Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، آیت الله سید حسن عاملی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل در خطبه‌های این هفته نماز جمعه با اشاره به بیانات اخیر رهبر انقلاب در رابطه با جنگ اوکراین و روسیه اظهار کرد: این هفته موضع‌گیری مقام معظم رهبری در خصوص جنگ اوکراین و روسیه در حد یک شاهکار بود.

وی افزود: در ماجراهایی مثل جنگ اوکراین، دفاع و حمایت مطلق و دربست از یک طرف با عقلانیت سیاسی خیلی فاصله دارد، اصول انقلاب اسلامی و بلکه  عقلانیت اقتضاء می‌کند که اولاً کشتار مردم بی‌گناه و اضاعه حقوق آنها از جمله تخریب زیرساخت‌ها که ثروت اصلی یک ملت است محکوم شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امام جمعه اردبیل ادامه داد: از طرفی حمایت از حقوق مسلم مردم نباید موجب تایید عامل اصلی جنایت باشد، بلکه به اقتضای «وَالفِتنَةُ أَشَدُّ مِنَ القَتلِ» باید دنبال عامل اصلی قصه بود. مقام معظم رهبری بر خلاف بعضی از سیاسیون رسمی که بی‌دقت حرف می‌زنند، با نهایت درایت هم حق مردم اوکراین را اداء کردند و هم در برابر روسیه قرار نگرفتند همچنان که ترکیه مرتکب این اشتباه شد و خود را به‌طور کامل در اردوگاه آمریکا قرار داد و هم عامل اصلی خونریزی را معرفی کرد.

عضو مجلس خبرگان رهبری با تشریح اینکه قدرت‌های مستکبر، دنیا را با معیارهای دوگانه مدیریت می‌کنند، گفت: حاکمیت معیار دوگانه در جنگ اوکراین خود را به‌صورت بسیار مشمئز کننده نشان داد؛ رئیس اتحادیه اروپا با تحمّس تمام از لزوم دفاع از ارزش‌های اروپا مثل حقوق بشر، حریت، لزوم آزادی ملت‌ها در انتخاب مسیر و لزوم دادن حق دفاع به ملت‌ها صحبت کرد اما یک کلمه توضیح نداد که چرا این مفاهیم مقدس فقط در جایی ارزش دارد که منافع اروپا آنجا مطرح است؟

وی افزود: بیش از هفتاد سال است که اسرائیل این مفاهیم مقدس را زیرپا ویران ساخته است و شما  تمام قد از این رژیم جعلی حمایت کردید و می‌کنید. ۶ سال است که یمن در آتش جنایت وحشتناک سعودی عزیزان، کودکان و زیرساخت‌های خود را از دست می‌دهد اما شما در سازمان ملل ارسال سلاح را به آنجا ممنوع ساختید و ایران را متهم می‌کنید که به آنجا سلاح می‌فرستد. در حالی که خودتان تمام‌قد به اوکراین سلاح می‌فرستید و می‌گویید اوکراینی‌ها حق دفاع از خود را دارند از این سخن معلوم می‌شود که آنها فلسطینی‌ها و یمنی‌ها را اصلاً انسان به حساب نمی‌آورند و لذا حق دفاع برای آنها قائل نیستند در حالی که منشور حقوق بشر سازمان ملل حق دفاع را برای ملت‌ها به رسمیت شناخته است.

عدم دخالت نمایندگان در عزل و نصب‌ها، جایگاه مجلس را در اذهان مردم ارتقا می‌دهد

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان اردبیل در ادامه ضمن تاکید بر عدم دخالت نمایندگان مجلس در عزل و نصب‌ها تصریح کرد: یکی از نمایندگان محترم استان به تمام وزراء نامه نوشته و اعلام کرده که من در عزل و نصب هیچ دخالتی ندارم. خودتان با استاندار به هرکس رسیدید همان برای من قبول است و رونوشت تمام نامه‌ها را به من فرستاده است. امروز نیز یکی دیگر از این هفت بزرگوار به من زنگ زد و گفت من در گذشته نظراتی در افراد داشته‌ام اما از امروز هیچ نظری ندارم، وزیر و استاندار هر کس را اصلح تشخیص دادند برای من نیز اصلح است.

وی تصریح کرد: این حرکت از این دو نماینده بسیار عالی است، ای کاش تمام نمایندگان به وزراء اعلام کنند که ما روی افراد نظر نداریم نظر کارشناسان نظر ماست و این نامه را منتشر کنند. در این صورت قطعاً هیمنه، شوکت و جایگاه مجلس و تمام نمایندگان در نگاه مردم عوض خواهد شد و در این صورت باج‌خواهان و تشنگان قدرت نیز مایوس می‌شوند و مدیریت منابع انسانی صورت معقول به خود می‌گیرد. قلباً از این دو نماینده تشکر می‌کنم.

