Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-03@15:16:51 GMT

محور سخنان امامان جمعه شهرهای ابرکوه و مهریز

تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۵۰۸۸۱۲

محور سخنان امامان جمعه شهرهای ابرکوه و مهریز

به گزارش ایرنا ، حجت الاسلام سید ابراهیم حسینی در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر ابرکوه با اشاره به نقش آمریکا در جنگ اوکراین خاطرنشان کرد: روسیه حمله به اوکراین را همچنان ادامه می دهد و جنگی را به راه انداخت که سرانجام آن نامعلوم است.

رییس شورای فرهنگ عمومی ابرکوه با تاکید بر اینکه ایران خواستار توقف جنگ میان این ۲ کشور  است، افزود: ایران مثل کشورهای غربی یک بام و دو هوا عمل نکرد ، غربی‌ها در این حمله ظرف ۲۴ ساعت روسیه را تحریم و قطعنامه های متعددی علیه این کشور صادر کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: آنها علیه روسیه موضع  گرفتند اما در حمله عربستان سعودی و امارات  متحده عربی به مردم پابرهنه و بی دفاع یمن همه گونه از متجاوز حمایت کردند.

امام جمعه ابرکوه تصریح کرد: البته شاید حق داشته باشند چرا که وقتی ولیعهد صهیونیسم مسلک عربستان ، می گوید اسراییل دشمن ما نیست و ما او را متحد بالقوه خود می‌دانیم و ساز عادی سازی روابط با آن رژیم را می‌نوازد ، باید مثل این عنصر خودفروخته و خبیث را که در اندیشه خیانت بزرگ به آرمان فلسطین است برای خود داشته باشند.

وی در ادامه ،شعبان را ماه مبارکی دانست و گفت: دومین ماه معنویت زا و ماه رسول خداست در نخستین هفته این ماه شریف موالید سعیده و سه گانه امام حسین (ع) حضرت ابوالفضل(ع)  و امام سجاد(ع) را داریم که این مناسبت‌ها را تبریک می گویم.

حسینی اضافه کرد: باید فرصت های ماه شعبان را قدر بدانیم ماهی که نسیم رحمت الهی در آن وزیدن دارد، ماه دعا ، مناجات با خدا، تهذیب نفس و آمادگی برای ورود به ماه خداست.

وی افزود :  بندگان خدا در این ماه می‌توانند تمامی گذشته خود را جبران و آمادگی برای ورود به ماه ضیافت الله را کسب کنند.

امام جمعه ابرکوه خاطر نشان کرد: صدقه در این ماه کارساز است روزه های قضا را در این ماه بگیرید و درهای رحمت الهی را بر روی خود باز کنید.

وی با تبریک سوم شعبان ولادت با سعادت امام حسین(ع) و تبریک به پاسداران عزیز که نیروهای توانمند انقلاب هستند، تاکید کرد: امام حسین(ع) از سال های قبل از محرم سال ۶۱ هجری قمری، جهاد تبیین را در مکه و منا آغاز کردند .

حسینی اضافه کرد: خطرهایی که اسلام را توسط حاکمیت بنی امیه تهدید می کرد به مردم گوشزد کردند و هشدار هم دادند، اگر در قبال حکومت ظلم و جور مردم قیام نکنید و سران اقوام و خواص به خود نیایند و وظیفه خود را انجام ندهند، نه تنها چراغ پر فروغ رسالت بی فروغ خواهد شد بلکه مشعل فروزان رسالت و ولایت به دست دشمنان خاموش می شود.

امام جمعه ابرکوه همچنین با تاکید بر هوشیاری جوانان خاطرنشان کرد: امروز هم حاکمیت سیاه جاهلیت مدرن فضای زندگی مردم - به ویژه جوانان را به مفاسد آلوده کرده و سعی در خاموش کردن فروغ دین ، ایمان ، ارزش‌های دینی و مذهبی منبعث از بعثت نبوی را  برای نسل امروز و فردای این کشور دارد.

وی ادامه داد: جوانان و نوجوانان بدانند شخصیت دوستانی که در فضای مجازی پیدا می‌کنند ،  کاملاً مجازی است و اینها شخصیت حقیقی خود را بروز نمی دهند و از اعتماد شما سوء استفاده می کنند.

حسینی ادامه داد: انتشار فیلم ها ، عکس ها و پیام های زشت و مستهجن با هدف ترویج لاابالی گری ،ولنگاری فرهنگی و تفکر غربی در این فضاها و ماهواره‌ها، ترجمانی از نگاه شیطان به شما جوانان و دور کردن شماها از فیض رحمانی است.

