Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل بهزیستی استان اصفهان گفت:‌ با نزدیک شدن به ایام عید و تعطیلات نوروزی در تلاش هستیم با استفاده از ظرفیت دستگاه‌های اجرایی اقدامات موثری در راستای ساماندهی و توانمندسازی کودکان کار عملیاتی کنیم. - اخبار استانها -

ولی‌الله نصر در گفت و گو با خبرنگار تسنیم دراصفهان، با اشاره به ساماندهی کودکان کار در استان اصفهان با تاکید بر لزوم توجه ویژه به این موضوع، اظهار داشت: با توجه به اهمیت موضوع کودکان خیابانی و لزوم هم‌افزایی و استفاده بهینه از ظرفیت شرکای اجتماعی، اداره‌کل بهزیستی استان اصفهان به عنوان متولی ارائه خدمات تخصصی و حمایتی و روانی، اجتماعی با هدف تأمین سلامت اجتماعی کودکان موظف است به عنوان یکی از تکالیف قانونی در این راستا با همکاری دستگاه‌های مشمول آئین‌نامه ساماندهی کودکان کار و خیابانی در حیطه‌های اجتماعی، قضایی و انتظامی گام‌های موثری بردارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد:‌ باید با استفاده از ظرفیت‌های تخصصی انجمن‌ها و تشکل‌های غیر دولتی فعال در موضوع کودکان خیابانی خدمات مناسبی را در راستای جذب، شناسایی و توانمندسازی کودکان و همچنین خانواده‌های آنها اجرایی کنیم.

مدیرکل بهزیستی استان اصفهان با اشاره به پیگیری‌ها و تعامل صورت گرفته توسط این اداره کل تصریح کرد: به دلیل اهمیت و حساسیت موضوع برای بهزیستی و مقامات قضایی استان، از ابتدای سال جاری، 5 جلسه در این مورد برگزار شد که 4 جلسه مربوط به کمیته استانی کودکان خیابانی بود که با حضور کلیه اعضای مشمول آئین نامه ساماندهی کودکان کار و خیابانی در اداره کل بهزیستی استان و یک جلسه هم مربوط به کارگروه استانی کودکان کار و خیابانی بود که در استانداری استان برگزار شد.

وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه این جلسات، نتایج قابل قبول و مطلوبی در برداشته است که از جمله نتایج آن می‌توان به تشکیل کارگروه‌های فرعی و تخصصی شامل کارگروه اجرایی و هویت بخشی، کارگروه رسانه، کارگروه درمان و کارگروه مهارت و آموزش با هدف استفاده از ظرفیت‌های تخصصی دستگاه‌ها، بررسی چالش‌های موجود در آئین‌نامه ساماندهی کودکان کار و خیابان و برطرف کردن موانع ارائه خدمات حمایتی با استفاده از خرد جمعی کارشناسان و همچنین تسهیل و تسریع در ارائه خدمات آموزشی و مشکلات تحصیلی کودکان بازمانده از تحصیل اشاره کرد.

نصر بیان کرد: با نزدیک شدن به ایام عید و تعطیلات نوروزی، با استفاده از توان و ظرفیت دستگاه‌های اجرایی اقدامات موثری در راستای ساماندهی و توانمندسازی این کودکان انجام گیرد و با عزم و اراده و همکاری و تعامل بیشتر متولیان امر در سال پیش رو شاهد کاهش پدیده کودکان کار و خیابانی و آسیب‌های مرتبط با آن در استان باشیم.

کودکان کار در کاشان ساماندهی شدندجزییات تصاحب مرکز آموزشی کودکان کار و بدسرپرست توسط اوقافکودکان کار به گروهای هدف آموزش فنی و حرفه‌ای افزوده می‌شوند

وی با ابراز تاسف از کم‌کاری برخی از دستگاه‌های مسئول در این زمینه گلایه کرد و گفت: با توجه به دستور معاون دادستان، عدم انجام تکالیف قانونی توسط دستگاه‌های مشمول آئین‌نامه به معنی ترک فعل بوده و منجر به پیگیری‌های قضایی و قانونی برای مدیر دستگاه خواهد بود.

مدیرکل بهزیستی اصفهان از آمادگی اداره کل بهزیستی استان اصفهان در خصوص دریافت پیشنهادات و رهنمودهای فعالان اجتماعی حوزه‌های مرتبط با کودکان کار و خیابانی خبر داد و گفت: از فعالان و کنشگران اجتماعی، متخصصان و اساتید حوزه‌های جامعه‌شناسی، روان‌شناسی، مددکاری، علوم‌تربیتی و خیران ارجمندی که همیشه یار و همراه سازمان بهزیستی بوده‌اند دعوت می‌کنیم و انتظار داریم که ما را در جهت ارائه خدمات بهینه به جامعه هدف و بالاخص آسیب‌دیدگان اجتماعی و کودکان معصوم کار و خیابانی یاری نمایند.

انتهای پیام/163/ی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: کل بهزیستی استان اصفهان کودکان کار و خیابانی ساماندهی کودکان کار استفاده از ظرفیت ارائه خدمات آئین نامه اداره کل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۰۷۶۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درگیری خیابانی در رشت منجر به قتل جوان ۲۲ ساله شد

به گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ علیرضا حدادی در در تشریح این خبر اظهار کرد: در پی وقوع یک فقره قتل توسط راننده یک دستگاه خودروی پرادو ناشناس در شهرستان رشت در بامداد مورخه ۱۱ اردیبهشت ماه سال جاری، دستگیری قاتل در دستور کار کارآگاهان آگاهی قرار گرفت.

وی با بیان اینکه با حضور کارآگاهان آگاهی در محل مشخص شد راننده یک دستگاه خودروی پرادو با زیر گرفتن راننده ۲۲ ساله خودروی پراید از محل متواری شده است، افزود: با تحقیقات همه جانبه راننده ۴۱ ساله پرادو در کمتر از ۱۲ ساعت شناسایی و پس از هماهنگی قضائی در رشت دستگیر شد.

رئیس پلیس آگاهی استان با اشاره به اینکه قاتل در اعترافات خود انگیزه خود از قتل را نزاع و درگیری خیابانی اعلام کرد، گفت: متهم با تکمیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شد.

این مقام انتظامی از آمادگی پلیس برای برخورد با هرگونه ناامنی در استان خبر داد و از مردم خواست در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک، مراتب را از طریق مرکز فوریت‌های ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.


کد خبر 6095142

دیگر خبرها

  • ۸۹۰ ورزشکار معلول زنجانی در رشته‌های مختلف ورزشی فعالیت می‌کنند
  • کاهش کودکان کار در پایتخت
  • کاهش کودکان کار در پایتخت 
  • ساماندهی کودکان گل فروش در حاشیه بهشت زهرا (س)
  • بیش از ۸۴ هزار تماس با مشاوره تلفنی بهزیستی مرکزی برقرار شد
  • درگیری خیابانی در رشت منجر به قتل جوان ۲۲ ساله شد
  • لزوم توانمندسازی بازرسی کار / تقدیر از شهرداری اصفهان برای پیاده‌سازی نظام یکپارچه HSE
  • برقراری بیش از ۴۶ هزار تماس با اورژانس اجتماعی البرز
  • برای رفع مشکلات نیازمند اتحاد و وحدت میان دستگاه‌های مختلف هستیم
  • ۵ هزار کودک خیابانی در تهران