کار نماینده تصویب قوانین و نظارت بر حسن اجرای قوانین است

آیت الله عاملی گفت: در این خصوص از تمام خیرخواهان که در رسانه‌های عمومی ناراحتی ملت ما را از دخالت در عزل و نصب نشان دادند تشکر می‌کنم. این‌گونه خیرخواهی‌ها خدمت بزرگی به مدیریت کشور و جایگاه رفیع مجلس و بلکه خدمت به فرهنگ کشور ماست تا ستادهای انتخاباتی تبدیل به مرکز معامله و نشر چاپلوسی و تملق نگردد. در صورت اقدام مشابه توسط سایر نمایندگان قطعا ملت ما نهایت خوشحالی و امید را خواهند داشت. کار نماینده تصویب قوانین و نظارت بر حسن اجرای قوانین است.

انتهای پیام/3463/

منبع: فارس

کلیدواژه: آیت الله سید حسن عاملی امام جمعه اردبیل نمازجمعه اوکراین عزل و نصب جنگ اوکراین حق دفاع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۰۸۵۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نماینده مجلس : شهرداری حق دارد با خارجی ها قرارداد ببندد اما نه پنهانی

 عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس درباره قرارداد ۲ میلیارد یورویی شهرداری تهران با چین گفت: «شهرداری می‌تواند با کشورهای خارجی قرارداد ببندد اما نه قراردادهای پنهانی یا دارای ایرادات. وزارت کشور هم در این مورد نظریه تخصصی خود را می‌دهد. اما دستگاه‌های نظارتی باید به این موارد ورود پیدا کنند.»   به گزارش عصر ایران؛ احمد علیرضابیگی به روزنامه هم میهن گفت: «شورای شهر بر عملکرد شهرداری نظارت دارد و باید براساس چارچوب‌ها عمل کند. اما دستگاه‌های نظارتی هم باید بر عملکرد دستگاه‌های مختلف از جمله شهرداری نظارت داشته باشند. اینطور به نظر می‌رسد که نظارت و خوفی از این دستگاه‌ها وجود ندارد. بنابراین هر کسی هر جا ایستاده فکر می‌کند باید چپاول کند.»   علیرضابیگی با اشاره به اینکه تمام این موضوعات سیاسی است، تاکید کرد: «این به نوع حکمرانی در کشور برمی‌گردد. در مدل حکمرانی کنونی اراده مردم را به حداقل رسانده‌ایم. وقتی مردم حس کنند نظر و اراده آنها تعیین‌کننده است، نظارت را توسعه می‌دهند و نتیجه آن روی کار آمدن شورای شهری است با پشتوانه مردمی که به مردم بدهکار است و باید پاسخگوی شهروندان باشد؛ چراکه باز هم باید درِ خانه مردم برود برای گرفتن رای؛ پس سعی می‌کند رضایت مردم را به دست آورد.   وی افزود: رضایت مردم وقتی به وجود می‌آید که شورای شهر به نیابت از آنها  عمل می‌کند. وقتی این اتفاق نمی‌افتد مردم کنار می‌مانند و نظارتی اتفاق نمی‌افتد. اگر نظارتی هم وجود داشته باشد در مقابل آن مقاومت می‌شود. با این روند شاهد پیشرفتی نخواهیم بود.» کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: حمل و نقل فوری- چینی عصبانیت روزنامه شهرداری از افشای قرارداد پنهانی زاکانی قرارداد خرید اتوبوس از چینی‌ ها کجاست؟

دیگر خبرها

  • اولویت مجلس آتی تعیین تکلیف لایحه عفاف و حجاب باشد
  • تعیین تکلیف طرح ساماندهی به مجلس دوازدهم موکول شد؟
  • «شویگو» دستور افزایش تولید تسلیحات در روسیه را صادر کرد
  • سیاست های دو گانه غربی در قبال مسئله اسرائیل غاصب و فلسطین
  • پیشنهادات مهم «دیوان محاسبات» برای اصلاح نظام بودجه‌ریزی کشور
  • نماینده مجلس : شهرداری حق دارد با خارجی ها قرارداد ببندد اما نه پنهانی
  • تصویب جدول مربوط به مصارف استانی در مجلس
  • تصویب جدول مرتبط با اختصاص بودجه به طرح‌ها و پروژه‌های مختلف در مجلس
  • جدول مربوط به «تملک دارایی‌های مالی» تصویب شد
  • اصل ۷۵، اصل ۶۴ قانون اساسی را به زمین زد