Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-29@14:21:23 GMT

آتش‌سوزی در بزرگترین نیروگاه هسته‌ای اروپا

تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۵۰۷۱۵۸

آتش‌سوزی در بزرگترین نیروگاه هسته‌ای اروپا

وزیر خارجه اوکراین مدعی شده یک آتش‌سوزی در نیروگاه هسته‌ای شهر زاپروژیا به وقوع پیوسته است.

به گزارش مشرق،‌ عملیات نظامی روسیه در اوکراین امروز جمعه وارد نهمین روز خود شد. شب گذشته نیروگاه هسته‌ای زاپروژیا در اوکراین شاهد تبادل آتش بود و اتحادیه اروپا با حمایت بلندمدت از مهاجران اوکراینی مخالفت کرد. 

 تبادل آتش در نیروگاه هسته‌ای زاپروژیا

وزیر امور خارجه اوکراین بامداد جمعه مدعی شد نیروگاه هسته‌ای شهر زاپروژیا در جریان حمله روسیه مورد اصابت قرار گرفته و دچار آتش‌سوزی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ساعتی بعد مقام‌های اوکراین اعلام کردند که ایمنی در این نیروگاه برقرار شده است.

وزیر خارجه اوکراین ابتدا مدعی شد که بر اثر حمله نیروهای روسیه‌ای یک آتش‌سوزی در نیروگاه هسته‌ای شهر زاپروژیا که بزرگترین نیروگاه هسته‌ای اروپا است ایجاد شده است. او هشدار داد چنانچه این نیروگاه منفجر شود انفجاری با قدرت ۱۰ برابر چرنوبیل رخ خواهد داد.

وزارت خارجه اوکراین از نیروهای روسیه خواست درگیری در این منطقه را متوقف کنند تا آتش‌نشان‌ها آتش را خاموش کنند.  وزارت انرژی اوکراین مدعی است یکی از واحدهای مولد برق در این نیروگاه هسته‌ای در جریان حمله روسیه هدف قرار گرفته است.

خبرگزاری آسوشیتدپرس به نقل از یک مقام اوکراین که اشاره‌ای به نام او نشده ادعا کرده سطح تشعشعات در این نیروگاه هسته‌ای افزایش یافته است؛ اما سخنگوی نیروگاه هسته‌ای زاپروژیا گفته که سطح تابش زمینه در این نیروگاه عادی است. اندکی بعدتر گزارش شد اوکراین به آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اطلاع داده که هیچ تغییری در سطح تشعشعات در نیروگاه هسته‌ای زاپروژیا گزارش نشده است.

یک سخنگوی زاپروژیا در یک گفت‌وگوی تلویزیونی تصریح کرد که یکی از ۶ رآکتور این نیروگاه مورد اصابت قرار گرفته است. او گفت رآکتوری که هدف قرار گرفته فعال نبوده اما سوخت هسته‌ای در آن وجود داشته است.

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی: از گزارش‌های تبادل آتش در نیروگاه هسته‌ای زاپروژیا مطلع هستیم

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی (IAEA) می‌گوید از گزارش‌های گلوله باران و تبادل آتش در نیروگاه‌های زاپروژیا مطلع و با مقامات محلی در تماس است.

مقامات اوکراینی گفته‌اند که تعداد زیادی تانک و نیروی پیاده روسی «از پست بلوک» به سمت شهر «انرودار» در چند کیلومتری نیروگاه هسته‌ای زاپروژیا عبور کرده‌اند.

«رافائل گروسی»، مدیر کل آژانس نیز خواستار توقف فوری تبادل آتش در اطراف نیروگاه هسته‌ای شد و از نیروهای نظامی فعال در آنجا خواست تا از حمله در نزدیکی نیروگاه هسته‌ای خودداری کنند. وی افزود: «آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به ارتباط با برخی مقامات برای ارائه «حداکثر کمک به اوکراین» ادامه می‌دهد زیرا به دنبال حفظ ایمنی و امنیت اطلاعات است.»

