Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایسنا، حجت‌الاسلام والمسلمین حاج علی اکبری در خطبه‌های این هفته تهران ضمن دعوت همه به تقوای الهی گفت: امروز بشارت حلول ماه معظم شعبان است، آن هم در روز جمعه که ظرفیت معنوی فوق‌العاده‌ای دارد. نسبت این ماه با پیامبر عزیز ما برای فهمیدن اسرار و برکاتی که در این ماه تعبیه شده کفایت می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: این ماه، ماه پیامبر(ص) است. خداوند در ماه پیامبر با دستان پر کرامت علی (ع)، سفره مناجات شعبانیه را گشوده است.‌

اکبری گفت: راهی که مناجات شعبانیه به ما آموزش می‌دهد برای تقوای الهی، راه محبت به خدای متعال است.  اگر جان انسان به عشق الهی بیدار شود در برابر گناهان مصونیت پیدا می کند.

وی با گرامیداشت روز ۱۴ اسفند روز احسان و نیکوکاری که تاسیس کمیته امداد امام(ره) هم است، گفت: ما در ماه شعبان در آستانه سال جدید نیازمند عملیات گسترده مردم هستیم و ان‌شاءالله همه مومنین این ماه را سرشار از سرور و خوشحالی برای نیازمندان کنند.

اکبری در ادامه روز پاسدار و جانباز را در این ماه تبریک گفت.

وی در خطبه های دوم با اشاره به موضوع حفاظت از محیط زیست گفت: این موضوع باید به یک مطالبه عمومی تبدیل شود و مجموعه‌های جهادی به میدان آیند. قرارگاه جهادی برای حفاظت از محیط زیست و توسعه منابع طبیعی و درختکاری در کشور تشکیل شود زیرا مساله حیاتی است. ان‌شاءالله هزاران گروه جهادی اعم از مساجد و اقشار گوناگون به میدان آایند و تا اتفاق ملی با روحیه جهادی نیفتد، کار ما در محیط زیست به سرانجام نمی رسد.

وی  افزود: حفط امید و اعتماد مردم وظیفه اول مجموعه های خدمتگزار در کشور است و بسیار اهمیت دارد و همین جایی است که دشمن امید اجتماعی ما را نشانه گرفته است. بحمدالله در سطح قوا اقداماتی انجام شده است‌.

وی ادامه داد: گویا در بسیاری از ادارات انقلاب راه پیدا نکرده است و روش ها ربطی به ارزش های انقلاب اسلامی ندارد.  باید ادارات آن قدر فعال و بانشاط و روان و صمیمی و عالم و عاقل با برنامه و منظم باشند که کار مردم در بخش های گوناگون روان و تمیز انجام شود.

خطیب نماز جمعه این هفته تهران ادامه داد: شک نداریم اگر هر نوع اصلاح فرهنگی و اقتصادی و عدالتی بخواهد در جامعه رخ دهد باید از نهادهای حاکمیتی و دولت شروع شود و باید اول آن جا اصلاح شود. این رویکرد بسیار مبارک است و قدرش را می دانیم. آزادسازی سواحل از این قبیل بود، چقدر کار خوب و به جا و قاطعی بود که با همکاری همه قوا و رییس جمهور انجام شد. این قانون های برزمین مانده را می شود اجرا کرد. اقدامات رییس دستگاه قضا بدون تشریفات  مخصوصا در مبارزه با قاچاق کالا بسیار خوب بود و از کاهش تشریفات شروع شد و سامانه ثبت مجوزها از آن کارهاست که اگر درست شود بسیار خوب است و  اگر تشریفات فسادزا و امیدسوز که ازآن  رانت خواری در می آید جمع شود مردم نفسی می کشند. همچنین  ۸ فرمان رییس جمهور برای خودرو از همین موارد است و خوب به میدان رفتند. توقع داریم  با ۸ یا ۱۰ فرمان اصلاح فرمان معیشتی مردم را به دست گیرند.

وی گفت: بیانات حکیمانه رهبر انقلاب را در روز مبعث شنیدیم و حاوی نکات مهمی بود.  درس بعثت برای امروز ما برافراشتن پرچم خدمت و اخلاق و مهر در برابر جاهلیت مدرن است.

