Web Analytics Made Easy - Statcounter

«بان کی‌مون» دبیر کل سابق سازمان ملل در مجمعی که به بهانه دهمین ساگرد راه‌اندازی نشریه انجمن روزنامه نگاران آسیا برگزارشد، حضور یافت.

به گزارش ایسنا، این مجمع در کتابخانه مجمع ملی در سئول پایتخت کره به بهانه دهمین سالگرد تأسیس «AsiaN» نشریه چاپی و آنلاین انجمن روزنامه نگاران آسیا (AJA) برگزار شد و «بان کی‌مون» که از سال 2007 تا 2016 دبیر کل سازمان ملل بود نیز در آن حضور پیدا کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

«با کی‌مون» در صحبت‌هایی عنوان کرد که از آزادی بیان حمایت می‌کند و به این افتخار می‌کند که بارها از طریق دیپلماسی نرم به آزادی کارکنان رسانه ها کمک کرده  است .

او مدعی شد تلاش‌های زیادی برای محافظت از حقوق بشر خبرنگاران و محافظت از روزنامه نگاران در برابر خطر انجام داده است. 

او در سخترانی‌خود که بیشتر به مسائل بحران اقلیمی متمرکز بود، اقدامات اقلیمی در جهت جلوگیری از اثرات سوء ناشی از انتشار گاز دی‌اکسیدکربن را دیگر نه یک انتخاب بلکه یک الزام توصیف کرد چرا که به غقیده او سیاره زمین دیگری وجود ندارد و در نتیجه جایگزینی برای آن نداریم. 

یکی از اولین ابتکارات مهم «بان کی‌مون» به عنوان دبیرکل سازمان ملل، برگزاری اجلاس تغییرات آب و هوایی در سال 2007 بود که به دنبال آن تلاش های دیپلماتیک گسترده ای انجام شد که به قرار دادن این مساله در اولویت دستور کار بسیاری از کشورها کمک شایانی کرد. 

مجله «AsiaN» که «الهام‌بخش بودن برای آسیا، قدرتمند کردن مردم، تغییرات سازنده» را به‌عنوان شعار خود برگزیده، اولین شماره ماهانه خود را در ژوئن سال ۲۰۱۳ منتشر کرد، منبع اصلی مطالب این مجله را مقاله‌های اعضای «انجمن روزنامه نگاران آسیا» (AJA) تشکیل می‌دهد.

«انجمن رونامه‌نگاران آسیا»  در نوامبر سال ۲۰۱۱ با هدف تمرکز بر مسائل شمال شرقی آسیا تاسیس شد و بعدها حوزه فعالیت خود را به آسیای مرکزی، خاورمیانه و ... نیز گسترش داد.

بسیاری از روزنامه‌نگاران از کشور های آسیایی در کنار دیگر روزنامه‌نگاران مناطق دیگر با «انجمن روزنامه‌نگاران آسیا» همکاری داشته‌اند که هدف آن‌ها سخن گفتن از آزادی و آینده‌ای بهتر برای روزنامه‌نگاری عنوان شده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: انجمن روزنامه نگاران آسیا مجله AsiaN بان كي مون حقوق بشر روزنامه نگاران انجمن روزنامه نگاران آسیا بان کی مون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۰۷۶۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شویگو: آمریکا برای تسلط بر منطقه آسیا و اقیانوسیه تلاش می کند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، وزیر دفاع روسیه اعلام کرد آمریکا تلاش می کند تا محوریت را در منطقه آسیا و اقیانوسیه به دست بگیرد.

«سرگئی شویگو» وزیر دفاع روسیه روز جمعه اعلام کرد که ساختارهای نظامی و سیاسی با محوریت آمریکا در منطقه آسیا-اقیانوسیه مانند آکواس در تلاش هستند تا نظام امنیتی در منطقه را به نظامی با محوریت آمریکا تبدیل کنند.

وزیر دفاع روسیه، در نشست وزرای دفاع سازمان همکاری شانگهای، هشدار داد: در مورد این منطقه نیز شاهد تلاش های نظامند برای اصلاح نظام امنیتی منطقه از «آسه آن» محور به آمریکا محور هستیم. این کار با تقویت ساختارهای نظامی-سیاسی واشنگتن محور مانند آکواس انجام می شود.

کد خبر 6089114

دیگر خبرها

  • تاریخ برگزاری انتخابات فدراسیون انجمن‌های ورزشی مشخص شد
  • زمان برگزاری انتخابات فدراسیون انجمن‌های ورزشی مشخص شد
  • کودتا در کاخ سفید/ تلاش‌های نافرجام برای برکناری سخنگوی دولت بایدن
  • واکنش قلعه‌نویی به صعود تیم ملی به فینال آسیا
  • پیام انگیزشی قلعه‌نویی به شمسایی: با جام برگرد!
  • علم گرفتار سانسور و تبعیض رسانه‌ای/ وقتی اسمی از دانشمندان آسیایی و آفریقایی به میان نمی‌آید
  • قدردانی از سه چهره تاثیرگذار تئاتر ایران در شب کارگردان
  • تلاش شمشیربازان اصفهانی برای کسب سهمیه المپیک
  • جنگ تن‌هاخ با روزنامه‌نگاران: حق سوال پرسیدن ندارید!
  • شویگو: آمریکا برای تسلط بر منطقه آسیا و اقیانوسیه تلاش می کند