منبع: مهر

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار خودرو تحولات اوکراین بورس قیمت اوکراین روسیه جنگ اوکراین حمله روسیه به اوکراین مشرق تحولات اوکراین ولادیمیر پوتین آژانس بین المللی انرژی اتمی آمریکا کمیسیون اروپا اتحادیه اروپا خودرو قیمت های روز در یک نگاه حوادث سلامت آژانس بین المللی انرژی اتمی نیروگاه هسته ای خارجه اوکراین تبادل آتش آتش سوزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۰۷۱۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز تجهیز بزرگترین مدرسه اتیسم کشور به نیروگاه خورشیدی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اصفهان؛ ناصر فتحی مدیرکل نوسازی مدارس استان اصفهان گفت: تجهیز بزرگترین مدرسه اتیسم کشور به نیروگاه خورشیدی به منظور بهره مندی از انرژی پاک و تجدید پذیر به همت خیر مدرسه ساز حاج حمیدرضا سلامتیان در مدرسه اتیسم مهرآفرین ناحیه ۴ اصفهان آغاز شد.
ناصر فتحی هزینه اجرای این طرح را حدود ۴ میلیارد تومان دانست و افزود: در استان اصفهان تفاهم نامه تجهیز ۱۵ مدرسه به نیروگاه خورشیدی به همت خیران امضا شده و در صدد هستیم که تا پایان سال اجرای زیر ساخت‌های آن در دستور کار قرار گیرد.
مدیرکل دفتر فنی سازمان نوسازی مدارس کشور نیز درخصوص تجهیز مدارس به نیروگاه‌های خورشیدی گفت: در حال حاضر ۵۶ طرح ساخت نیروگاه‌های خورشیدی پشت بامی مدارس کشور به همت خیران مدرسه‌ساز در حال اجراست.
سید محمد واعظی نژاد افزود: این نیروگاه‌ها در حال انعقاد قرارداد یا اجرا است که دو تا سه ماه آینده وارد مدار می‌شوند.
وی گفت: تفاهم نامه همکاری میان سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره وری برق (ساتبا)، سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور، معاونت متوسطه وزارت آموزش و پرورش و جامعه خیرین مدرسه ساز کشور در خردادماه سال ۱۴۰۲ به مدت ۵ سال منعقد شده است.
سید محمد واعظی نژاد افزود: براساس این تفاهم‌نامه نیروگاه‌های خورشیدی انشعابی با ظرفیت حداکثر ۲۰۰ کیلووات وغیرانشعابی تا ظرفیت ۳ مگاوات در مدارس منتخب کشور با سرمایه گذاری خیران برای انتفاع مدارس ساخته می‌شود.
وی ادامه داد: ساخت این نیروگاه‌ها ضمن ایجاد اقتصاد و درآمد پایدار و صرفه جویی در هزینه‌های مدارس سبب افزایش خودآگاهی دانش آموزان از مزایای استفاده از انرژی‌های پاک برای کشور و حفظ محیط زیست با جلوگیری از به کارگیری سوخت‌های فسیلی در مدارس می‌شود.

دیگر خبرها

  • حملات سنگین روسیه به ۴ نیروگاه حرارتی اوکراین
  • حملات سنگین روسیه به 4 نیروگاه حرارتی اوکراین
  • روسیه به ۴ نیروگاه حرارتی اوکراین حمله کرد
  • پیام زلنسکی در سالگرد فاجعه اتمی چرنوبیل
  • امارات نیروگاه هسته‌ای جدید می سازد
  • امارات نیروگاه هسته‌ای جدید می‌سازد
  • قصد امارات برای ساخت نیروگاه هسته ای جدید
  • آغاز تجهیز بزرگترین مدرسه اتیسم کشور به نیروگاه خورشیدی
  • قصد امارات برای ساخت نیروگاه هسته‌ای جدید
  • حمله جنگنده ها و موشک های روسیه به قطار حامل تسلیحات غربی/ تهدید روسیه به نابود کردن تسلیحات هسته ای آمریکا در لهستان