وی افزود: ما با یک جاهلیت بزک شده شیک پوش مواجهیم و شکی نیست که رژیم مافیایی آمریکا قله و نماد و نمود این جاهلیت مدرن است و یک رژیم بحران ساز و بحران زیست‌ است و با بحران شروع شده و از نسل کشی سرخپوست شروع شده و با جنایت علیه رنگین پوست ها ادامه یافته و با شعله ور کردن آتش جهانی ادامه یافته است و  تولید بحران می کند و یک مافیا در همه زمینه هاست و  در هر بخشی مافیایی را درست کرده است. سیاهه جنایات رژیم مافیایی خودش جلدهای قطوری است و اگر فهرست شود چه به سر آوردند از هم جنس گرایی و مافیای مواد مخدر و ... نمونه هایی از آن است و  سالانه یک تریلیون دلار سرمایه گذاری برای آتش افروزی در جهان می کنند و  بیش از ۱۵۰ جنگ منطقه ای و فرامنطقه ای را راه اندازی کردند و  ده ها هزار نفر را  کشتند تا تاسیس مراکز اصلی جانیان و تروریست ها تا پرورش داعشی‌ها از اقدامات آن‌هاست.

وی افزود: حمایت از بزرگترین تروریست زمانه ما رژیم صهیونیستی را داشتند و مقصر همه جنگ های منطفه ما آمریکاست و خودشان اعتراف کردند و  استاد کل تولید بحران رژیم مافیایی پلید آمریکاست و  برای خود جز نفرت چیزی بةجا نگذاشتند و منفورترین رژیم در عالم آمریکاست.

وی در پایان گفت: اتفاقات اخیر در منطقه شرق اروپا (اوکراین) هم، پشت صحنه اش ماجراجویی هایی آمریکاست و آن را کاملا مشاهده می کنید مسئول اصلی آمریکاست و اوکراین را قربانی حرص و ولع های خود کرده اند. پشت صحنه و عامل اصلی رژیم مافیایی آمریکاست البته مواضع جمهوری اسلامی روشن و حکیمانه است و ما همه جا با جنگ مخالفیم و با کشتن غیرنظامیان مخالفیم و نابودی زیرساخت های کشورها را درست نمی‌دانیم. ریشه بحران حوادث امروز اوکراین نمایشگاه حکمرانی غرب و استانداردهای دوگانه آمریکایی است و این تنش ها نمایشگاه دوگانه آمریکایی است و  باید فکر تازه ای کرد البته راه روشن است و راه مقاومت است و ان‌شاءالله قوی تر به راه خود ادامه می دهیم.

کد خبر 661595 برچسب‌ها نماز جمعه ائمه جمعه - امام جمعه محمدجواد حاج علی‌اکبری خبر ویژه روسیه - اوکراین

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: نماز جمعه ائمه جمعه امام جمعه محمدجواد حاج علی اکبری خبر ویژه روسیه اوکراین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۰۸۶۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهید مطهری الگوی نخبگان فکری جبهه انقلاب است

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمد جعفرزاده در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهر اصلاندوز به مناسبت سالروز شهادت شهید مطهری با بیان اینکه «بصیرت» از اصلی‌ترین مشخصه‌های شهید مطهری بود، اظهار کرد: این شهید نه یک فرد بلکه یک مکتب، یک گفتمان و یک جریان بود و همچنین یک الگو و اسوه برای خواص و نخبگان فکری جبهه انقلاب است.

وی با اشاره به اینکه دو مسئله در نگاه این شهید سبب ضعف تحلیل سیاسی و بازماندن عقل از تکاپو و هدایت می‌شود، افزود: گاه محتوای ذهنی انسان‌ها ناکارآمد است و عقل نمی‌تواند نتایج صحیحی در تحلیل‌های سیاسی و اجتماعی بگیرد و گاه عواطف و احساسات بر عقل، چیره می‌شوند و عقل دیگر نمی‌تواند وظیفه خود را که واقع‌نگری و تحلیل صحیح پدیده‌ها است، انجام دهد.

