Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-29@02:31:16 GMT

خطیب جمعه تهران: شاهد طلیعه انقلاب اداری در کشور هستیم

تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۵۰۷۸۸۷

خطیب جمعه تهران: شاهد طلیعه انقلاب اداری در کشور هستیم

حجت الاسلام حاج علی اکبری گفت: دشمن امید اجتماعی و اعتماد اجتماعی ما را نشانه گرفته است که خوشبختانه می‌بینیم اقداماتی در سطح قوا در حال انجام است که به نظر می رسد به لطف خدا طلیعه یک انقلاب اداری در کشور باشد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  حجت الاسلام والمسلمین حاج علی اکبری در خطبه‌های نماز جمعه تهران اظهار داشت: در روز جمعه که ظرفیت معنوی فوق‌العاده‌ای دارد روز آغاز ماه شعبان هم هست و این یعنی نورٌ علی نور.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: برای از عظمت ماه شعبان همین کافیست که نسبت این ماه با پیامبر عزیز ما برای فهمیدن اسرار و لطائف و فضائل و برکات که در این ماه تعبیر شده کفایت می کند.

امام جمعه موقت تهران اضافه کرد: جایگاهی که ماه شعبان در آماده‌سازی مومنان برای ورود به ماه مبارک رمضان دارند به شدت مهم است.

حاج علی اکبری گفت: این ماه را شعبان نامیدند زیرا در این ماه شعله های گوناگون از ارزاق مادی و معنوی برای مومنان در نظر گرفته شده است.

وی عنوان کرد: اعمال مومنین زمانی که در محیط رحمت و رضوان الهی در این ماه قرار می‌گیرد، به عنایت و شفاعت صاحب این ماه حسنات شان پرورش پیدا کرده و مورد قبول الهی قرار می گیرد.

وی همچنین خاطرنشان کرد: خداوند این ماه را شعبان نامیده چرا که ابواب گوناگون در این ماه گشوده می شود و خیرات بهشت به حراج گذاشته می شود.

حاج علی اکبری ادامه داد: البته شیطان هم در روز اول شعبان به سپاه خود دستور می‌دهد که نگذارند مومنان از این همه لطف و عنایت الهی بهره مناسبی ببرند و شجره زقوم را برای گمراه کردن مومنان و جهنمی کردن بندگان خدا، آراسته می‌کنند.

امام جمعه موقت تهران در ادامه تصریح کرد: در فهرست خیرات گوناگونی که به عنوان شجره طوبی در دسترس مومنین قرار گرفته اگر نماز مستحبی و روزه مستحبی هست و اگر تلاوت قرآن کریم وجود دارد با این عناوین شروع می‌شود اما یک بخش عمده مربوط به کارگشائی نسبت به سایر مومنان و خدمت رسانی به بندگان خدا اصلاح بین کسانی که با یکدیگر مشکل دارند و . . . است.

وی همچنین خاطرنشان کرد: ماه شعبان ماه مهر و محبت و مواسات است که باید قدر آن را بدانیم و از ساعات شب ها و روزهای آن با برنامه‌ریزی استفاده کنیم.

حاج علی اکبری ادامه داد: در این ماه، خدای متعال شخصیت پیامبر، امام حسین (ع) و حضرت عباس علیه السلام را به بشریت تحویل داد و حضرت علی اکبر و ... تقدیم شده و درخشش انوار نبوی در زندگی مومنان از برکات ماه شعبان است و شب نیمه این ماه میلاد امید همه انبیا اولیا سال ها و مستضعفان عالم یعنی وجود بقیة الله الاعظم عجل الله تعالی فرجه الشریف است.

امام جمعه موقت تهران در بخش دیگری از سخنانش یادآور شد: این ماه ماه بیداری به محبت الهی است؛ اگر جان انسان به عشق و محبت الهی بیدارشود در برابر گناهان مصونیت پیدا می‌کند؛ این تقوای عاشقانه را در ماه شعبان از خدای متعال تمنا می‌کنیم این راه نزدیک است که ما را به قرب الهی نزدیک می‌کند.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: دشمن امید اجتماعی و اعتماد اجتماعی ما را نشانه گرفته است که خوشبختانه می‌بینیم اقداماتی در سطح قوا در حال انجام است که به نظر می رسد به لطف خدا طلیعه یک انقلاب اداری در کشور باشد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: حاج علی اکبری ماه شعبان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۰۷۸۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهید مطهری مجاهدی در عرصه جهاد تبیین بود

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام سید عبدالرضا هاشمی ظهر یکشنبه در جمع خبرنگاران با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا با اشاره به نقش شهید مطهری در پیشبرد اهداف الهی انقلاب اسلامی افزود: شهید مطهری ایده پرداز بزرگ انقلاب اسلامی در تمامی حوزه‌های علوم عقلی و نقلی بود و در یک کلام پاره تن و ثمره عمر با برکت حضرت امام (ره) محسوب می‌شد.

سید عبدالرضا هاشمی با بیان اینکه شهید مرتضی مطهری فردی آگاه به زمان و مسلط بر دسیسه‌های دشمنان اسلام بود اذعان کرد: این شهید والامقام کارگشایی قدر در پاسخگویی به شبهات معاندان نظام، شخصیتی انقلابی و مجاهدی در عرصه جهاد تبیین بود.

وی با اشاره به هدف از ترور شهید مرتضی مطهری به دست دشمنان انقلاب تصریح کرد: اقدامات شایسته‌ی این شهید والا مقام در عرصه‌های مختلف انقلاب و تفکرات ارزشمند آن برای حل مشکلات از دلایل اصلی ترور این شهید به دست گروه‌های تروریستی بود.

مسؤول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه امام صادق علیه‌السلام استان بوشهر گفت: علامه شهید مرتضی مطهری شخصیت عظیمی بود که توانست دیانت و معنویت را همراه با سیاست الهی مبتنی بر عقلانیت به خوبی تفسیر نماید و با زبان روز، معارف مکتبی اسلام ناب را به جامعه خصوصاً جوانان بشناساند.

کد خبر 6090992

دیگر خبرها

  • شهید مطهری مجاهدی در عرصه جهاد تبیین بود
  • هنرمند انقلابی در راستای توحید الهی گام برمی دارد
  • آیت‌الله خاتمی، خطیب نماز جمعه تهران: حجاب نباید جامعه را دو قطبی کند/ دشمنی با ایران بازی با دم شیر است/ دشمنان ما در هر نقطه جهان که هستند بدانند رژیم صهیونیستی نابود شدنی است
  • شلیک به اسرائیل، شلیک به آمریکا است
  • صهیونیست‌ها اگر دوباره غلطی کنند سیلی محکم‌تری خواهند خورد
  • آیت الله خاتمی: در مساله عفاف و حجاب دوقطبی ساخته نشود
  • خطیب نماز جمعه تهران: به زور کسی را به بهشت نخواهیم برد
  • عملیات تنبیهی وعدۀ صادق یک کار الهی بود/ صهیونیست‌ها اگر دوباره غلطی کنند سیلی محکم‌تر خواهند خورد
  • خطیب نماز جمعه تهران: صهیونیست‌ها اگر دوباره غلطی کنند سیلی محکم‌تر خواهند خورد
  • برنامه‌های هفته عقیدتی سیاسی در سپاه علی بن ابی طالب(ع) تشریح شد