Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها - "بی توجهی به پروتکل‌های بهداشتی" تهدید جدی ابتلای کودکان به "اُمیکرون" در ایلام است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم ازایلام، افزایش تعداد مبتلایان به سویه جدید "اُمیکرون" در استان ایلام ناشی از بی توجهی به این جمله پر تکرار است که"تنها راه مبارزه و ایمن شدن از کرونا فقط و فقط رعایت پروتکل‌های بهداشتی است" .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جمله‌ای که هزاران بار تکرار، اما گو آن که برخی از شهروندان  رعایت آن را برای "دیگران" می‌دانند و "خود" را مخاطب آن نمی دانند.

بازدیدهای میدانی خبرنگاران تسنیم در ایلام گویای این واقعیت است که بسیارند خانواده‌هایی که بدون توجه به رعایت پروتکل‌های بهداشتی فرزندان خود را به خیابان‌ها، اماکن پر تردد و مجامع انسانی و فروشگاه و پارک‌ها ... می برند و از زدن "ماسک" نیز اجتناب می کنند و نتیجه آن این می‌شود که امروز آمار مبتلایان و فوت ناشی از کرونا و سویه جدید "اُمیکرون" حرف اول را در استان ایلام می زند.

به گفته "نیکو نوری" پرستار بخش کودکان مبتلا به "اُمیکرون" در ایلام، بسیاری از کودکان ایلامی دچار این بیماری شده‌اند.

"مینا مجیدی" پزشک معالج بخش کودکان مبتلا به "اُمیکرون" در ایلام نیز از افزایش تعداد مبتلایان به سویه جدید "اُمیکرون" در استان ایلام اشاره و دلیل آن را واکسینه نشدن کودکان می داند و بر این نکته تاکید دارد که این امر آنان را بیشتر در معرض خطر ابتلا به سویه جدید "اُمیکرون"  قرار داده است.

پیک اومیکرون ذخایر خونی استان چهارمحال و بختیاری را کاهش دادشیوع نوع دیگری از سویه اومیکرون در برخی کشورهاساده انگاری مردم در خصوص کرونا، زمینه ساز آغاز پیک بعدی است/ اومیکرون آخرین سویه کرونا نیست

جمیل صادقی فر نیز تزریق واکسن کودکان 9 تا 12 ساله را ضروری دانست و گفت:   والدین در اسرع وقت کودکان خود را واکسینه کنند.

  معاون دانشگاه علوم پزشکی ایلام تاکید کرد: در این شرایط باید والدین نسبت به تزریق واکسن فرزندان خود اقدام کنند چرا که سویه جدید امیکرون کودکان را در معرض خطر قرار داده و مانند گذشته نیست که نگران کودکان کم سن و سال نباشیم و خطری آنها تهدید نکند.

 

انتهای پیام/180/ی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: پروتکل های بهداشتی استان ایلام سویه جدید ا میکرون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۰۷۲۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد

نادیا زکالوند: این مرد ۷۲ ساله هلندی، که نام او فاش نشده است، به نقص ایمنی شدیدی مبتلا بود و سال ۲۰۲۲ گرفتار یکی از گونه‌های ویروس کرونای اُ-میکرون شد. او پیش از ابتلا چند بار واکسن کوید۱۹ هم زده بود. از همان زمان او هر بار که آزمایش کرونا می‌داد، مثبت می‌شد و این بیماری آنقدر ادامه یافت تا سرانجام مرد نگون‌بخت اکتبر سال گذشته فوت کرد.

بیماری کرونای این مرد ۲۰ ماه طول کشید که طولانی‌ترین مورد در نوع خود بوده است. پزشکان برای کمک به او درمان‌های گوناگونی را پیشنهاد داده بودند که متاسفانه هیچ‌کدام فایده نداشت.

سیستم ایمنی بدن او آنقدر قوی نبود تا بتواند با ویروس کرونا مبارزه کند. حتی داروهای پادتن هم به‌کارش نیامدند.

بیماران مبتلا به کرونا معمولا پس از گذشت چند روز یا نهایت چند هفته درمان می‌شوند اما این مرد ۷۲ ساله، ۶۱۳ روز گرفتار این بیماری بود.

محققان در بررسی‌های این بیمار متوجه وجود حدود ۵۰ جهش ویروس کرونا در بدن شده بودند. این جهش‌ها توانسته بودند در سیستم ایمنی بدن این مرد اختلال ایجاد کنند که در نهایت جان او را گرفتند.

منبع:

odditycentral

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899244

دیگر خبرها

  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • مدیریت صحیح پسماند حلقه مفقوده چهارمحال‌ و بختیاری/تهدیدی که می‌تواند به فرصت تبدیل شود
  • ساخت یک شهرک جدید؛ تهدیدی برای شهر باستانی جیرفت!
  • خداحافظی سرد با بلینکن در چین+ عکس
  • تهدیدی برای شهر باستانی جیرفت
  • خداحافظی سرد از بلینکن در چین/ فقط سفیر آمریکا در چین بلینکن را بدرقه کرد + تصاویر
  • معیار انتخاب یک ضد آفتاب مناسب/ مصرف ضد آفتاب در مادران باردار و کودکان چگونه است؟
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • پرداخت مطالبات ساکنین پایین‌ دست سد سیمره/ بی‌توجهی در حوزه پسماند زیبنده استان ایلام نیست
  • هر تهدیدی علیه ایران را در نطفه خفه خواهیم کرد