Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام محمد عبادی زاده در دیدار با روسا و نمایندگان ولی فقیه در دانشگاه‌های استان هرمزگان که در سالن جلسات دفتر امام جمعه بندرعباس برگزار شد، اظهار کرد: حضرت آقا (حفظه‌الله) در موضوع جهاد تبیین به موضوع تهاجم اشاره فرمودند و گفتند وقت آن است که ما به دشمن در حوزه جنگ ترکیبی حمله کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به همین جهت باید زیرساخت‌های لازم، برای حمله و ایجاد شبهه برای دشمن را فراهم کنیم.

وی، با ذکر این نکته که دشمن به دنبال القای ناکارآمدی نظام مقدس جمهوری اسلامی است، عنوان کرد: علاوه بر پاسخگویی بر شبهات، باید نقص‌ها و کاستی‌های نظام حکمرانی دشمن را نیز تشریح و اعلام کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان، بیان کرد: دشمن باید در جنگ ترکیبی سردرگم و دچار ابهام شود و این امر نیز مستلزم جنگ ترکیبی است.

حجت الاسلام عبادی زاده، ضمن تاکید بر افزایش سرعت فعالیت‌ها، علیه دشمن، اذعان کرد: باید تلاش شود که رضایتمندی حضرت آقا در این حوزه جلب شود و این مهم نیز از مسیر جهاد تبیین عبور خواهد کرد.

وی، با اشاره به سند توسعه فرهنگی و اجتماعی کشور، خاطرنشان کرد: از روز اولی که حضرت آقا مسئولیت نمایندگی در استان هرمزگان را را به من امر کردند؛ دغدغه سند توسعه فرهنگی و اجتماعی استان را داشتم و امسال نیز پس از بررسی‌های کارشناسی که در سطح ملی انجام شد، برش استانی سند توسعه فرهنگی و اجتماعی استان تهیه شد.

امام جمعه بندرعباس، با ذکر این نکته که ۱۰ استان به عنوان پایلوت برای تدوین و اجرای سند توسعه فرهنگی و اجتماعی انتخاب شدند، تشریح کرد: ۵ اولویت و ۱۲۵ اقدام برای تدوین این سند تهیه شد و کلیات آن را در شورای فرهنگ و عمومی استان را تصویب کردیم.

حجت الاسلام عبادی زاده، با اشاره به اهمیت نقش دانشگاهیان در افزایش کیفیت اجرای کار، اذعان کرد: موضوعات مالی اجرا و تدوین این سند از منابع ملی و استانی تامین خواهد شد و برای تامین اعتبارات استانی، نیازمند تصویب این طرح در شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان هستیم.

وی عنوان کرد: یکی از مهم‌ترین جنبه اجرایی این طرح، تبدیل ۱۲۵ اقدامی که در سند در نظر گرفته شده است به برنامه توسط نهادها و دستگاه‌های حاکمیتی و دولتی است.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان، با بیان اینکه راهبری فعالیت‌های فرهنگی بر عهده دانشگاه‌ها است، بیان کرد: روحیه‌ای که دانشگاه‌ها ایجاد شده است، ما را امیدوار می‌کند و باید به همکاری و تعامل برای به نتیجه رسیدن این فعالیت ادامه دهیم.

حجت الاسلام عبادی زاده، با اشاره به این نکته که تشکل‌های دانشجویی، بسیج و ... بازوان اجرایی هستند و باید از آن‌ها استفاده شود، تشریح کرد: حمایت معنوی، هدایت‌گری و نظارت از جمله اقدامات مورد انتظار از دانشگاه‌های استان هرمزگان برای تحقق اهداف نظام در حوزه جهاد تبیین در استان هرمزگان است.

وی، ضمن تاکید بر اهمیت مطالبه‌گری توسط دانشگاه‌ها برای اجرای صحیح این سند، خاطرنشان کرد: بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) افسران جهاد تبیین دانشجوها، فرمانده آن اساتید و رهبران آن نیز رئیس دانشگاه و نماینده ولی فقیه در دانشگاه‌ها هستند و امیدوارم اهتمام ویژه‌ای برای تحقق این امر به کار گرفته شود.

برنامه‌ریزی لازم برای برگزاری جشنواره و روایت‌گری‌های پیشرفت انجام شود

امام جمعه بندرعباس، با اشاره به جشنواره پیشرفت، تشریح کرد: برنامه‌های لازم برای اردوها، جشنواره‌ها و روایت‌گری پیشرفت تدوین شود تا بحث کارآمدی نظام در ابعاد مختلف دنبال شود.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی زاده اذعان کرد: دانشگاه‌ها برنامه‌های مصوب خود را در حوزه جهاد تبیین به شورای فرهنگی و عمومی ارائه کنند تا هم‌افزایی لازم برای تحقق اهداف ایجاد شود.

وی، با اشاره به بازدیدهایی از صنایع، عنوان کرد: ارتباط دانشگاه و صنعت یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های من برای تحقق امور توسعه‌ای استان است اما در این زمینه با چالش‌هایی روبرو هستیم که نیازمند برنامه‌ریزی دقیق و تعامل هستیم.

امام جمعه بندرعباس، تشریح کرد: صنایع مدعی است که از ظرفیت‌های دانشگاه بی‌خبر است و نمی‌داند که آیا دانشگاه می‌تواند چالش‌های صنعت را حل کند و دانشگاهیان نیز مدعی هستند که به مسائل و چالش‌های صنعت آگاه نیستند که این امر نیز ناشی از فاصله‌ ایجاد شده است.