امام جمعه اصلاندوز با بیان اینکه بالاترین خدمت به بشریت نشر معارف دینی و بالاترین خیانت محروم کردن انسان‌ها از حقایق دینی است، ادامه داد: در شرایطی که حق و باطل در جامعه، دارای چهره‌هایی همسان‌اند و تشخیص حقایق برای مردم دشوار است، افزون بر وظایفی که بر عهده عموم طبقات است، نیاز به جهاد فکری و معنوی وجود دارد.

حجت‌الاسلام جعفرزاده بیان کرد: این دانشمند بزرگ، یکه‌تاز عرصه جهاد علمی و دینی بود با وجود آنکه حتی برخی آشنایان جاهل و دوستان نادان به سنگ‌اندازی، تهمت و ملامت او پرداختند، این انسان وارسته وظیفه خویش را شناخت و در راه انجام وظیفه، هیچ‌چیز مانعش نشد.

وی افزود: شهید مطهری وظیفه خویش را به بهترین شکل انجام داد، باورهای نادرست و اندیشه‌های منحرف را افشا کرد، حقایق ناب را باز گفت، کج‌فکری‌ها و ناروایی‌ها را برنتابید و به راه خود ادامه داد و سرانجام، به فیض بزرگ شهادت رسید.

خطیب جمعه اصلاندوز با قدردانی از زحمت‌های صادقانه معلمان بیان کرد: معلم‌ها در بحث مسکن، فروشگاه فرهنگیان و حتی نانوایی فرهنگیان با مشکل رو به رو هستند و مسؤولان و متولیان نسبت به مسائل آن‌ها بی‌مهری انجام می‌دهند که انتظار داریم این موارد برای ارج نهادن به صورت عملی به زحمت معلمان برطرف شود.

جعفرزاده در بخش دیگری از خطبه‌ها با تبیین اهمیت و ابعاد مختلف سفر رئیس جمهور به پاکستان خاطرنشان کرد: یک هزار کیلومتر مرز مشترک ایران و پاکستان باعث روابط بسیار عمیقی میان دو کشور شده و آنچه حائز اهمیت است، اینکه سفر رئیس جمهور ایران به پاکستان بعد از روی کار آمدن دولت جدید پاکستان و نخست وزیری شهباز شریف انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه طبعاً این سفر در سازوکارهای میان دو کشور به لحاظ سیاسی، فرهنگی، تجاری و اقتصادی گشایش‌های جدیدی ایجاد می‌کند، گفت: تحرکات گروهک‌های تروریستی فعال در خاک پاکستان هر از گاهی به تنش‌زایی دامن می‌زند، بنابراین سفر رئیس جمهور برای یافتن راهی که مانع فعالیت‌های تروریستی در مرز شود، بسیار حائز اهمیت است.

امام جمعه اصلاندوز تصریح کرد: افکار عمومی داخل پاکستان بعد از حمله ایران به رژیم صهیونیستی آماده این سفر است، زیرا عملیات «وعده صادق» با استقبال مردم پاکستان مواجه شد و بی‌تردید فضای روانی ایجاد شده در پاکستان و استقبال مردم از سفر رئیس جمهور کشورمان و دورنمای مطلوب این سفر می‌تواند زمینه‌ساز وحدت هرچه بیشتر دو کشور در راستای همکاری‌های منطقه‌ای و تحقق آتش‌بس در غزه باشد.

کد خبر 6089093

دیگر خبرها

  • اعلام وضعیت قرمز و وخیم جنگی در جبهه شرقی اوکراین
  • مدیریت انقلاب اسلامی ایران، رژیم صهیونیستی را در جهان منزوی کرد
  • قدرت امروز ایران به دلیل روحیه استکبارستیزی و مقاومت ملت ایران است
  • سپاه نزدیکترین نهاد به مواضع رهبری است
  • علی‌اف: آذربایجان هرگز به اوکراین سلاح نمی‌دهد
  • بلینکن در دیدار با رئیس جمهور چین : پکن می تواند از طریق نفوذش بر ایران در کاهش تنش‌ها نقش داشته باشد
  • درخواست بلینکن از رئیس جمهور چین درباره ایران
  • شهید مطهری الگوی نخبگان فکری جبهه انقلاب است
  • مسؤولان پیگیر رفع بیکاری و مشکلات معیشتی مردم باشند
  • رئیس‌جمهور آمریکا لایحه فیلترینگ یا فروش تیک‌تاک را امضا کرد