Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-30@04:08:38 GMT

سفیر امارات: روابطمان با آمریکا به محک گذاشته شده است

تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۵۰۷۶۲۳

سفیر امارات: روابطمان با آمریکا به محک گذاشته شده است

سفیر امارات در آمریکا تاکید کرد، روابط میان دو کشور در حال حاضر به محک گذاشته شده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، یوسف العتیبه، سفیر امارات در آمریکا در کنفرانس تکنولوژی دفاعی در ابوظبی گفت: مثل هر روابطی روزهایی هست که این روابط بسیار خوب است و روزهایی هم هست که این روابط به محک گذاشته می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امروز ما در مرحله‌ای هستیم که روابط ما با آمریکا به محک گذاشته شده است اما اطمینان داریم که از این مرحله عبور خواهیم کرد و به وضعیت بهتری خواهیم رسید.

امارات همچنان بین همپیمانان غربی و روسیه بی‌طرفی را انتخاب کرده است اما واشنگتن برای یک موضع جهانی مخالف با جنگ روسیه در اوکراین تلاش می‌کند. همچنین ابوظبی از واشنگتن خواسته بود انصارالله را در لیست گروه‌های "تروریستی" قرار دهد. آمریکا هم پیمان امنیتی اصلی کشورهای شورای همکاری خلیج فارس است اما مسئولان اماراتی می‌گویند که نسبت به پایبندی واشنگتن در قبال منطقه اطمینان ندارند و برای تقویت روابط با کشورهایی مثل چین و روسیه به ویژه از نظر نظامی تلاش می‌کنند.

العتیبه تاکید کرد: ما می‌خواهیم خودمان صنعت دفاعی را ارتقا دهیم و خودکفا شویم برای همین از کشورها و شرکت‌ها می‌خواهیم به اینجا بیایند و صنعت ما را مورد ارزیابی قرار دهند. ما می‌خواهیم مردم تکنولوژی‌هایشان را به اینجا منتقل کنند.

امارات چهارشنبه به نفع قطعنامه مجمع عمومی سازمان ملل درباره لزوم توقف جنگ روسیه در اوکراین رای داد. این در حالی بود که اخیراً از رای دادن به پیش نویس قطعنامه آمریکا در شورای امنیت درباره مخالفت با جنگ روسیه در اوکراین امتناع کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: یوسف العتیبه حمله روسيه به اوكراين آمريكا محک گذاشته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۰۷۶۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احضار سفیر روسیه از سوی وزارت خارجه ایتالیا

«آنتونیو تاجانی» وزیر امور خارجه و معاون نخست وزیر ایتالیا امروز (شنبه) دستور احضار «الکسی پارامونوف» سفیر روسیه در ایتالیا را در پی تصمیم برای انتقال شرکت تابعه روسی «آریستون» به «گازپروم» صادر کرد.

به گزارش ایسنا، روز جمعه «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه فرمانی مبنی بر انتقال شرکت‌های تابعه روسی «آریستون» (Ariston) و «بی‌اس‌اچ هاسجریت» (BSH Hausgerate) آلمان به مدیریت موقت شرکت «گازپروم هاوس‌هولد سیستمز» (Gazprom Household Systems) امضا کرد.

به گزارش اسپوتنیک، آنتونیو تاجانی با بیان اینکه این وزارتخانه با بروکسل و آلمان هم همکاری دارد، گفت: «به دبیرکل وزارت امور خارجه دستور دادم سفیر روسیه در ایتالیا را احضار کند. دولت خواستار شفاف‌سازی در مورد موضوع ملی شدن "گروه ترمو آریستون" است.»

شرکت گازپروم به‌عنوان مدیر موقت این دو کسب و کار ایتالیایی و آلمانی عمل خواهد کرد.

روسیه دارایی‌های تعدادی از شرکت‌های غربی را از زمان شروع جنگ در اوکراین تحت «مدیریت موقت» قرار داده است و این اقدامات را به‌عنوان تلافی اقدامات سایر کشورها علیه تجارت روسیه قلمداد می‌کند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • وحشت بلومبرگ از قدرت ائتلاف‌سازی ایران
  • آمریکا ۸۱ فروند بمب‌افکن اسقاط برای کی‌یف خرید؛ اهداف پنهان واشنگتن زیر ذره‌بین رسانه‌ها
  • بلینکن: روابط عربستان و اسرائیل به زودی عادی می‌شود
  • اختلاف ها حل نشد اما واشنگتن و پکن مسیر گفت و گو را انتخاب کردند
  • درخواست آمریکا پس از کمک به اوکراین چیست؟
  • کمک‌های جدید واشنگتن چه معنایی برای کی‌یف و پوتین دارد؟
  • ایتالیا سفیر روسیه را احضار کرد
  • مدودف از پاسخ مسکو به مصادره اموال روسیه از سوی واشنگتن گفت
  • احضار سفیر روسیه از سوی وزارت خارجه ایتالیا
  • کرملین: روسیه و چین فشارهای غرب را تحمل می‌کنند