کد خبر 5438187

منبع: مهر

کلیدواژه: مقام معظم رهبری محمد عبادی زاده نماینده ولی فقیه در هرمزگان سند فرهنگی بوشهر ویروس کرونا کرمانشاه گرگان آمار کرونا سفر استانی مبعث گردشگری اردبیل شیوع کرونا مشهد خراسان رضوی لیگ برتر فوتبال ایران عکس استانها سند توسعه فرهنگی و اجتماعی امام جمعه بندرعباس استان هرمزگان حجت الاسلام ولی فقیه عبادی زاده جهاد تبیین دانشگاه ها برای تحقق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۰۷۷۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تسریع در جهش تولید با مشارکت مردم با اجرای کامل برنامه هفتم توسعه

به گزارش خبرنگار جام جم آنلاین یزد، معاون آمار و برنامه‌ریزی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان یزد در نشست تبیین مبانی و احکام برنامه هفتم توسعه کشور با تاکید بر اینکه اجرای کامل این برنامه و به ویژه استقرار نظام درآمد-هزینه استانی می‌تواند جهش تولید با مشارکت مردم را تسریع کند، اظهار داشت: متاسفانه تلخی‌های عدم تحقق اهداف برنامه ششم توسعه در کشور حس می‌شود و بر همین اساس باید در اجرای برنامه هفتم توسعه اهتمام ویژه‌ای داشته باشیم.

جعفر رحمانی در نشست تبیین مبانی و احکام برنامه هفتم توسعه کشور که با حضور معاون امور برنامه‌های توسعه امور برنامه‌ریزی سازمان برنامه و بودجه کشور و جمعی از معاونان برنامه و بودجه(طرح و برنامه) دستگاه‌های اجرایی در محل سالن اندیشه این سازمان برگزار شد؛ از نتایج اجرایی نشدن کامل برنامه ششم توسعه  مانند عدم تحقق رشد اقتصادی در دهه 90 شمسی سخن گفت.

وی در این نشست با بیان اینکه برنامه ششم توسعه کشور از برنامه‌های توسعه‌ای ناموفق کشور بود و تنها فقط 30 درصد از آن محقق شده است، افزود: اگر برنامه‌ای را به نحو احسن تدوین اما درست اجرا نکنیم، نتیجه آن کاهش سرمایه‌های اجتماعی و عدم اعتماد مردم نسبت به برنامه‌ریزی میان مدت و بلند مدت در کشور خواهد شد.

رحمانی ناترازی‌های انرژی و مالی در کشور را جدی خواند و گفت: برنامه هفتم توسعه با تغییر نگرش و به صورت مساله محور و با تاکید بر رشد فراگیر تدوین شده  و دو اصل اولویت‌بندی درست و سازوکار انگیزشی کارا و اثربخش در آن دیده شده است.

وی با تاکید بر اینکه همه مدیران استانی و مقامات کشوری در مقابل نسل آینده کشور مسئولیت دارند تا در پنج سال آینده ایرانی آبادتر بسازند، گفت: برنامه هفتم توسعه کشور متفاوت‌تر از سایر برنامه‌های توسعه‌ای قبلی در کشور است چرا که ضمن ایجاد انگیزه در افراد می‌تواند تحول در نظام اداری ایجاد کند و به تبع آن بسیاری از مشکلات و گرفتاری‌های مردم در پایان اجرای این برنامه مرتفع خواهد شد.

معاون آمار و برنامه‌ریزی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان یزد با اشاره به شعار سال و تحقق آن، جهش تولید با مشارکت مردم را تنها از مسیر پایبندی به اصول برنامه هفتم توسعه کشور امکان پذیر دانست و بیان داشت: نیاز داریم برای نقش دادن به مردم در رسیدن به رشد اقتصاد و جهش تولید، بار دیگر اعتماد را به آنان بگردانیم که این امر مستلزم تلاش جدی همگان است و استقرار جدی نظام درآمد- هزینه استانی می‌تواند نقش موثرتری به استان‌ها در 5 سال آینده بدهد.

رحمانی با بیان اینکه رشد اقتصادی در کشور کیک اقتصاد را بزرگتر کرده و موجب آن می‌شود که مردم بیشتری از آن منفعت ببرند، اظهار داشت: خوشبختانه دولت سیزدهم در ابتدا با نگاه ویژه به برنامه محوری در صدد اداره کشور به صورت عقلانی است و پیشران‌ها، مسائل بحران‌ساز و بسترها در برنامه هفتم توسعه به درستی دیده شده است.

وی با یادآوری اینکه استان یزد در برنامه محوری در کشور پیشرو بوده و تاکنون برنامه‌های تحولی زیادی همچون یزدِنوین، یزدِ بهره‌ور و یزدِ نوآور را تدوین و به مرحله اجرا گذاشته است، تاکید کرد: راهی جزء اینکه طبق برنامه اصولی و عقلانی در کشور و به تبع آن در استان شروع کنیم به اصلاح ساختارها و رفع ناترازی‌های موجود بپردازیم وجود ندارد.

 

دیگر خبرها

  • برنامه ریزی برای ساماندهی گذر قدیمی جلوخان
  • تصویب تشکیل بنیاد شیخ انصاری در دزفول
  • دانشگاه‌ها در اجرای برنامه‌ها سند دانشگاه اسلامی را ملاک قرار دهند
  • دانشگاهها در اجرای برنامه‌ها سند دانشگاه اسلامی را ملاک قرار دهند
  • طرح‌های توانمندسازی زنان سرپرست خانوار
  • ایجاد اتاق وضعیت علم و آموزش عالی کشور
  • برنامه‌ریزی برای توسعه ۱۶۰۰ هکتاری باغات
  • سرمایه گذاری انرژی های تجدید پذیر در استان اصفهان
  • توسعه استان اصفهان با توسعه اقتصاد دانش‌بنیان و گردشگری
  • تسریع در جهش تولید با مشارکت مردم با اجرای کامل برنامه هفتم توسعه