امام جمعه ابرکوه خطاب به جوانان گفت: فرزندان عزیزم دشمن شناس باشید و ایجاد موج بی غیرتی و بی عفتی در جامعه از سوی بدخواهان خود را ببینید که چگونه قصد استحاله واضمحلال باورهای درونی و اعتقادی شما را دارند سعی کنید آب بصیرت بر آتش فساد دشمن بریزید نه بنزین غفلت را .

امام‌جمعه موقت مهریز: ایران در جنگ روسیه و اکراین بی‌طرف است

امام‌جمعه موقت مهریز گفت: کشور ایران در جنگ روسیه و اوکراین بی‌طرف و به شدت با خونریزی مخالف است و باید همه به دنبال صلح و سازش باشند.

به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام اصغر زارع در خطبه‌های نمازجمعه این هفته شهر مهریز افزود: خوی استکبارجهانی است که همواره به دنبال جنگ و ناامنی است .

وی ادامه داد: آمریکا و اروپایی‌ها همواره با به راه‌انداختن جنگ و درگیری سعی در رسیدن به قدرت و ضربه‌زدن به ملت‌ها دارند.

امام‌جمعه موقت مهریز بیان کرد: راه رستگاری و عزت و اقتدار ملت ایران و همه ملل جهان در تکیه به خود و مقاومت است .

زارع بیان کرد: برای اینکه بر تحریم‌ها و تهدیدها غلبه کنیم باید همیشه در مسیر حق و حقیقت باشیم و در مقابل دشمنان کرنش نشان ندهیم.

وی به اهمیت کمک به نیازمندان جامعه در جشن نیکوکاری و به اهمیت درختکاری و حفظ منابع طبیعی اشاره کرد و همکاری مردم را خواستار شد.

امام‌جمعه موقت مهریز با تبریک ماه شعبان به میلاد حضرت امام حسین(ع)، حضرت عباس(ع) و امام سجاد(ع) اشاره کرد و حرکت در مسیر آنها را راه عزت و کمال  ذکر کرد.

شهر مهریز در ۳۰ کیلومتری جنوب  شهر یزد قرار دارد.

برچسب‌ها وحدت ملی اوکراین مهریز روسیه ریاست ستاد اقامه نماز کشور ابرکوه خطبه ها مبعث حضرت رسول اکرم فضای مجازی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وحدت ملی اوکراین مهریز وحدت ملی اوکراین مهریز روسیه ابرکوه خطبه ها مبعث حضرت رسول اکرم فضای مجازی امام جمعه موقت مهریز امام جمعه ابرکوه امام حسین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۰۸۸۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای ترمیم روکش آسفالت محور اسپاین به سمت برج مراقبت فرودگاه امام

تین نیوز

ترمیم و مرمت غرب به شرق محور اسپاین از پل جاده رباط کریم به سمت برج مراقبت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) اجرا شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از وزارت راه و شهرسازی، اطلاع رسانی و امور بین الملل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره)، پیرو مصوبه شورای ترافیک شهر فرودگاهی و دستور صادره از سوی رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) در خصوص ترمیم فوری آسفالت معابر اصلی شهر فرودگاهی، امروز ۱۲ اردیبهشت ماه عملیات لکه گیری و ترمیم آسفالت در مسیر غرب به شرق محور اسپاین از پل جاده رباط کریم به سمت برج مراقبت با پیگیری و نظارت معاونت توسعه زیر ساخت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) اجرا شد.

گفتنی است این عملیات با هماهنگی و همکاری پلیس راهور شهر فرودگاهی در سایر محور های برنامه ریزی شده در کمیته ترافیک شهر فرودگاهی ادامه دارد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • امام صادق (ع) محور وحدت بین مذاهب اسلامی است
  • واکنش عباس عبدی به سخنان مهدی نصیری: اصلاح‌طلبی و براندازی دو راهبرد غیر قابل جمع است
  • گردنه تته در محور پاوه به مریوان مسدود است
  • ببینید | سخنان شاپور بختیار در مورد شخصیت و سبک زندگی امام خمینی در جلسه‌ی شورای امنیت حکومت پهلوی
  • برگزاری آزمون سراسری حافظان قرآن کریم در مهریز
  • اعتبار هزار میلیاردی برای طرح‌های عمرانی روستاها
  • اجرای ترمیم روکش آسفالت محور اسپاین به سمت برج مراقبت فرودگاه امام
  • جلسه کارگروه آرد و نان شهرستان مهریز
  • ببینید | بی اعتنایی وزیر ابراهیم رئیسی به سخنان استاندار تبریز در جلسه رسمی
  • چشم نوازی چشمه غربالبیز در دل طبیعت شهر مهریز + فیلم