Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-02@12:44:35 GMT

روستاهایی که در چهار فصل سال با بی‌آبی مواجه هستند

تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۵۰۷۷۲۸

روستاهایی که در چهار فصل سال با بی‌آبی مواجه هستند

رئیس شورای اسلامی بخش کامفیروز شمالی در گفتگو با خبرنگار فارس در مرودشت گفت: روستای آب ماهی در آخرین نقطه از بخش کامفیروز شمالی واقع‌ شده است که فاقد آب آشامیدنی  مستمر و مناسب است و بیشتر اوقات به‌ خصوص در فصل تابستان، با توجه  به اینکه پمپ آن‌ها با موتور دیزل کار می‌کند  به علت خرابی پمپ، مردم با بی‌آبی مواجه می‌باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

باصری، علت اصلی کمبود آب آشامیدنی روستاهای این بخش را فرسودگی لوله‌های خط انتقال عنوان کرد و افزود: روستاهای چم کنگری، گرمه و پیر سبز علی که آب آشامیدنی آنها از چشمه سادات تأمین می‌شود و اطراف چاه زمین کشاورزی و منزل  مسکونی است، فاقد آب آشامیدنی سالم هستند.

وی اضافه کرد: لوله‌های خط انتقال  آب چم کنگری و گرمه، فرسوده شده و چندین نقطه در روستای گرمه نیز ترکیدگی لوله وجود دارد که  باعث  تخریب آسفالت نیز شده است.

او خاطرنشان کرد: چاه  بزرگی که در نزدیکی روستای چم ریز حفر شده، قرار بود آب روستاهای دهستان گرمه را تأمین کند اما چند سالی است‌  که‌ به‌ حال خود رها شده‌ و فقط  روستاهای  چم ریز ، سربست از آن استفاده می‌کنند و بقیه روستاها محروم می‌باشند.

رئیس شورای بخش کامفیروز شمالی بیان کرد: پمپ آب آشامیدنی  شهر خانمین در روستای حاجی آباد ، اله مراد خانی ، ده دامچه  مدت زیادی است که نیم‌سوز شده و آب آشامیدنی به‌خصوص در فصل تابستان جیره‌بندی است  و مردم از این امر ناراحت و ناراضی هستند.

انتهای پیام/س

منبع: فارس

کلیدواژه: بی آبی روستاهای کامفیروز فرسودگی لوله ها خط انتقال آب آب آشامیدنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۰۷۷۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آبشار آبگرمه دورود با مناظر رویایی+فیلم

در مسیر رسیدن به  آبشار زیبا، آبشار‌های پلکانی کوچکی خواهید دید که در طبیعت سرسبز این ناحیه همچون نگینی درخشان به نظر می‌رسند و به زیبایی این منطقه افزوده‌اند. پس اگر فردی ماجراجو و طبیعت گرد هستید، حتما بازدید از آبشار چم چیت (آب گرمه) را دربرنامه‌ی خود قرار دهید.

 آب‌های کوه‌های اطراف بعد از گذشتن از صخره‌ها و سنگ‌های بزرگ و کوچک به آبشار‌های این ناحیه می‌رسند که آبشار آبگرمه (چم چیت) یکی از آنهاست. به دلیل وجود آب و هوای مناسب در اطراف بیشه گرمه تنوع گیاهی زیادی نیز به چشم می‌خورد.

گل‌های نرگس، زنبق، نعنا و پونه از جمله گیاهان همیشگی این منطقه به شمار می‌آیند که خاصیت درمانی زیادی نیز دارند. همچنین تنوع جانوری در اطراف بیشه گرمه نیز باعث شده تا افراد با آمادگی به این منطقه سفر کنند. اگر قصد سفر به این آبشار را دارید آماده‌ی مواجه شدن با حیوانات این ناحیه مثل گراز و بز کوهی را داشته باشید. در سفر به روستای چم چیت و آبشار گرمه حتما موارد احتیاط را رعایت کنید و سعی کنید تا سفرتان کمترین آسیب به طبیعت و فرهنگ مردم بومی را وارد کند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان لرستان خرم آباد

دیگر خبرها

  • پوشش اینترنت در ۳ روستای گردشگرپذیر سرولایت افزایش یافت
  • بهره مندی ۱۶۱ روستای لرستان از آب شرب در دولت سیزدهم
  • رکود طرح‌های زیرساختی‌های خراسان شمالی در چهار سال گذشته
  • آبرسانی به روستای محروم و صعب العبور دره دول
  • آبشار آبگرمه دورود با مناظر رویایی+فیلم
  • تأمین آب کامل شهر توپ آغاج بیجار با اجرای ۴ کیلومتر خط انتقال آب
  • بهره مندی هشت روستای مجتمع امام علی (ع) شهرستان کرمانشاه از آب آشامیدنی
  • روستاهای آبپخش نیازمند توجه بیشتر مسؤولان هستند
  • آبرسانی به ۱۸۰ روستای خوزستان در قالب طرح محرومیت‌زدایی
  • تزریق گاز به خطوط لوله ۶ روستای شهرستان سوادکوه