجرایی و رعایت ملاحظات اجتماعی دریافت و در شیوه واگذاری و امتیاز بندی بومیان هماهنگی‌های لازم با فرماندار شهرستان دیلم انجام شده است.

وی اظهار کرد: در این راستا از تمامی عوامل و دست اندر کاران امر به ویژه کارشناسان و متخصصانی که در طی این چند ماه همکاری لازم فراهم شدن این فرصت سرمایه‌گذاری برای مردم فراهم کردند کمال تشکر و قدرانی داریم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری بوشهر ادامه داد: واگذاری سایت پرورش میگوی دیلم شمالی آغازی بر برنامه‌های جامع دولت برای ایجاد اشتغال و سرمایه‌گذاری در بخش پرورش آبزیان و سایر فرصت‌های اقتصادی استان خواهد بود.

وی یادآور شد: اقتصاد استان بوشهر به واسطه قرارگیری هشت شهرستان از ۱۰ شهرستان آن در مرز ۹۳۷ کیلومتری ساحلی از مزیت‌ها و ظرفیت‌های بسیار خوبی در حوزه سرمایه‌گذاری و اشتغال برخوردار است.

باستین ادامه داد: آبزی‌پروری و به طور خاص پرورش میگو در استان به عنوان یکی از بخش‌های مهم اقتصاد دریا در سال‌های گذشته همواره مورد توجه مردم و دولت بوده است.

وی افزود: استان بوشهر بیش از ۵۰ درصد میگوی پرورشی کشور را تولید می کند و اکنون نیز تمامی زنجیره های تولید این خوشه اقتصادی در استان وجود دارد.

باستین یادآور شد: تا کنون بیش از ۱۰ هزار هکتار از اراضی ساحلی برای پرورش میگو در استان واگذار شده و در حال حاضر بیش از ۶ هزار هکتار از این اراضی مورد بهره‌برداری قرار گرفته است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر گفت: در سال  گذشته بیش از ۲۸ هزار تن میگو در استان بوشهر تولید شد و باتوجه به ظرفیت‌های توسعه پرورش میگو در استان یکی از مهم‌ترین برنامه‌ها و اولویت ایجاد اشتغال در استان در دولت سیزدهم بخش آبزی پروری و پرورش ماهیان دریایی و میگو است.

وی عنوان کرد: در همین راستا در سفر هیات دولت به استان دستور واگذاری یک‌هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی پرورش میگو در استان توسط آیت‌الله  رئیسی رئیس جمهور مردمی و محبوب صادر شد.

برچسب‌ها بوشهر میگو حجت الاسلام سیدابراهیم رئیسی سازمان شیلات ایران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بوشهر میگو حجت الاسلام سیدابراهیم رئیسی بوشهر میگو حجت الاسلام سیدابراهیم رئیسی سازمان شیلات ایران پرورش میگو در استان اقتصادی استان استان بوشهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۰۶۹۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۹ هکتار از اراضی کشاورزی بخش قلعه‌نو آزادسازی شد

رئیس حوزه قضایی بخش قلعه‌نو از آزادسازی بیش ۲۹ هکتار از اراضی کشاورزی بخش قلعه‌نو در محدوده روستا و شهرک صنعتی عشق‌آباد خبر داد و گفت: قلع‌وقمع ۸۶ فقره از ساخت‌وسازهای غیرمجاز با هدف حفظ اراضی کشاورزی انجام شد. - اخبار استانها -

یاسر حسین یزدی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در ری، با اشاره به تخریب ساخت‌وسازهای غیرمجاز در حوزه قلعه‌نو اظهار داشت: در روستای عشق‌آباد بخش قلعه‌نو شهرستان ری و شهرک صنعتی از حدود 7 سال گذشته تا به حال هیچ‌گونه برخوردی با ساخت‌وسازهای غیرمجاز که اغلب با هدف تبدیل اراضی کشاورزی به باغچه، سوله، دامداری و ... احداث شده، صورت نگرفته است.

وی افزود: در راستای دستور رئیس‌کل دادگستری استان تهران در خصوص حفظ حقوق عامه، اقدامات لازم به جهت قلع‌وقمع 86 فقره از ساخت‌وسازهای غیرمجاز در اراضی کشاورزی موسوم به عشق‌آباد واقع در حوزه قضایی بخش قلعه‌نو، انجام شد.

رئیس حوزه قضایی بخش قلعه‌نو در ادامه گفت: در این منطقه افراد سودجو به‌صورت غیرمجاز اقدام به قطعه‌بندی، احداث بنا و سوله و محوطه‌سازی و دیوارکشی کرده بودند که با اجرای قانون 293 هزار و 600 مترمربع از اراضی کشاورزی آزادسازی شد.

آزادسازی زمین‌های راکد در شهرک‌های صنعتی سیستان و بلوچستان

یزدی در پایان خاطرنشان کرد: مقابله با ساخت‌وساز غیرمجاز در بخش قلعه‌نو از یک سال پیش در روستاهای زمان‌آباد، فیروزآباد، کریم‌آباد و ... آغازشده و در روزهای گذشته نیز تخریب و آزادسازی اراضی کشاورزی در عشق‌آباد اجرایی شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • واگذاری زمین و اجرای پروژه‌های مسکن در استان بوشهر سرعت می‌گیرد
  • استان بوشهر در توسعه اقتصاد دانش بنیان جز سه استان برتر کشوراست
  • ۷۵ هکتار از اراضی ملی کردستان رفع تصرف شد
  • ۲۹ هکتار از اراضی کشاورزی بخش قلعه‌نو آزادسازی شد
  • واگذاری زمین به خانواده‌های شاهد و ایثارگران بوشهری
  • نهال‌کاری در ۵۰ هکتار از اراضی تفرجگاه عینالی تبریز
  • ۲ شهرک مولد کشاورزی در بوشهر ساخته می‌شود
  • آغاز تکثیر میگو در استخرهای پرورشی استان بوشهر
  • واگذاری قابل توجه زمین در زنجان برای اجرای پروژه‌های نهضت ملی مسکن
  • آغاز پرورش میگو در سواحل استان بوشهر/ نظارت‌ها جدی‌تر می‌شود