Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر محمدشریف زارعی پیش از ظهر جمعه در جمع فعالین گردشگری کاشان با اشاره به اینکه توسعه صنعت گردشگری یکی از اولویت‌های مهم فرمانداری کاشان است، اظهار داشت: گردشگری صنعتی است که با هزینه کم و درآمد زیاد می‌تواند زمینه اشتغال بسیاری از جوانان را فراهم کند.

وی با بیان اینکه در کاشان بیش از یک هزار و ۸۰۰ اثر تاریخی و گردشگری وجود دارد، ابراز داشت: این مهم باعث شده است که کاشان همواره یکی از مقاصد اصلی گردشگران داخلی و توریست‌های خارجی باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرپرست فرمانداری ویژه کاشان با اشاره به اینکه ۳۳۵ اثر تاریخی و فرهنگی کاشان در فهرست میراث ملی ایران ثبت شده است، تصریح کرد: دو میراث فرهنگی مراسم سنتی قالیشویان و مهارت‌های قالیبافی در فهرست میراث فرهنگی ناملموس جهانی و باغ فین نیز جز میراث ماندگار جهانی ثبت شده است.

وی با اشاره به اینکه کاشان در احیای خانه‌های تاریخی و تبدیل به اقامتگاه‌های سنتی و بومگردی پیشتاز است، خاطرنشان کرد: این باعث شده است که استان اصفهان رتبه نخست را در سطح کشور از نظر دارابودن اقامتگاه‌های بومگردی داشته باشد.

زارعی با اشاره به اینکه کاشان منطقه‌ای با تمدن کهن است، گفت: وجود تپه‌های سیلک در این منطقه نشان از قدمت، اصالت و هویت ماندگار کاشان دارد و یکی از برنامه‌های مهم مدیریت شهری فراهم آوردن مقدمات برای ثبت جهانی تپه‌های باستانی سیلک است.

وی با اشاره به برنامه ریزی های انجام شده در سیستم مدیریت شهری کاشان برای استقبال از گردشگران نوروزی افزود: بعد از حدود دو سال از شیوع ویروس کرونا و کاهش حضور گردشگران در کاشان امسال پیشنهاد می‌کنیم مسافران زیادی کاشان را به عنوان یکی از مقاصد گردشگری انتخاب کنند.

سرپرست فرمانداری ویژه کاشان با اشاره به برخورداری شهر کاشان از بافت تاریخی و اصیل تاکید کرد: احیا و آموزش صنایع دستی در راستای اشتغال زایی در اولویت مدیران کاشان در دولت سیزدهم قرار دارد.

کد خبر 5438183

منبع: مهر

کلیدواژه: گردشگری میراث فرهنگی جاذبه گردشگری فرمانداری کاشان بوشهر ویروس کرونا کرمانشاه گرگان سفر استانی آمار کرونا مبعث گردشگری اردبیل شیوع کرونا مشهد خراسان رضوی لیگ برتر فوتبال ایران عکس استانها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۰۸۲۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری چهار حفار غیرمجاز اماکن تاریخی در تربت‌حیدریه

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی مدیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تربت‌حیدریه گفت: متهمان به همراه پرونده تشکیل شده برای سیر مراحل دادرسی تحویل مقامات قضایی شدند.

علی محمدی افزود: با استناد قانون ضرورت اخذ مجوز برای ساخت، خرید و فروش، نگهداری، تبلیغ و استفاده از دستگاه فلزیاب و همچنین ورود آن به کشور، منوط به اخذ مجوز از سازمان میراث فرهنگی کشور است.

مدیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تربت حیدریه اضافه کرد: بر این اساس متخلفان از مفاد این قانون به ضبط و مصادره دستگاه مذکور محکوم می‌شوند.

محمدی افزود: چنانچه دستگاه فوق در حفاری غیرمجاز به قصد کشف‌اموال فرهنگی - تاریخی مورد استفاده قرار گیرد، علاوه بر مجازات فوق، مرتکب به یک سال تا سه سال حبس مجازات مقرر در ماده (۵۶۲) قانون‌مجازات اسلامی - مصوب ۱۳۷۵٫۳٫۲ محکوم می‌شود.

شهرستان تربت حیدریه ۳۵۰ اثر تاریخی و گردشگری شناسایی شده دارد که تعداد ۶۲ اثر شامل بنا، محوطه و میراث ناملموس ثبت شده در فهرست میراث ملی است.

دیگر خبرها

  • از سند ثبت ملی مهارت لَردِه دوزی روستای بیابانک ثبت‌شده در فهرست میراث‌ فرهنگی ناملموس رونمایی شد
  • از سند ثبت ملی بافت تاریخی روستای بیابانک رونمایی شد
  • تعطیلی بنا‌های تاریخی استان در روز شهادت امام جعفر صادق (ع)
  • روستای فهرج کاندیدای بهترین روستا‌های جهانی گردشگری
  • دستگیری چهار حفار غیرمجاز اماکن تاریخی در تربت‌حیدریه
  • تعطیلی بنا‌های تاریخی استان اصفهان فردا
  • تعطیلی بناهای تاریخی و جاذبه های گردشگری کاشان
  • سفر یک روزه طلاب خراسان جنوبی به بافت تاریخی خوسف/شکوه معماری
  • معرفی ریسباف محور طرح های سرمایه گذاری گردشگری اصفهان
  • نمایش ۵۹ شیء تاریخی به زودی در موزه‌های استان همدان